De Rode Duivels - het Garcia tijdperk

Stoor mij daar precies minder aan als het over een groot tornooi gaat.

Stoor mij dan bv meer aan die belachelijke Julie Vanloo hetze.
Dat viel toch ook wel mee? Zeker door de timing.

Dat er nu veel in de media komt over het EK in het vrouwenvoetbal is ook niet geheel onlogisch aangezien België meedeed.

Heb een aantal wedstrijden op dit EK even gevolgd.

Er zijn zoveel vrouwensporten waar ik heel graag naar kijk. Basket, tennis, hockey, volleybal, atletiek,... Sporten waar het niveauverschil tussen mannen en vrouwen minder opvalt.

Maar bij voetbal is dat niveauverschil voor mij steeds zo groot dat het mij echt moeilijk kan boeien. En velen met mij, als ik even in mijn omgeving kijk. Het is een cliché, maar het zegt genoeg dat de dames van Zwitserland met 1-7 verliezen van de u15 (!) ploeg van Luzern. En dat is gewoon een groot deel van het probleem. Veel voetbalsupporters spelen of hebben zelf voetbal gespeeld. En als je het gevoel hebt wanneer je naar zo een wedstrijd kijkt dat je zelf met jouw pakweg 3de provinciale ploeg makkelijk zou winnen tegen de nationale vrouwenploeg... Dan is scepticisme natuurlijk nooit ver weg.

Deze bedenking is niet om zomaar weer kritiek te geven, maar eerder een aanzet om eindelijk eens naar oplossingen te zoeken om het vrouwenvoetbal echt beter en populairder te maken. En de grootste oplossing daarvoor is volgens mij: maak de velden een pak kleiner. Speel zelfs desnoods 8 tegen 8 op de breedte van een plein. Maar doe op zijn minst iets aan de regels, want nu doet het echt af en toe nog pijn aan de ogen.
Onze beste atleten gaan zelden of nooit voetbal spelen. Die vrouwenploegen zitten vaak vol compleet onfitte speelsters. In Belgiê valt het nogal mee van de speelsters zelf, maar de pretentie van sommige atleten alsof wij moeten kijken naar dat schouwspel is misplaatst.

Vrouwenvoetbal is kwalitatief gewoon een zeer slecht product. Zoveel goals zijn zuivere flaters. Trap gewoon hoog op doel en de helft van de keepers komt nooit aan de bal. Het gaat nog 10 jaar duren voor je echt een knappe redding ziet bij de vrouwen zoals Courtois er elke CL campagne 50 doet.

Ze komen er misschien wel maar van de jeugd tot de profclubs dient er gewoon veel beter worden opgeleid.

Nog geen 3 jaar geleden werd ene Eliot Matazo tot een talent met toekomst bij de Duivels bestempeld omdat hij basisspeler was onder Clement bij Monaco, maar sinds dien ontslag daar is Matazo helemaal weggedeemsterd. Ook na een heel onopvallende uitleenbeurt bij Antwerp was er geen beterschap, en ik zie nu par hazard dat die bij Hull City in Engelse 2e klasse speelt. Afin, geblesseerd in de tribune zit.

Toch opmerkelijk hoe snel het eigenlijk allemaal kan veranderen. Ik denk eerlijk gezegd ook dat we die niet meer gaan terug zien, maar bon, zeg nooit nooit.
Was daar eigenlijk iets extrasportief mee aan de hand dat die terugval verklaren kan, of was die gewoon van in den beginne overschat?

Nog geen 3 jaar geleden werd ene Eliot Matazo tot een talent met toekomst bij de Duivels bestempeld omdat hij basisspeler was onder Clement bij Monaco, maar sinds dien ontslag daar is Matazo helemaal weggedeemsterd. Ook na een heel onopvallende uitleenbeurt bij Antwerp was er geen beterschap, en ik zie nu par hazard dat die bij Hull City in Engelse 2e klasse speelt. Afin, geblesseerd in de tribune zit.

Toch opmerkelijk hoe snel het eigenlijk allemaal kan veranderen. Ik denk eerlijk gezegd ook dat we die niet meer gaan terug zien, maar bon, zeg nooit nooit.
Was daar eigenlijk iets extrasportief mee aan de hand dat die terugval verklaren kan, of was die gewoon van in den beginne overschat?
Blijkbaar in januari een kruisbandblessure opgelopen.
Maar precies niet echt in de Belgische pers geweest, ook extrasportief wat meegemaakt: https://www.dailymail.co.uk/sport/f...werp-star-Eliot-Matazo-car-crash-cyclist.html
Royal Antwerp footballer Eliot Matazo has been involved in a fatal road accident that has left an elderly cyclist dead.
The crash that happened on Sunday morning is understood to have been unavoidable for Matazo after the 85-year-old cyclist rode through a red light.

Maar het kan evengoed aan nog iets anders liggen waarom zijn carriere eerder naar beneden loopt. Kan zowel fysiek, mentaal, omstandigheden, etc. zijn. Elk zijn verhaal zeker.

Blijkbaar in januari een kruisbandblessure opgelopen.
Maar precies niet echt in de Belgische pers geweest, ook extrasportief wat meegemaakt: https://www.dailymail.co.uk/sport/f...werp-star-Eliot-Matazo-car-crash-cyclist.html

Maar het kan evengoed aan nog iets anders liggen waarom zijn carriere eerder naar beneden loopt. Kan zowel fysiek, mentaal, omstandigheden, etc. zijn. Elk zijn verhaal zeker.
Zo'n ongeval - in je recht of niet - hakt er sowieso wel in zou ik denken.
Je blijft toch met een schuldgevoel achter, kan je mentaal mss niet meer 100% geven omdat je het mss allemaal kapot relativeert (zin van het trainen, leven, sporten, genieten terwijl die mens er niet meer is, ...)

Ja, hopelijk komt hij er van terug. Had hem wel graag een seizoen zien knallen bij Napoli met De Bruyne in zijn rug. En voor de Duivels staat er ook echt nog altijd geen alternatief klaar voor hem.

Geen idee of mensen dit interview met Eden Hazard al hebben gezien, maar is wel interessant. Heb zelf (nog) niet alles gezien, want 't is wel aan de zeer lange kant.

De stukken over zijn passage bij Real heb ik wel al gezien omdat dat me meest interesseerde.

Gok dat ik hier misschien de beste antwoorden kan vinden:
ik moet morgen naar het koning boudewijnstadion, vanuit Limburg. Originele idee was te bollen tot Leuven en dan over te stappen op OV, maar het is marktrock dus dat gaat mogelijks ook miserie zijn. Ben nu eens aan het kijken om gewoon te rijden tot brussel, tijd genoeg, maar lijkt ook echt gewoon een clusterfuck te zijn.

Tips/suggesties?

Gok dat ik hier misschien de beste antwoorden kan vinden:
ik moet morgen naar het koning boudewijnstadion, vanuit Limburg. Originele idee was te bollen tot Leuven en dan over te stappen op OV, maar het is marktrock dus dat gaat mogelijks ook miserie zijn. Ben nu eens aan het kijken om gewoon te rijden tot brussel, tijd genoeg, maar lijkt ook echt gewoon een clusterfuck te zijn.

Tips/suggesties?
Dankzij een tip van hier parkeren wij op de Romeinse Steenweg (?). Scheelt veel in tijd

Ik wil ook gerust antwoorden :-).
Was vorig jaar basisspeler bij Sevilla als ie niet geblesseerd was (over het ganse seizoen 12 matchen gemist met verschillende blessures)

Ik wil ook gerust antwoorden :).
Was vorig jaar basisspeler bij Sevilla als ie niet geblesseerd was (over het ganse seizoen 12 matchen gemist met verschillende blessures)

Jaja, op transfermarkt kijken, kan ik ook :D
Heb het over zijn toekomst he, Hans sprak enkele maanden terug over een mogelijks permanente overstap naar Sevilla maar daar lijkt niets van in huis gekomen te zijn.

Deftig seizoen gedraaid bij Sevilla, maar weer een paar blessures gehad.

Zal volgende week nog wel ergens belanden. Hopelijk bij een leuke club. Want er waren geruchten van PAOK. Maar zal wss weer een uitleenbeurt worden. Maar opvallend stil voorlopig.

Oke, mijn voorspelling was al wel uitgekomen na uitleenbeurten aan Luton en Sevilla, maar als die naar PAOK trekt, is het voor de 3e keer waar geworden. Mag uit de signature.

Terug
Bovenaan