De Rode Duivels - het Garcia tijdperk

Charly Musonda Jr. (28) stopt met voetballen.

Even een moment nemen om stil te staan bij zijn fenomenale carrière.
Laten we vooral even stilstaan bij de heerlijke voetballer die we als Rode Duivel fans mislopen.

Ja zijn ma was volledig koekoek. Maar zonder blessures hadden we hier echt nog van kunnen genieten. Nu blijft het helaas bij een mooi half seizoen bij Betis Sevilla.

Echt zonde, die verloren tussengeneratie, waar enkel Tielemans een mooie carrière aan het bouwen is.

+1

Hoop voor zo een spelers dat die hun draai a
Alsnog vinden en gewoon plezier kunnen terugvinden in het spel. Al is het op quasi amateuristisch zaalvoetbalniveau. Als ge zo goed kunt ballen, kunt ge dat denk ik maar moeilijk loslaten.

Die gast heeft meer zijn kinesisten gezien dan een voetbalveld. Een beetje zoals ik, maar ik betaal me er blauw aan terwijl hij er rijk van geworden is :lol:

Het niveau van de wedstrijdleiding is nog bedroevender dan het spelniveau bij de vrouwen op dit EK.
De Belgische dames hebben in tegenstelling tot hun collega's in het basketbal, naar mijn mening nog helemaal niks bewezen.
1 kwartfinale op het EK 3 jaar geleden als uitschieter en dat was het dan.

Maar ze mogen mij het tegendeel bewijzen (tijdens dit EK)

Het niveau van de wedstrijdleiding is nog bedroevender dan het spelniveau bij de vrouwen op dit EK.
Ik kijk geregeld wel eens een vrouwenwedstrijd van een topland (Spanje/Engeland) en dat kan ik doorgaans nog zeker appreciëren, maar vandaag heb ik toch meermaals met mijn wenkbrauwen liggen fronsen bij bepaalde zaken.

Tweede match en opnieuw roemloos ten onder. Merendeel van de speelster zit toch niet op hun plaats, dit EK. Match tussen o.a. Frankrijk - Engeland was zeer vermakkelijk.

Tweede match en opnieuw roemloos ten onder. Merendeel van de speelster zit toch niet op hun plaats, dit EK. Match tussen o.a. Frankrijk - Engeland was zeer vermakkelijk.

Dat begint te lijken op de rode duivels: een hoop hype in de pers (regelmatig in het sportjournaal op Eén enzo) om dan totaal niet te presteren. :unsure:

Stukje gekeken in de 1e helft maar dit sloeg echt nergens op. Zou graag balbezit gegevens eens zien. Heb België quasi geen bal in de ploeg weten houden. En bij iedere tegenprik waren ze hem direct kwijt. Om dan die lovende commentaren van Imke en Heleen te horen in de helft, jah jongens. De lat ligt niet heel hoog.

Gisteren toch een knap stukje mentale weerbaarheid gezien bij onze Flames. Na een paar rare gebeurtenissen (twee afgekeurde goals van de Flames waarvan een toch zéér discutabel, en dan nog een discutabele niet-afgekeurde goal voor Portugal) tóch blijven doorduwen en alsnog in blessuretijd de winning goal gevonden. Was het altijd goed dit EK? Neen, zeker niet. En qua spelbeeld vind ik zelf dat ze de laatste jaren ook minder laten zien dat ze zouden moeten kunnen. Maar voor dit EK zaten ze ook in een bijzonder moeilijke groep natuurlijk.

Voor de evolutie van het de Red Flames zou toch ook de nationale vrouwencompetitie serieus opgewaardeerd moeten worden. Zo goed als alle speelsters moeten buiten de wedstrijden en trainingen nog gaan werken en het vrouwenvoetbal in België zal pas serieus evolueren wanneer onze nationale competitie een profcompetitie wordt.

Gisteren toch een knap stukje mentale weerbaarheid gezien bij onze Flames. Na een paar rare gebeurtenissen (twee afgekeurde goals van de Flames waarvan een toch zéér discutabel, en dan nog een discutabele niet-afgekeurde goal voor Portugal) tóch blijven doorduwen en alsnog in blessuretijd de winning goal gevonden. Was het altijd goed dit EK? Neen, zeker niet. En qua spelbeeld vind ik zelf dat ze de laatste jaren ook minder laten zien dat ze zouden moeten kunnen. Maar voor dit EK zaten ze ook in een bijzonder moeilijke groep natuurlijk.

Voor de evolutie van het de Red Flames zou toch ook de nationale vrouwencompetitie serieus opgewaardeerd moeten worden. Zo goed als alle speelsters moeten buiten de wedstrijden en trainingen nog gaan werken en het vrouwenvoetbal in België zal pas serieus evolueren wanneer onze nationale competitie een profcompetitie wordt.
Ze hebben er echt wel voor gevochten met meer drive dan de Duivels. Schoonheidsprijzen winnen ze niet altijd maar goal van Wullaert was klasse en
Ik zie veel liever dat ze met het mes tussen de tanden er voor knokken dan 11 platte jatten en 10 mislukte dribbels.

Afgekeurde goal van Toloba is gewoon een grap want arbitreuse staat er op te kijken en schudt onmiddellijk nee om dan op vraag van de VAR toch af te keuren.

Heb een aantal wedstrijden op dit EK even gevolgd.

Er zijn zoveel vrouwensporten waar ik heel graag naar kijk. Basket, tennis, hockey, volleybal, atletiek,... Sporten waar het niveauverschil tussen mannen en vrouwen minder opvalt.

Maar bij voetbal is dat niveauverschil voor mij steeds zo groot dat het mij echt moeilijk kan boeien. En velen met mij, als ik even in mijn omgeving kijk. Het is een cliché, maar het zegt genoeg dat de dames van Zwitserland met 1-7 verliezen van de u15 (!) ploeg van Luzern. En dat is gewoon een groot deel van het probleem. Veel voetbalsupporters spelen of hebben zelf voetbal gespeeld. En als je het gevoel hebt wanneer je naar zo een wedstrijd kijkt dat je zelf met jouw pakweg 3de provinciale ploeg makkelijk zou winnen tegen de nationale vrouwenploeg... Dan is scepticisme natuurlijk nooit ver weg.

Deze bedenking is niet om zomaar weer kritiek te geven, maar eerder een aanzet om eindelijk eens naar oplossingen te zoeken om het vrouwenvoetbal echt beter en populairder te maken. En de grootste oplossing daarvoor is volgens mij: maak de velden een pak kleiner. Speel zelfs desnoods 8 tegen 8 op de breedte van een plein. Maar doe op zijn minst iets aan de regels, want nu doet het echt af en toe nog pijn aan de ogen.

Persoonlijke ergernis. Oa. Thierry Neuville (ik geef maar een voorbeeld) kreeg minder aandacht tijdens zijn WK run dan de Red Flames tijdens deze toch wel "mislukte" campagne. Had men nu nog de kwartfinales gehaald = OK dan begrijp ik het nog ergens.

Opmerking: Ik heb niks tegen vrouwen hé maar we moeten een kat een kat noemen.
Ik heb ook niks tegen de aandacht maar ik zie maar liefst 5 artikels op de hoofdpagina van sporza staan. Dat is evenveel als de Tour !!! Moet dat echt?

Ik begrijp dat men het wil promoten voor oa inkomsten te genereren en sponsorship maar dat is toch efkes overkill (mijn mening).

Persoonlijke ergernis. Oa. Thierry Neuville (ik geef maar een voorbeeld) kreeg minder aandacht tijdens zijn WK run dan de Red Flames tijdens deze toch wel "mislukte" campagne. Had men nu nog de kwartfinales gehaald = OK dan begrijp ik het nog ergens.

Opmerking: Ik heb niks tegen vrouwen hé maar we moeten een kat een kat noemen.
Ik heb ook niks tegen de aandacht maar ik zie maar liefst 5 artikels op de hoofdpagina van sporza staan. Dat is evenveel als de Tour !!! Moet dat echt?

Ik begrijp dat men het wil promoten voor oa inkomsten te genereren en sponsorship maar dat is toch efkes overkill (mijn mening).

Er is inderdaad door de VRT disproportioneel veel aandacht geschonken aan de Red Flames de voorbije weken.

Terug
Bovenaan