De Rode Duivels - het Garcia tijdperk

Tielemans liet zich te veel uitzakken om de bal op te halen en speelde daardoor te laag om efficiënt te zijn. Op Engeland was Tielemans outstanding, maar daar had hij ook Onana in de rug en kon Tielemans veel hoger spelen. Idem zoals bij Aston Villa.
Wat denkte wat Dendonker was toen ze alle 2 bij RSCA nog speelden ;)

Tielemans mag je eigenlijk enkel spelen als vervanging van KDB op de 10. Ik zie enkel België iets halen als zowel Lavia als Onana gezond terugkeren en een hoog niveau halen. Zet daar dan 60 minuten KDB voor om dan Tielemans in te brengen het laatste halfuur.

Youri wel een bepaald soort middenvelder naast zich nodig. Debast als 6 ben ik ook niet echt fan van. Ondanks zijn voetballende kwaliteiten.

Ging mij gewoon weer over dat er hier weer overdreven negatief werd gedaan over Tielemans. Zelf maar 1 helft gezien, dus over gisteren spreek ik mij niet uit. Maar beweren dat hij nooit een goeie match voor de duivels heeft gespeeld klopt gewoon niet.
Nochtans is het algemeen geweten dat Tielemans de stenen uit de grond zuigt op de 8, en al zeker als hij geen goeie stofzuiger achter hem heeft.
Youri moet op de 10 of op de bank, punt. Heeft zeker de kwaliteiten om het spel te gaan verdelen en offensief zal hij veel bijbrengen. Maar je moet ervoor zorgen dat hij niet defensief moet denken want dan krijgt hij niks voor mekaar.

Ik hoop dus dat Garcia dacht dat Debast een veel betere stofzuiger ging zijn, want anders is hij de zoveelste die Tielemans overschat centraal.
Benieuwd wat Heynen op die positie gaat doen voor eigen volk.

Kan een Brugge supporter/watcher eens uitleggen op welke posities een Vanaken kan spelen. Ik schat als 10 KDB en Tielemans hoger in, dus is mijn vraag kan een Vanaken uit de voeten als een 8?

Bij Villa heeft Tielemans dit seizoen wel veel meer een defensieve rol, en doet hij het daar helemaal niet slecht. Ik denk ook dat hij het beste tot zijn recht komt in een meer offensieve rol, maar beweren dat het 'algemeen geweten' is dat hij in een defensieve rol de stenen uit de grond zuigt slaat op niets als je zijn huidige seizoen bij Villa bekijkt.

We hebben deze match imo in de eerste plaats verloren na individuele fouten die afgestraft werden, waarna het vertrouwen in de ploeg compleet weg was. Da's ook niet helemaal onlogisch gezien de verschillende nieuwe jongens, de blessures, nog maar 2 dagen onder een nieuwe coach trainen, alweer een compleet onuitgegeven defensie en met verschillende spelers die op dit moment gewoon niet in hoogvorm zitten.

Op basis van de match van gisteren is het nog te vroeg om Garcia af te vallen, maar het is duidelijk dat we zo niet nog 2 matchen mogen spelen. Zijn opstelling hield al meer steek dan veel van Tedesco's opstellingen, maar hij moet het vuur en het geloof in het eigen kunnen terug brengen bij de spelers.

Het is te hopen dat het bij een aantal spelers nog eens een reality-check was en dat Garcia ook de juiste conclusies kan trekken. Als ze nu zondag voor eigen volk opnieuw de boot ingaan, dan wordt het een héél lastige campagne (ondanks een makkelijke WK-kwalificatie groep).

Winnen is zondag dus echt wel een must. Zelfs al is het niet genoeg om de 3-1 op te halen. Dat laatste liefst wel natuurlijk.

Waren niet de moeilijkste reddingen + moest als keeper altijd tussenkomen bij de voorzet die de 3-1 inluidt. Sorry, maar vond hem echt geen goeie match spelen.
Vind ik serieus overdreven. Die voorzet is perfect getrapt tussen keeper & verdediging in. Heel moeilijk om te verwerken voor zowel de keeper als de verdediging. Zat ook serieus wat curve op die bal als ik het mij goed herinner.

Vind ik serieus overdreven. Die voorzet is perfect getrapt tussen keeper & verdediging in. Heel moeilijk om te verwerken voor zowel de keeper als de verdediging. Zat ook serieus wat curve op die bal als ik het mij goed herinner.
Klopt, maar dan moet er even vergevingsgezind gekeken worden naar De Winter en dat gebeurt duidelijk niet want kritiek op Courtois is hier blijkbaar een no-go.

Bij Villa heeft Tielemans dit seizoen wel veel meer een defensieve rol, en doet hij het daar helemaal niet slecht. Ik denk ook dat hij het beste tot zijn recht komt in een meer offensieve rol, maar beweren dat het 'algemeen geweten' is dat hij in een defensieve rol de stenen uit de grond zuigt slaat op niets als je zijn huidige seizoen bij Villa bekijkt.
Ik zal er int vervolg 'bij de RD' bijzetten dan. Want daar kan ik me enkel goeie matchen voor de geest halen wnr hij op de 10 stond. En het aantal non-matchen op de 8 kan ik al niet meer tellen.

Ik volg Villa niet op de voet maar het zal dan toch 1 vd eerste keren zijn dat hij het goed doet op zo'n positie. Kudos voor hem trouwens hoor, ik heb niks tegen die jongen, verre van zelfs. Jammer dat het er dan niet uitkomt bij de nationale ploeg.

Volgens mij deed Mechele die bal bij de derde goal ook afwijken waardoor die die perfecte curve krijgt.

Het gebrek aan automatismen bij de RD was echt wel schrijnend, zeker in vergelijking met Oekraïne. Die gaven de bal blindelings in de loop van een medespeler terwijl die van ons elkaar in de weg gingen lopen 🤨

Grappig.

Toen Tedesco zei van "Als we nu (Nations League) niet experimenteren, wanneer dan wel?"
Dan was het pek en veren. Afgemaakt, want het was een toernooi. Nationale schande. Kritiek van de analisten

En nu "tja kunnen beter nu experimenteren"
Het geheugen van een voetbalfan/analist is vaak toch ook niet langer dan dat van een eendagsvlieg
Je mag mijn posts waar ik Tedesco afbreek lezen, uiteraard zou het voor hem minder gelden omdat hij al met de groep werk. Maar dan nog zou ik de NL zo bestempelen want ik vind het een k*t toernooi.

Ik geef elke coach minstens 5-10 matchen.

Klopt, maar dan moet er even vergevingsgezind gekeken worden naar De Winter en dat gebeurt duidelijk niet want kritiek op Courtois is hier blijkbaar een no-go.
Ben ik het zeker mee eens. Ik heb mezelf trouwens ook niet uitgelaten over De Winter.

Net de goals nog eens herbekeken. Gewoon schrijnend en volgens mij in de miniemen verdedigen ze nog beter.

1-1: Ziekenhuisbal van Trossard. De Winter kan daar zeker mee beter mee doen, maar is zeker niet de hoofdschuldige. Iemand met meer ervaring zal die bal mss beter verwerken, maar absoluut geen cadeau om die bal daar op zo'n manier te krijgen.
2-1: Rechtsbuiten mag kinderlijk vrij voorzetten en Vanat wordt helemaal losgelaten door Debast (uw 6 op dat moment), waar zijn de echte CV's op dat moment? Beide in niemandsland.
3-1: Zinchenko wordt compleet vergeten en mag op zijn gemakje voorzetten, nochtans stond diezelfde Zinchenko nog geen dertig seconden daarvoor op dezelfde manier vrij waardoor die bijna kon scoren.

Ongelofelijke eigenlijk :laugh:

Nederland aant winnen van Spanje, Kroatie aant winnen van Frankrijk, Denemarken dat Portugal in de vernieling speelt en wij, wij worden belachelijk gemaakt door Oekraine godbetert.
Bobby wordt compleet overklast met een middenveld dat Europees bij PSG de laatste maanden bijna alles aan gort voetbal, sterk.

En dan te bedenken dat het tegen het Denemarken van Brian Riemer is hè. Daar had ik gisteren zelfs nog niet eens aan gedacht. :ROFLMAO:

Ik begin wel te begrijpen waarom Martinez steevast dezelfde ploeg en stijl gebruikte. Nu is er helemaal geen ploeg en stijl meer. Hopelijk kan Garcia er een structuur in krijgen. Het mikpunt is het WK, niet de Nations League.

Ik begin wel te begrijpen waarom Martinez steevast dezelfde ploeg en stijl gebruikte. Nu is er helemaal geen ploeg en stijl meer. Hopelijk kan Garcia er een structuur in krijgen. Het mikpunt is het WK, niet de Nations League.
Een typeploeg en typeplan zijn zeer belangrijk, zeker bij nationale ploegen waar je weinig tijd hebt om te trainen en te oefenen. Maar Martinez hield aan beide veel te lang vast. Iedereen zag dat Witsel het op het middenveld niet meer kon belopen, zeker niet als 6, behalve Martinez. En wanneer een Lukaku niet beschikbaar was, werd die 1 op 1 vervangen door een Batshuayi zonder iets aan het systeem te veranderen. Wat uiteraard niet werkte.

Zowel Tedesco als Garcia nu hebben natuurlijk ook wel het probleem tegen dat enerzijds er continue hopen geblesseerden zijn en anderzijds dat veel van de spelers geen onbetwiste basisspelers (meer) zijn bij hun club en niet in goede vorm zijn. Maar Tedesco deed er dan nog een schep bovenop door bovenop die blessures ook nog constant andere opstellingen te proberen, spelers compleet uit positie te plaatsen, enzovoort. Laat ons hopen dat Garcia dat niet doet.

Er waren gisteren verschillende spelers niet op niveau, maar ergens hoop ik ook dat hij nu niet te veel aanpast. Tielemans is geschorst, dus die moet sowieso vervangen worden. En ik verwacht Castagne in de plaats van Meunier. Ik heb mijn bedenkingen bij Debast op de 6, en De Winter toonde ook nog niet klaar te zijn voor het hoogste niveau, maar als je op die posities ook gaat ingrijpen staat er straks weer een halve andere ploeg op het veld. Dan zitten we weer in Tedesco-land.

Je kan De Winter niet afrekenen op dat ene foutje. Ik lees dat hij bij de 3-1 te laks verdedigd op Zabarnyi maar bal in kleine Carré is altijd voor de keeper.

Meunier is inderdaad wat te licht en misschien nu tijd voor Heynen of Vanaken te brengen in de plaats van Tielemans.

Eigenlijk gek dat Zeno Van den Bosch niet geselecteerd is. Hij is het namelijk gewoon van in een ploeg te spelen zonder noemenswaardig middenveld

Tielemans verzuipt al jaren. Ik heb die bij de RD's geen énkele match echt goed zien spelen. Die loopt altijd verloren in dat middenveld en laat ballen passeren alsof hij schrik heeft van ballen.

Sneu is vooral dat België qua voetbal zogezegd nog een topland wordt genoemd terwijl het met moeite amper nog een middenmotor meer is.
De RD's zijn nu een mengeling van een paar anciens die veel van hun pluimen al hebben verloren, mensen die van geen hout pijlen kunnen maken en een opvulling van jonkies. Vroeger lukte het nog wel omdat we dan genoeg individueel talent hadden, maar dat hopen op individuele flitsen, dat zit er al hoe langer hoe minder meer in gezien nu enkel nog maar KBD en Lukaku overschieten.
Tja, blame de pers dan of wie?

België is uiteraard veel minder sterk dan van 2014-2020, maar nog steeds is er wel voldoende talent om aardig mee te doen, lijkt me. Een topland zijn we niet meer nee. Subtop intrinsiek toch nog wel, behalve de achterlijn dan.

Terug
Bovenaan