De Rode Duivels - het Garcia tijdperk

Ik ga zondag voor de allereerste keer gaan kijken naar deze bende sukkelaars, tis met vrienden dus daarvoor doe ik het wel. Maar begin wel al spijt te krijgen da ik daar een dikke 95 minuten naar mss weer een zeer zwakke ploeg ga moeten zien.
Als de verwachtingen super laag zijn, kan het alleen maar meevallen zeker?

Tweede helft hebben we gewoon veel te arrogant gevoetbald, ervan uitgaande dat we dit klusje wel gingen klaren. En dan heb ik het vooral over de anciens, de zogenaamde leiders.

Dat de ref het tijdrekken beloont en de kleine foutjes in het voordeel van Oekraïne fluit, mag geen excuus zijn maar helpt natuurlijk ook niet.

Meunier is voor mij geen rode duivels materiaal. Steeds grossieren in slechte passes. Straalt totaal geen rust uit, ik heb voortdurend het gevoel dat die gaat blunderen.

Lukebakio zeg, hoe valt die in? Beetje wandelen tegen zijn goesting, blijf dan thuis hé zeg.

Meunier heel zwak, Tielemans ook weer terug naar af bij de Duivels.

Echt een heel triestige 2de helft.

Lijkt me toch iets typisch Belgisch dat velen er plezier uit halen als het nationaal team faalt. Beetje sneu.

Redelijke goede eerste helft na een twijfelend begin. En dan een implosie van een kwartier helaas in gang gezet door een flater van De Winter na een ziekenhuisbal.

De Winter krijgt nu alle boter op zijn hoofd maar Trossard wat een absolute zeikpass. Breng uw al wankele verdediging anders nog wat meer in de problemen

Ze zijn daar Garcia al aan het afbreken in de studio. Die wissels zijn vooral om de spelers te leren kennen. En de Nations league is de WK kwalificatie niet. Beter nu wat experimenteren.

Ik vind vooral dat de spelers faalden, mentaal volledig in elkaar gezakt. De Winter is duidelijk maar ook Tielemans heeft een mentaal probleem. Anderen (Mechele, Meunier,..) kunnen dit niveau niet aan en enkelen zijn gewoon te vaak niet goed bij de nationale ploeg (CDK, Trossard vandaag niet goed genoeg)

Debast op de 6 was toch geen succes. Uiteindelijk heeft die bij zijn club daar ook nog maar een handvol matchen gespeeld, wisselt daar ook nog altijd af met matchen in de verdediging. Daardoor toch echt vreemd dat Garcia geen echte DM in de selectie heeft. Een Keita of Vermeeren bijvoorbeeld. De verdediging blijft een enorm zorgenkind, en als je dan je middenveld niet goed kan bewapenen is het game over. Dat laatste is helaas al jaren zo bij de Duivels, maar toen hadden we een veel sterkere defensie om dat op te vangen.

De Bruyne en CDK toonden dat ze niet in vorm zijn, Meunier dat zijn tijd gepasseerd is. Lukaku speelt intussen al jaren heel vaak met een spitsenbroer, en lijkt daar het meest succes in te halen. CDK, Openda, Batshuayi en Trossard renderen ook het best in zo'n systeem. Misschien moeten we daar toch meer op beginnen inzetten.

De Winter krijgt nu alle boter op zijn hoofd maar Trossard wat een absolute zeikpass. Breng uw al wankele verdediging anders nog wat meer in de problemen
Absolute kutpass natuurlijk die hij moet verwerken

Maar hij kan die bal wegkoppen of gewoon late doorlopen naar de buitenkant bv. Hij kan er veel mee doen, enige wat hij niet mocht doen is wat hij nu deed

Terug
Bovenaan