De Rode Duivels - het Garcia tijdperk

En krijgen die dat met als doel "Rode Duivels" op te leiden? Lijkt mij van niet want anders zouden ze niet zoveel buitenlanders mogen aantrekken met dat geld.
Nee voor iedereen onder de 23 jaar
Maar dat de kosten voornamelijk door hen gedaan wordt is dus met serieus vat zout te nemen
Loon Mignolet is wat 1.5mio per jaar?
Daarvan mogen ze dus >500k gewoon bijhouden waarvan >250k te besteden aan -23jarige (van hun loon mogen ze dan alweer 80% bijhouden ..)

En krijgen die dat met als doel "Rode Duivels" op te leiden? Lijkt mij van niet want anders zouden ze niet zoveel buitenlanders mogen aantrekken met dat geld.

Dat zit er zeker tussen hé, en dat laatste klopt niet, want daar zijn regels over (ook al houden bepaalde Europese/Belgische rechters dat soms tegen.

Talbi's vader sprak ook net in een interview ergens dat gedurende Talbi's blessure de Belgische bond op geen enkel moment contact opnam, terwijl vanuit de Marokkaanse bond verschillende personen regelmatig polsten hoe het ging, moed inspraken, ... Je mag er van op aan dat die jongen ook België links laat liggen hé.

Talbi's vader sprak ook net in een interview ergens dat gedurende Talbi's blessure de Belgische bond op geen enkel moment contact opnam, terwijl vanuit de Marokkaanse bond verschillende personen regelmatig polsten hoe het ging, moed inspraken, ... Je mag er van op aan dat die jongen ook België links laat liggen hé.
Laten we hopen dat Mannaert daar slimmer mee zal omgaan

Dit dus. Ik ben getrouwd met een Zuid-Afrikaanse, mijn dochter heeft 2 jaar in Kaapstad gewoond als kleuter. Verder altijd in België. Maar zij zou altijd voor Zuid-Afrika kiezen. Dat is het land van haar favoriete neefjes en nichtjes, de vakanties, etc. Je moet dat eigenlijk meemaken om dat te begrijpen.

En als je in België woont ga je natuurlijk de jeugdreeksen niet in Griekenland doorlopen he, dat is praktisch onmogelijk.

Wel super jammer.
Alle neefjes en nichtjes wonen in België, geen enkele van zijn generatie spreekt (deftig) Grieks en er is amper voetbalcultuur die tot de verbeelding spreekt.

Dit is een kwestie van wie hun kont al de beste tong heeft gedraaid.

Again: valse bescheidenheid, misplaatst ego. De gouden generatie is vergane glorie dus het schittert wat minder maar dan nog nig heeft hij er nog niets te zoeken. En dan nukkig zijn omdat je in België nog niet de boulevard naar de nationale ploeg krijgt na je half degelijk eerste seizoen… Geen groot verlies.

Bij de vorige generatie werd er toch meer voor België gekozen, precies. Heel erg jammer in elk geval.
De kleinere landen die echt veel moeite doen is ook pas iets van de laatste jaren he. Marokko bijvoorbeeld steekt daar heel veel tijd en energie in, en Marokkaanse jongens van hier overtuigen lijkt me dan niet al te moeilijk, die jongens voelen zich veel meer Marokkaan dan Belg. De invloed van roots, cultuur,...valt niet te onderschatten, zeker niet tegenover een land als België waar vaderlandse liefde en patriottisme gewoon heel beperkt aanwezig zijn.
Met Griekenland of Marokko kan je ook op grote kampioenschappen geraken dus puur sportief is het ook geen oninteressante keuze voor hen.

De kleinere landen die echt veel moeite doen is ook pas iets van de laatste jaren he. Marokko bijvoorbeeld steekt daar heel veel tijd en energie in, en Marokkaanse jongens van hier overtuigen lijkt me dan niet al te moeilijk, die jongens voelen zich veel meer Marokkaan dan Belg. De invloed van roots, cultuur,...valt niet te onderschatten, zeker niet tegenover een land als België waar vaderlandse liefde en patriottisme gewoon heel beperkt aanwezig zijn.
Met Griekenland of Marokko kan je ook op grote kampioenschappen geraken dus puur sportief is het ook geen oninteressante keuze voor hen.
Griekenland en Marokko zijn nog wel twee aparte categorieën hoor. Marokkaanse gastjes zag je al met truitjes van Marokko rondcrossen toen ze traditioneel de slechtste ploeg op elk spelletje hadden. Die spreken bijna allemaal de taal, hangen hoofdzakelijk rond onder elkaar, hebben elk jaar een hele vasten waar ze dagelijks samen zijn en hun cultuur verankeren en verdelen en zijn veel minder naadloos verweven in België.

Ik begrijp 100% als zo een Talbi of El Khannous voor Marokko kiezen. Dat is echt heel gemakkelijk te geloven dat het hun droom altijd al was.

Griekenland en Marokko zijn nog wel twee aparte categorieën hoor. Marokkaanse gastjes zag je al met truitjes van Marokko rondcrossen toen ze traditioneel de slechtste ploeg op elk spelletje hadden. Die spreken bijna allemaal de taal, hangen hoofdzakelijk rond onder elkaar, hebben elk jaar een hele vasten waar ze dagelijks samen zijn en hun cultuur verankeren en verdelen en zijn veel minder naadloos verweven in België.

Ik begrijp 100% als zo een Talbi of El Khannous voor Marokko kiezen. Dat is echt heel gemakkelijk te geloven dat het hun droom altijd al was.
Als je 2 Griekse ouders hebt en een naam Konstantinos Karetsas die niet Griekser kan klinken dan begrijp ik die zijn keuze ook wel. Die heeft 100% Grieks bloed maar dan met België op zijn identiteitskaart

Zoals het al iemand zei, die jongens doorlopen de nationale jeugdreeksen en zijn beloftevol, maar moet je er op dat moment al meer eieren onder leggen of ze meer in de watten leggen in de hoop dat ze, eenmaal in aanmerking komen voor het eerste elftal van de nationale ploeg, daarvoor zullen kiezen, waarbij je dan, door alzo te doen, andere beloftevolle jeugdspelers niet die voorkeursbehandeling hebt gegeven?

Ik begrijp dat het voor velen onder hen een keuze van het hart is en dat moet blijven, maar dit houdt m.i. ook in dat men niet man en middelen moet inzetten om die emotionele keuze te beïnvloeden of deviëren naar de rationele keuze voor het land waar je altijd de jeugdreeksen hebt doorlopen.
Daarmee wil ik niet zeggen dat het niet jammer is dat ze dan plots voor het land van herkomst kiezen of waar er nog ergens een bomma woont. De keerzijde voor die mannen, en dan bijvoorbeeld voor een Karetsas, is dat hij dan weet dat hij met Griekenland wellicht minder vaak op eindtornooien zal spelen.

Bij sommigen springt het er wel uit dat ze niet gewoon zijn met hoe alles in een multiculturele stad gaat. Voor eenieder opgegroeid in zoiets, is dit echt niet verrassend.

Aan één kant denk ik als Genk supporter "Dat komt ervan wanneer ge uw oproep-gedrag van de laatste jaren bekijkt" (want ik kan u verzekeren dat dit echt wel meespeelt). Maar aan de andere kant ben ik ook een Belg die graag zijn spelers ziet schitteren in zijn nationale ploeg. Dus tja... Jammer.

Vanaf wanneer voel je dan Belg vraag in me af. Sommige kiezen zelf nog het land van een grootouders. Daar denk ik toch het mijne van. Als je referentie vakantie is, tja. Vakantie is altijd tof en plezant.

Je leeft dan 20 jaar in een land waar alles voor u geregeld wordt en dit is de return.

Zuur als ik zie wat voor brol er wordt opgeroepen van een bepaalde ploeg die al jaren op de dool is voor hun doen en dat een journalist een uitspraak deed die overkomt als een verwijt, dan zou ik ook denken "foert".

Maarja, België is ook gewoon kunstmatig. Ergens ben ik een zeldzame fiere Belg, maar zeg hier dat ge hier graag woont en ge wordt uitgelachen. Grieken zijn fiere mensen, vergelijkbaar met Turken en Italianen in mindere mate.

Alle neefjes en nichtjes wonen in België, geen enkele van zijn generatie spreekt (deftig) Grieks en er is amper voetbalcultuur die tot de verbeelding spreekt.

Dit is een kwestie van wie hun kont al de beste tong heeft gedraaid.

Again: valse bescheidenheid, misplaatst ego. De gouden generatie is vergane glorie dus het schittert wat minder maar dan nog nig heeft hij er nog niets te zoeken. En dan nukkig zijn omdat je in België nog niet de boulevard naar de nationale ploeg krijgt na je half degelijk eerste seizoen… Geen groot verlies.
De veronderstellingen swingen weer de pan uit. ;) :)

Laatste zin uiteraard onzin, zeerzeker een verlies.

Los daarvan, moeten we misschien gewoon zijn keuze respecteren ipv toch steeds een soort verantwoording of verklaring te zoeken als verontwaardigde voetbalfans waarom die gast deze keuze maakt. Er zijn 1000 redenen waarom iemand zo een keuze maakt, en het zijn uiteindelijk onze zaken ook gewoon niet.

Laatst bewerkt:
Keuzes uit nostalgie zijn altijd slecht.

Algemeen gesproken: belgie is intussen al een tijdje een land met veel mensen met migratie achtergrond. Zo een relevant aandeel dat je zou kunnen stellen dat het een deel van onze identiteit is. Een identiteit waar jongens met migratie achtergrond zich ook deel van zouden kunnen zien uitmaken. Blijkbaar toch te weinig. Spijtig dat dergelijke mensen zich daar geen deel van voelen, en daarbovenop ook geen voorbeeld willen zijn voor toekomstige generaties.
Terwijl je als belg zonder immigratie achtergrond die mensen niet al 2e rangsburger ziet of zou mogen zijn. Maar ze zijn het liever wel in sommige gevallen (of toch de rechten maar niet de verplichtingen).

Anderzijds, hoeveel mensen hebben niet gelachen en kritiek gehad toen Wilmots Bakkali "vastlegde"? Zeker toen die uiteindelijk gigantisch geflopt is, maar op dat moment was dat minstens een evengroot talent.

Terug
Bovenaan