De Rode Duivels | de laatste rechte lijn naar het WK2022 in Qatar (20/11-18/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik denk dat Martinez maar beter beseft dat Witsel alleen nog als Libero zal spelen bij zijn ploeg en dus niet meer de intensiteit zal hebben om mee te doen op het middenveld.
Op zich hoeft dat geen probleem te zijn als Hij bij België centraal achteraan staat met 2 man die in duel gaan naast hem. Dan gaan we mss nekeer nen deftige pass naar het middenveld zien ipv eindeloos achteruitgebrei met balverlies/gevaar tot gevolg.
Als Lavia het tot de volgende oefenmatch goed blijft doen mag die de rol van Witsel eens proberen van mij.
Januzaj en Denaeyer mogen nu al afgeschreven worden.
Ik hoop dat De Ketelaere speelt en goed speelt en zo in de gratie van Martinez komt.

Dit is allemaal natuurlijk ijdele hoop en hij gaat weer met exact dezelfde spelers spelen zoals altijd waarna hij eindelijk hopelijk wordt ontslagen.
 
Witsel als cv en een van de nieuwkomers op de 6 zou wel goed zijn. Hopelijk is Martinez niet te koppig om Witsel van de 6 te halen.

Maar als we eerlijk zijn is een verdediging Vertonghen-Witsel-Alderweireld op dit moment wel een paar niveaus lager dan wat de concurrentie heeft lopen.
 
Witsel als cv en een van de nieuwkomers op de 6 zou wel goed zijn. Hopelijk is Martinez niet te koppig om Witsel van de 6 te halen.

Maar als we eerlijk zijn is een verdediging Vertonghen-Witsel-Alderweireld op dit moment wel een paar niveaus lager dan wat de concurrentie heeft lopen.
Dat klopt, maar in dat geval hoop ik altijd op een Nederland-scenario uit 2010. Die hadden toen een verdediging met Mathijssen en Heitinga.
 
Benieuwd naar het effect van de Dubai-transfer van Denayer, al zal Bobbie hem waarschijnlijk nog altijd als eerste keuze bestempelen en stellen dat dit de perfecte transfer is want zo kan hij wennen aan het klimaat?
 

Prachtig voor een café ploeg
 
Dat is voor wanneer ze in flavortown spelen.

jpg.jpg
 
Benieuwd naar het effect van de Dubai-transfer van Denayer, al zal Bobbie hem waarschijnlijk nog altijd als eerste keuze bestempelen en stellen dat dit de perfecte transfer is want zo kan hij wennen aan het klimaat?
Ondertussen zijn we bijna 2 weken verder en heeft hij nog steeds nergens getekend (volgens transfermarkt).
Vreemde situatie toch. Exhuberante looneisen dat iedereen zijn handen er vanaf lijkt te houden?
 
Wat er ook van zij, we hadden in 2018 verdedigers die bij Barcelona, City & Tottenham zaten. En nu zitten ze bij Club, Anderlecht, Antwerp of thuis te playstation-en.vOf zijn het jongeren die vechten voor een plaatsje bij Juventus B of een staartploeg in Engeland.
Onze supervedette die in 2018 een Galactico werd is totaal op de dool en moet vervangen worden door een speler die leuk presteert bij een middenmoot-ploeg in Engeland. Onze enige topspits is een schim van 2 jaar geleden.
En we hebben nog wat talenten die hun eerste passen zetten bij Milan.

Dat is allemaal goed en er is heel wat te zeggen over de toekomst maar als we straks sneuvelen in de 8ste finale is dat eigenlijk compleet conform de verwachtingen die ik nog heb over waar onze ploeg op dit moment eigenlijk thuishoort. Maar dan zal Bobby wel weer de boter gefret hebben.

Ik zou het graag zien, dat ze daar naartoe werken met een veredelde beloftenploeg en dat tornooi als leergeld beschouwen maar ik denk dat je in dit geval grote roepers gaat hebben (onze recordinternationals) die nog denken mee te kunnen en sommigen van onze sterren gaan hun tijd liever niet willen verdoen aan dat tornooi want ze zijn te belangrijk in de Spaanse of Engelse titelstrijd.

Moeilijke splijtzwam hoor.
 
Wat er ook van zij, we hadden in 2018 verdedigers die bij Barcelona, City & Tottenham zaten. En nu zitten ze bij Club, Anderlecht, Antwerp of thuis te playstation-en.vOf zijn het jongeren die vechten voor een plaatsje bij Juventus B of een staartploeg in Engeland.
Onze supervedette die in 2018 een Galactico werd is totaal op de dool en moet vervangen worden door een speler die leuk presteert bij een middenmoot-ploeg in Engeland. Onze enige topspits is een schim van 2 jaar geleden.
En we hebben nog wat talenten die hun eerste passen zetten bij Milan.

Dat is allemaal goed en er is heel wat te zeggen over de toekomst maar als we straks sneuvelen in de 8ste finale is dat eigenlijk compleet conform de verwachtingen die ik nog heb over waar onze ploeg op dit moment eigenlijk thuishoort. Maar dan zal Bobby wel weer de boter gefret hebben.

Ik zou het graag zien, dat ze daar naartoe werken met een veredelde beloftenploeg en dat tornooi als leergeld beschouwen maar ik denk dat je in dit geval grote roepers gaat hebben (onze recordinternationals) die nog denken mee te kunnen en sommigen van onze sterren gaan hun tijd liever niet willen verdoen aan dat tornooi want ze zijn te belangrijk in de Spaanse of Engelse titelstrijd.

Moeilijke splijtzwam hoor.
Ge moet gewoon de beste spelers opstellen, ongeacht hun leeftijd. Niet dat ik vind dat Martinez dat altijd goed doet.

En waarom zouden onze "sterren" hun tijd niet willen verdoen op een WK? Dat lijkt me nu toch echt onzin.
 
Bobby moet de mannen in vorm meenemen. Jammer voor Hazard maar dat wordt anders een blok aan het been. Nu lees ik dat Chadli met zijn transfer naar Westerlo kans probeert te maken op een WK-selectie..
 
Ge moet gewoon de beste spelers opstellen, ongeacht hun leeftijd. Niet dat ik vind dat Martinez dat altijd goed doet.

En waarom zouden onze "sterren" hun tijd niet willen verdoen op een WK? Dat lijkt me nu toch echt onzin.
Omdat zowel Lukaku, De Bruyne als Courtois dat tussen de lijnen al aangaven: ze doen voort zolang ze het leuk vinden maar het gevoel hebben dat ze een rol van betekenis kunnen spelen bepaalt ook of ze het leuk vinden. En als er te veel spelers van hun generatie gaan afhaken kan het zijn dat ze zelf ook mee stoppen.

Enfin bij Courtois was het zelfs niet eens tussen de lijnen dat hij dat aangaf:

Courtois: ‘We spelen allemaal dolgraag voor ons land. Er is niks mooiers dan een WK of een EK spelen. Maar naar Kazachstan of IJsland vliegen om daar te spelen, al dat reizen, dat weegt door. Dit jaar eindigt de competitie op 24 mei. In de jaren dat er geen groot toernooi is, spelen we kwalificatiewedstrijden tot 10 juni, dat betekent dus drie, vier weken extra. Dan heb je slechts drie weken rust, dat is hard voor je lichaam. Dat zijn keuzes die je moet maken. Nu hebben we een ploeg die voor de winst gaat, maar als we merken dat we over vier jaar niet meer tot de favorieten behoren op een toernooi, dan ga ik geen drie, vier weken extra meer spelen om uitgeschakeld te worden in de achtste finales, want daar is niks aan. Zo’n beslissing kan ik dus begrijpen, ja.’
 
Omdat zowel Lukaku, De Bruyne als Courtois dat tussen de lijnen al aangaven: ze doen voort zolang ze het leuk vinden maar het gevoel hebben dat ze een rol van betekenis kunnen spelen bepaalt ook of ze het leuk vinden. En als er te veel spelers van hun generatie gaan afhaken kan het zijn dat ze zelf ook mee stoppen.

Enfin bij Courtois was het zelfs niet eens tussen de lijnen dat hij dat aangaf:
Dat wilt toch niet zeggen dat ze op het WK, waar ze aanwezig zijn, niet vol ervoor gaan of met tegenzin daar zijn? Ik zie hier eerder dat ze misschien willen stoppen omdat ze de motivatie niet meer hebben. Dat is zonde, maar nog altijd iets anders dan met tegenzin op het WK staan.
 

Inderdaad wel absoluut een optie om hem ook bij de nationale ploeg als verdediger te gebruiken, gezien de situatie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan