Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Hoezo? Ik heb het niet gezien voor de duidelijkheidAls je gisteren het uur durende Interview met/over Martinez zag, lijkt het me duidelijk dat Kompany klaargestoomd wordt om bondscoach te worden, ooit.
Ik had zo het gevoel nadat ik het volledig uur bekeken had :]Hoezo? Ik heb het niet gezien voor de duidelijkheid
Ik denk dat het in de sterren staat geschreven dat Kompany, mits hij trainer blijft, bondscoach wordt. En volledig te begrijpen natuurlijk. Maar zie dat niet in het eerste jaar gebeuren eerlijk gezegd.Ik had zo het gevoel nadat ik het volledig uur bekeken had :]
Ik ben benieuwd wie van deze generatie nog trainer gaat worden. Als je ziet hoe goed matige voetballers als Hoefkens, Clement, Vrancken en Geraerts het al doen. In principe zou de bagage van de gouden generatie nog wat beter moeten zitten. Toch meer gezien in hun carrière alleszins.
Kompany en Vermaelen is al veelbelovend, hopelijk volgt er nog vanalles.
Uiteraard niet. Scifo en Wilmots ook.Thierry Henry daarentegen bewijst weer dat topspelers niet automatisch goeie coaches worden.
Dat is algemeen geweten, dat spelers wie het spel voor zich hebben meer nadenken en vaker goeie trainers worden. Cruyff als uitzonderingNee natuurlijk niet. Kompany is nog véél te vroeg. Waarom zou hij het na een half jaar Burnley al aftrappen? Die wil eerst in de PL coachen. Anderzijds mag je er zeker van zijn dat hij ooit heel graag de RD wil coachen.
Topspelers maken inderdaad nog geen toptrainers. Werken met toptrainers in topclubs tijdens hun spelers-carrière is zeker een pluspunt, maar het hangt toch van de ingesteldheid van de speler af. Ik zie een Hazard, Witsel, Mertens, ... nu niet snel een A-ploeg gaan trainen. Frivolere spelers groeien misschien toch minder snel uit tot (top)trainers?
Misschien dat technisch mindere spelers tijdens hun actieve carrière al meer bezig zijn met het spelletje te lezen, omdat ze op tactisch vlak en positiespel hun mindere techniek kunnen compenseren? Ze staan vaak ook op posities (verdedigers, (verdedigende) middenvelders, ...) waarin ze een goed zicht hebben op het spelletje en positiespel nóg belangrijker is?
Als we even naar de coaches van de topclubs kijken op dit moment (en hun positie op het veld vroeger):
Guardiola, Kopp, Tuchel, Simeone, Xavi, Galtier, Ancelotti, Allegri, ... dat zijn toch vaak verdedigers geweest of controlerende middenvelders.

Inderdaad, die heeft zelf al gezegd dat dat moeilijk is voor hem, gewoon omdat die gewoon technisch/fysiek zo goed was dat die ook verwacht van zijn eigen spelers.Thierry Henry daarentegen bewijst weer dat topspelers niet automatisch goeie coaches worden.
Jeugdcoach of video-analist... ik twijfel...Ziede Lamkel Zé al coachen?