How how how rustig, voor Martinez was Boyata uit de selectie laten al genoeg zot doenerij!Misschien de moment om op een 4-mansverdediging over te stappen![]()
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
How how how rustig, voor Martinez was Boyata uit de selectie laten al genoeg zot doenerij!Misschien de moment om op een 4-mansverdediging over te stappen![]()
Ja, 1 week voor het WK plots met een ander systeem beginnen te spelen. Strak planMisschien de moment om op een 4-mansverdediging over te stappen![]()

)We kunnen in extremis wel Castagne rcb zetten en Saelemaekers erbij halen, dus veel maakt het nu niet echt uit denk ikDus als Vertonghen alsnog uitvalt, dan kunnen we nu geen CV meer bij de selectie halen? Maar enkel nog de overige 3 reservespelers?
Dat is wel zuur... Maar we zullen er maar vanuit gaan dat het in orde komt bij Jan.
Toch wel wat blessures/kwaaltjes... Vertonghen, Lukaku, Trossard, Casteels die wat ziek was. Is Meunier al verlost van zijn masker? Veel meer moet het toch niet gaan worden. Het WK moet nog beginnen...
Na 6 jaar Martinez zie ik nog altijd niet wat ons 'systeem' nu is dus zoveel verschil gaat het niet maken denk ik. Met het 'systeem' nu zijn de wingbacks zo belangrijk terwijl we geen enkele echte linksvoetige wingback hebben. Maar ik maak me geen illusies, vanaf we tegen een degelijke ploeg komen met een bovengemiddelde coach (zoals Italië) worden tactisch volledig overmeesterd.Ja, 1 week voor het WK plots met een ander systeem beginnen te spelen. Strak plan![]()
Zou voor eindelijk eens wat animo zorgen bij de Rode Duivels, want sinds het WK is alles rond de Rode Duivels toch geestdodend saai? Prijzen gaan we toch niet winnen met de volgende generatie spelers, dan kunnen we maar beter geweldig voetbal spelen en strijdend ten onder gaan. En wie weet door één of andere geniale ingeving het ver schoppen. Geef een Bielsa de sleutels om een De Bruyne en Trossard samen te laten spelen en dat geeft ongetwijfeld vonken.Was natuurlijk wel een grapje, Bielsa zou top zijn, maar de man wint nergens iets en gaat overal met ruzie weg na een seizoen of 2. Niet dat wij de komende jaren moeten denken om iets te winnen natuurlijk.
We hebben ook geen linksachter dus een 4-mansdefensie lijkt me sowieso ook altijd wel een zwakke plek te hebben.Na 6 jaar Martinez zie ik nog altijd niet wat ons 'systeem' nu is dus zoveel verschil gaat het niet maken denk ik. Met het 'systeem' nu zijn de wingbacks zo belangrijk terwijl we geen enkele echte linksvoetige wingback hebben. Maar ik maak me geen illusies, vanaf we tegen een degelijke ploeg komen met een bovengemiddelde coach (zoals Italië) worden tactisch volledig overmeesterd.
Theate kan dat. Mijn inziens is het minder problematisch om een linksvoetige CV als LB te laten spelen dan pakt een pure winger op de LWB te laten spelen. Wingbacks in een opstelling met 3 CV's zijn in verhouding veel belangrijker dan de RB en LB's in een 4-mansverdediging.We hebben ook geen linksachter dus een 4-mansdefensie lijkt me sowieso ook altijd wel een zwakke plek te hebben.
En helaas zit er in de jeugd weer heel weinig noemenswaardig aan te komen op de backs.
Klopt, ik denk ook niet dat Martinez de absolute nietsnut is zoals wij er soms van maken. Wilt nog altijd niet zeggen dat het een toptrainer is he. Hij heeft zeker voor wat meer professionaliteit gezorgd bij de bond. Begrijp me niet verkeerd, na het vorige EK moest hij vertrekken wat mij betreft.Wat nog altijd wel opmerkelijk is, is dat er nà het EK en na de mislukte Nations League toch nooit openlijk kritiek is geuit vanuit de spelersgroep. Of heb ik dat gemist?
Toch helemaal anders dan op het EK 2016 waar Courtois openlijk in de aanval ging na de wedstrijden tegen Italië en Wales en het gebrek aan tactiek (of tactische bijsturing vooral) aankaartte. Ook Vertonghen en De Bruyne lieten na Wales hun ongenoegen blijken (wel iets subtieler).
Misschien komt het er nu van...
Castagne RCB zetten, wacht wat?
Dromen mag altijd, maar dat mogen 10 landen of zo en dan is het wat streng om trainers/spelers af te rekenen als ze die 10 landen niet kloppen.Ik vind het absurd om te doen alsof wij de komende jaren geen ploeg meer hebben die niet meer mag dromen van prijzen. De voorbije twee EK's zijn gewonnen door ploegen die puur kijkend naar de individuele spelers absoluut niet de sterkste ploeg hadden. Wat er toen bij Portugal en Italië rondliep, dat is in het geheel niet beter dan wat wij de komende paar jaar kunnen opstellen.
Dan krijg je een Vermaelen-onder-Wilmots-concept. Een vrij op safe spelende linksachter die vooral verdedigt en aanvallend niet veel bijbrengt. Met als gevolg weinig verrassing op de linksbuiten. Soms wat statisch daardoor.Theate kan dat. Mijn inziens is het minder problematisch om een linksvoetige CV als LB te laten spelen dan pakt een pure winger op de LWB te laten spelen. Wingbacks in een opstelling met 3 CV's zijn in verhouding veel belangrijker dan de RB en LB's in een 4-mansverdediging.
Theate is veel sneller dan Vermaelen ooit is geweest. Dat was inderdaad veel te statisch maar ik denk dat Theate dat beter zou doen. Het hangt er ook vanaf hoe de trainer het vraagt om in te vullen. Het moet niet allemaal perfect symmetrisch zijn. Je kan je rechtsback vragen om regelmatig mee op te rukken en je linksback om het redelijk voorzichtig te houden. Spelen naar de kwaliteiten van je spelers ipv spelen naar een bepaald systeem en constant liggen puzzelen om het toch maar zo goed mogelijk ingevuld krijgen met wingers op wingback posities en 7 verschillende spelers in je 3 mansverdedigingDan krijg je een Vermaelen-onder-Wilmots-concept.

Martinez heeft wel een basistactiek, ook al faalt die inmiddels bij het minste tegenstand. En onze ploeg weet wel zwakkere ploegen te bombarderen met ons talent.Wat nog altijd wel opmerkelijk is, is dat er nà het EK en na de mislukte Nations League toch nooit openlijk kritiek is geuit vanuit de spelersgroep. Of heb ik dat gemist?
Toch helemaal anders dan op het EK 2016 waar Courtois openlijk in de aanval ging na de wedstrijden tegen Italië en Wales en het gebrek aan tactiek (of tactische bijsturing vooral) aankaartte. Ook Vertonghen en De Bruyne lieten na Wales hun ongenoegen blijken (wel iets subtieler).
Misschien komt het er nu van...
Martinez heeft wel een basistactiek, ook al faalt die inmiddels bij het minste tegenstand. En onze ploeg weet wel zwakkere ploegen te bombarderen met ons talent.
Wilmots deed eigenlijk effectief niets behalve af en toe zijn arm om iemand heen slaan en zeggen "Goed spelen he vriend!". Ook tegen zwakkere ploegen konden we dan soms geen vuist maken.
En vergeet ook niet dat deze groep sinds de aanstelling van Martinez ook duidelijk hun plaats gecementeerd hadden. Dries, Witsel en consoorten gaan nu niet zeggen: "Verdomme, met Martinez gaat het nu ook niet werken."
Plus ik kan me gerust voorstellen dat hij voor de spelersgroep wel aangenaam is. Ondanks dat het plafond al lang is bereikt hebben we wel degelijk progressie gemaakt onder hem. We zijn de ergere armoede nog niet vergeten.
Volgens Transfermarkt 1 keer bij Genk, 1 keer bij Atalanta, 5 keer bij Leicester en 2 keer bij de Rode Duivels. Die site is natuurlijk niet heilig, als jij veel matchen van Leicester hebt bekeken en hem daar goede wedstrijden hebt zien spelen, geef ik je uiteraard gelijk.Al vaak gedaan bij Leicester