De Rode Duivels | de laatste rechte lijn naar het WK2022 in Qatar (20/11-18/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Alle landen hebben problemen met blessures. Het valt bij ons voorlopig nog wel mee, vergeleken met bv. Frankrijk waar het hele middenveld in de lappenmand ligt.

Misschien de moment om op een 4-mansverdediging over te stappen 🤔
Ja, 1 week voor het WK plots met een ander systeem beginnen te spelen. Strak plan :tongue:

(tenzij ze daar al maandenlang stiekem op aan het voorbereiden zijn, onder leiding van meestertacticus Martinez, zodat onze WK tegenstanders totaal in de war zijn omdat ze ons zo nog nooit hebben zien spelen :unsure:)

Dus als Vertonghen alsnog uitvalt, dan kunnen we nu geen CV meer bij de selectie halen? Maar enkel nog de overige 3 reservespelers?

Dat is wel zuur... Maar we zullen er maar vanuit gaan dat het in orde komt bij Jan.

Toch wel wat blessures/kwaaltjes... Vertonghen, Lukaku, Trossard, Casteels die wat ziek was. Is Meunier al verlost van zijn masker? Veel meer moet het toch niet gaan worden. Het WK moet nog beginnen...
We kunnen in extremis wel Castagne rcb zetten en Saelemaekers erbij halen, dus veel maakt het nu niet echt uit denk ik

Ja, 1 week voor het WK plots met een ander systeem beginnen te spelen. Strak plan :tongue:
Na 6 jaar Martinez zie ik nog altijd niet wat ons 'systeem' nu is dus zoveel verschil gaat het niet maken denk ik. Met het 'systeem' nu zijn de wingbacks zo belangrijk terwijl we geen enkele echte linksvoetige wingback hebben. Maar ik maak me geen illusies, vanaf we tegen een degelijke ploeg komen met een bovengemiddelde coach (zoals Italië) worden tactisch volledig overmeesterd.

Was natuurlijk wel een grapje, Bielsa zou top zijn, maar de man wint nergens iets en gaat overal met ruzie weg na een seizoen of 2 :unsure:. Niet dat wij de komende jaren moeten denken om iets te winnen natuurlijk.
Zou voor eindelijk eens wat animo zorgen bij de Rode Duivels, want sinds het WK is alles rond de Rode Duivels toch geestdodend saai? Prijzen gaan we toch niet winnen met de volgende generatie spelers, dan kunnen we maar beter geweldig voetbal spelen en strijdend ten onder gaan. En wie weet door één of andere geniale ingeving het ver schoppen. Geef een Bielsa de sleutels om een De Bruyne en Trossard samen te laten spelen en dat geeft ongetwijfeld vonken.

Na 6 jaar Martinez zie ik nog altijd niet wat ons 'systeem' nu is dus zoveel verschil gaat het niet maken denk ik. Met het 'systeem' nu zijn de wingbacks zo belangrijk terwijl we geen enkele echte linksvoetige wingback hebben. Maar ik maak me geen illusies, vanaf we tegen een degelijke ploeg komen met een bovengemiddelde coach (zoals Italië) worden tactisch volledig overmeesterd.
We hebben ook geen linksachter dus een 4-mansdefensie lijkt me sowieso ook altijd wel een zwakke plek te hebben.
En helaas zit er in de jeugd weer heel weinig noemenswaardig aan te komen op de backs.

We hebben ook geen linksachter dus een 4-mansdefensie lijkt me sowieso ook altijd wel een zwakke plek te hebben.
En helaas zit er in de jeugd weer heel weinig noemenswaardig aan te komen op de backs.
Theate kan dat. Mijn inziens is het minder problematisch om een linksvoetige CV als LB te laten spelen dan pakt een pure winger op de LWB te laten spelen. Wingbacks in een opstelling met 3 CV's zijn in verhouding veel belangrijker dan de RB en LB's in een 4-mansverdediging.

Ik vind het absurd om te doen alsof wij de komende jaren geen ploeg meer hebben die niet meer mag dromen van prijzen. De voorbije twee EK's zijn gewonnen door ploegen die puur kijkend naar de individuele spelers absoluut niet de sterkste ploeg hadden. Wat er toen bij Portugal en Italië rondliep, dat is in het geheel niet beter dan wat wij de komende paar jaar kunnen opstellen.

Wat nog altijd wel opmerkelijk is, is dat er nà het EK en na de mislukte Nations League toch nooit openlijk kritiek is geuit vanuit de spelersgroep. Of heb ik dat gemist?

Toch helemaal anders dan op het EK 2016 waar Courtois openlijk in de aanval ging na de wedstrijden tegen Italië en Wales en het gebrek aan tactiek (of tactische bijsturing vooral) aankaartte. Ook Vertonghen en De Bruyne lieten na Wales hun ongenoegen blijken (wel iets subtieler).

Misschien komt het er nu van...

Wat nog altijd wel opmerkelijk is, is dat er nà het EK en na de mislukte Nations League toch nooit openlijk kritiek is geuit vanuit de spelersgroep. Of heb ik dat gemist?

Toch helemaal anders dan op het EK 2016 waar Courtois openlijk in de aanval ging na de wedstrijden tegen Italië en Wales en het gebrek aan tactiek (of tactische bijsturing vooral) aankaartte. Ook Vertonghen en De Bruyne lieten na Wales hun ongenoegen blijken (wel iets subtieler).

Klopt, ik denk ook niet dat Martinez de absolute nietsnut is zoals wij er soms van maken. Wilt nog altijd niet zeggen dat het een toptrainer is he. Hij heeft zeker voor wat meer professionaliteit gezorgd bij de bond. Begrijp me niet verkeerd, na het vorige EK moest hij vertrekken wat mij betreft.

Ik vind het absurd om te doen alsof wij de komende jaren geen ploeg meer hebben die niet meer mag dromen van prijzen. De voorbije twee EK's zijn gewonnen door ploegen die puur kijkend naar de individuele spelers absoluut niet de sterkste ploeg hadden. Wat er toen bij Portugal en Italië rondliep, dat is in het geheel niet beter dan wat wij de komende paar jaar kunnen opstellen.
Dromen mag altijd, maar dat mogen 10 landen of zo en dan is het wat streng om trainers/spelers af te rekenen als ze die 10 landen niet kloppen.

Theate kan dat. Mijn inziens is het minder problematisch om een linksvoetige CV als LB te laten spelen dan pakt een pure winger op de LWB te laten spelen. Wingbacks in een opstelling met 3 CV's zijn in verhouding veel belangrijker dan de RB en LB's in een 4-mansverdediging.
Dan krijg je een Vermaelen-onder-Wilmots-concept. Een vrij op safe spelende linksachter die vooral verdedigt en aanvallend niet veel bijbrengt. Met als gevolg weinig verrassing op de linksbuiten. Soms wat statisch daardoor.

Dat kan zeker, maar heeft ook zijn minpunten. Een goeie 4-3-3 werkt met aanvallende flanken die kunnen overlappen imo.

Dan krijg je een Vermaelen-onder-Wilmots-concept.
Theate is veel sneller dan Vermaelen ooit is geweest. Dat was inderdaad veel te statisch maar ik denk dat Theate dat beter zou doen. Het hangt er ook vanaf hoe de trainer het vraagt om in te vullen. Het moet niet allemaal perfect symmetrisch zijn. Je kan je rechtsback vragen om regelmatig mee op te rukken en je linksback om het redelijk voorzichtig te houden. Spelen naar de kwaliteiten van je spelers ipv spelen naar een bepaald systeem en constant liggen puzzelen om het toch maar zo goed mogelijk ingevuld krijgen met wingers op wingback posities en 7 verschillende spelers in je 3 mansverdediging 🤯

Martinez heeft wel een basistactiek, ook al faalt die inmiddels bij het minste tegenstand. En onze ploeg weet wel zwakkere ploegen te bombarderen met ons talent.

Wilmots deed eigenlijk effectief niets behalve af en toe zijn arm om iemand heen slaan en zeggen "Goed spelen he vriend!". Ook tegen zwakkere ploegen konden we dan soms geen vuist maken.

En vergeet ook niet dat deze groep sinds de aanstelling van Martinez ook duidelijk hun plaats gecementeerd hadden. Dries, Witsel en consoorten gaan nu niet zeggen: "Verdomme, met Martinez gaat het nu ook niet werken."

Plus ik kan me gerust voorstellen dat hij voor de spelersgroep wel aangenaam is. Ondanks dat het plafond al lang is bereikt hebben we wel degelijk progressie gemaakt onder hem. We zijn de ergere armoede nog niet vergeten.

Martinez heeft wel een basistactiek, ook al faalt die inmiddels bij het minste tegenstand. En onze ploeg weet wel zwakkere ploegen te bombarderen met ons talent.

Wilmots deed eigenlijk effectief niets behalve af en toe zijn arm om iemand heen slaan en zeggen "Goed spelen he vriend!". Ook tegen zwakkere ploegen konden we dan soms geen vuist maken.

En vergeet ook niet dat deze groep sinds de aanstelling van Martinez ook duidelijk hun plaats gecementeerd hadden. Dries, Witsel en consoorten gaan nu niet zeggen: "Verdomme, met Martinez gaat het nu ook niet werken."

Plus ik kan me gerust voorstellen dat hij voor de spelersgroep wel aangenaam is. Ondanks dat het plafond al lang is bereikt hebben we wel degelijk progressie gemaakt onder hem. We zijn de ergere armoede nog niet vergeten.

Ik denk dat we het allemaal eens zijn dat Martinez tactisch wel vaardiger is dan Wilmots en ook in de omkadering errond. Na het WK 2018 kreeg die daar zelfs ook lof voor (zoals tegen Brazilië).

Maar nu groeit de kritiek toch vanuit de media/analisten. Dat we enkel een plan A hebben. Dat was ook de kritiek toen van Courtois, dat we tegen het systeem van Italië en Wales (een 3-5-2) helemaal geen antwoord hadden, geen plan B.

Als je ziet dat we de voorbije 2 jaar dan ook veel goals slikken tegen zwakkere tegenstanders, dan had ik toch al wat meer gejammer verwacht.

Een Courtois gaat niet vrezen voor zijn plaats. Evenmin Kevin De Bruyne. Die kunnen zeggen wat ze willen. De anderen die je opnoemt zouden dat onder Wilmots ook nooit gedaan hebben.

Door zijn 3e plaats op het WK zal hij ook bij de spelersgroep inderdaad wel heel veel krediet hebben opgebouwd. Maar ooit stopt dat toch ook denk ik. We zijn nu 4 jaar later en hebben geen progressie meer gemaakt (integendeel).

Laatst bewerkt:
Al vaak gedaan bij Leicester
Volgens Transfermarkt 1 keer bij Genk, 1 keer bij Atalanta, 5 keer bij Leicester en 2 keer bij de Rode Duivels. Die site is natuurlijk niet heilig, als jij veel matchen van Leicester hebt bekeken en hem daar goede wedstrijden hebt zien spelen, geef ik je uiteraard gelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan