De Rode Duivels | de laatste rechte lijn naar het WK2022 in Qatar (20/11-18/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ach elk topland haalt dat EK toch wel. Ik ben als Nederlander wel blij met deze loting, beetje weerstand.
True. Eigenlijk is er geen ruk meer aan. Kwalificaties, saai. Groepsfase waar zelfs de betere 3e's door gaan, saai. Het EK begint pas bij de 1/8e finales.

Ik denk met heimwee terug aan november '97. Na een 2e plek in de groepsfase achter Nederland moeten we barragematchen spelen tegen Ierland. Aan de radio gekluisterd (mocht geen tv kijken omdat er vrienden over de vloer waren) knalt Luc Nilis ons richting het WK in Frankrijk, wat een ontlading.
Ik word oud, absoluut. Maar ik moet echt moeite doen om nog naar de Rode Duivels te kijken. Waar gaat het nog om?

En weer kunnen we niet klagen over onze loting. Als je de groep Italië, Engeland en Oekraïne ziet of Nederland + Frankrijk.

Oostenrijk, Zweden, Azerbeidzjan en Estland it is. Als je daar niet bij de eerste twee geraakt kan je best thuis blijven.
Zelfs al zouden we in de groep met Engeland en Oekraine gezeten hebben, of met Frankrijk, dan zouden we toch nog altijd minimaal bij de eerste 2 moeten eindigen? Op zich had ik liever iets meer tegenstand gehad in onze poule, dus geen idee of we hiermee "niet te klagen" hebben.

ik vind dat altijd raar die commentaar van "we hadden meer tegenstand moeten hebben".
we zitten in pot 1, alle toppers zitten daar in. een beetje nog in pot 2, maar dan is het vet wel van de soep hoor. Oostenrijk en Zweden toch niet onderschatten, maar tegelijk vind ik de uitspraken "in deze groep is kwalificatie haalbaar" een understatement. kwalificatie is het minimum, imo.

Vanheusden kunnen we definitief schrappen
Die heeft toch ook alle pech van de wereld. Wel is het zo dat dergelijke blessure gewoon pech is, zou in principe geen verder gevolg mogen hebben voor de rest van zijn carrière, itt tot bepaalde andere blessures die gewoon met je gestel of blessuregevoeligheid kunnen te maken hebben. Maar voor de motivatie is het natuurlijk niet best.

On another note, zou Martinez gisteren naar Real gekeken hebben? En gezien hebben dat Hazard op niks trok?

On another note, zou Martinez gisteren naar Real gekeken hebben? En gezien hebben dat Hazard op niks trok?
Geen idee maar gezien de match weer niet goed was, zal het wellicht weer fulltime bankzitten worden voor een week of 5 en om Geert De Vlieger te citeren, dan weet je dat het moeilijk wordt.

Zouden ze hazard niet eerder gewoon meepakken als een soort mascotte. Dat die nooit meer zijn top zal bereiken is voor iedereen wel duidelijk denk ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan