De Rode Duivels | de laatste rechte lijn naar het WK2022 in Qatar (20/11-18/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zie hier ook vaak Carrasco terugkomen en zelfs vaak in mensen hun basiself. Die gast speelt anders ook gewoon een dramatisch seizoen hoor. Komt er ook nog eens bij dat ik die sowieso al niet fantastisch vind renderen in dat systeem van Martinez op die positie. 't Is gewoon een linksbuiten, geen wingback. Die staat bij mij absoluut geen basis hoor.

Wacht tot binnen 4 uur als brainfart Bobby met zijn selectie komt. Twitter zal ontploffen, ragequits op dit forum en Peter VDB met een lyrische analyse

Mijn selectie:

Courtois - Mignolet - Casteels
Meunier, Castagne, Alderweireld, Vertonghen, Faes, Theate, Debast, Dedoncker
Carrasco, Onana, Witsel, KDB, T Hazard, Tielemans, Vanaken, Lavia
Lukaku, E Hazard, Trossard, Batshuayi, Origi, CDK, Doku

Ik zou zeker Origi en Doku meenemen die iets extra kunnen brengen bij een invalbeurt en die eerste maakt geregeld doelpunten op belangrijke momenten. Lavia gewoon meenemen puur voor z'n talent.

Mijn basiself (iedereen fit):

Courtois
Alderweireld - Faes - Theate
Castagne (of Meunier) - Onana - Witsel (of Tielemans) - Carrasco
KDB - Lukaku - Trossard

Gewoon de beste spelers opstellen van de laatste weken (uitzondering Lukaku die altijd moet spelen indien hij fit is want by far de beste spits).
Bijna identiek met mijn opstelling/selectie. Al zou ik Eden en Vanaken niet mee nemen maar Heynen en Trésor. Mannen in vorm meenemen. En mannen zoals Lavia en Debast zie ik vast in de ploeg komen dus laat die maar al eens een WK meedraaien.

Ik denk dat we Eden net een plezier doen door hem thuis te laten. Want ik vrees dat hij toch in de basiself zal starten, niet goed zal spelen of geblesseerd zal uitvallen. En daarmee wil ik niets afdoen van al hetgene hij voor ons al heeft betekend en wat voor een klassespeler hij was bij Lille en Chelsea.

Ik zie hier ook vaak Carrasco terugkomen en zelfs vaak in mensen hun basiself. Die gast speelt anders ook gewoon een dramatisch seizoen hoor. Komt er ook nog eens bij dat ik die sowieso al niet fantastisch vind renderen in dat systeem van Martinez op die positie. 't Is gewoon een linksbuiten, geen wingback. Die staat bij mij absoluut geen basis hoor.

Die werkt wel steeds hard en doet wat hij moet doen. Op die positie kan je hem zeker gebruiken. In die laatste CL match waar hij de penalty mist was hij wel 1 van de betere.

Maar als je een goeie meunier en een goeie castagne hebt moeten die altijd op die wingbacks spelen. En dan Carrasco nog de wisselspeler zijn voor de positie van Trossard.

Wat mij echt enorm stoort is het gebrek aan kritiek van onze Vlaamse pers. Juist makke lammetjes die eten uit de hand die ze voedert.

Dat was met Wilmots net hetzelfde, en dan achteraf, als het kwaad weeral geschiedt is, dan trekken ze hun bek open.

Stel die man zijn keuzes toch in vraag, who cares dat je dan niet meer wordt uitgenodigd op de gezellige persconferentie van mr Bobby.

Dan ben je tenminste eerlijk geweest en heb je nog ethiek. Dat verkoopt ook kranten hoor, ipv die eenheidsworst. /end rant

Zelfs al maak je een voorselectie van 100 man, dan nog hoort Amuzu daar niet in.
Ik zou dat ook niet doen, maar Martinez maakte een selectie van 5 spelers per positie. Het is niet zo dat de Belgische linkerwingbacks dik bezaaid zijn he. En neen, Amuzu is géén linkerwingback, maar toen de selectie werd gemaakt speelde hij wel op die positie onder Mazzu.

Voor mij is dit momenteel zowat de sterkste 11, rekening houdend met blessures en vorm. Indien Lukaku geblesseerd is zou ik hem wisselen voor Batshuayi, Mocht Saelemaekers fit zijn zou ik die eventueel op rechts zetten en Castagne op links. Ook Meunier kan op rechts en Castagne dan op links. Carrasco zou ik houden als vervanger voor Trossard want is verdedigend echt niet goed genoeg als wingback, T Hazard doet dat beter. En Eden Hazard mag ook wel 5 minuutje invallen wanneer we ergens 2-0 voorstaan.

Eigenlijk had Martinez dit elftal al lang moeten klaarstomen voor dit WK, maar Vertonghen, Witsel en Eden Hazard zullen wel in de basis staan ten koste van Theate/Faes, Onana/Tielemans en Trossard. Tenenkrullend ergerlijk die vent.

Zelfs al maak je een voorselectie van 100 man, dan nog hoort Amuzu daar niet in.
Dat is dan weer dat doorslaan. Zo dramatisch is hij ook weer niet.
Bij die 55 man zitten ook 2 linkerflankspelers van Westerlo. Alsof hij zo slecht is dat hij daar niet naast mag staan.

Er wordt graag en gretig overal gefulmineerd op de Anderlechtspelers, ook vanuit de Genkies of Standardsupporters, maar pakweg Raskin, Heynen of Tresor zullen niet door Anderlechtspelers worden gepasseerd. Maar door spelers uit de Premier League, de Duitse of de Spaanse competitie. Of door de all-time topscorer van Napoli.
Als men het echt in de diepte over bv. Heynen wilt hebben is de speler die in balans gebracht zou kunnen worden de 2-voudig Gouden Schoen. Die speelt immers ook 'maar' in België.

Voor mij is dit momenteel zowat de sterkste 11, rekening houdend met blessures en vorm. Indien Lukaku geblesseerd is zou ik hem wisselen voor Batshuayi, Mocht Saelemaekers fit zijn zou ik die eventueel op rechts zetten en Castagne op links. Ook Meunier kan op rechts en Castagne dan op links. Carrasco zou ik houden als vervanger voor Trossard want is verdedigend echt niet goed genoeg als wingback, T Hazard doet dat beter. En Eden Hazard mag ook wel 5 minuutje invallen wanneer we ergens 2-0 voorstaan.

Eigenlijk had Martinez dit elftal al lang moeten klaarstomen voor dit WK, maar Vertonghen, Witsel en Eden Hazard zullen wel in de basis staan ten koste van Theate/Faes, Onana/Tielemans en Trossard. Tenenkrullend ergerlijk die vent.

Daartegenover staat dat Tielemans de afgelopen maanden echt totaal niet in vorm was, Onana een half jaar geleden nog pendelde tussen basis en bank van Lille, Thorgan Hazard moeite had om van de bank te komen bij Dortmund en Alderweireld in Qatar zat.

We hebben als klein voetballand gewoon het probleem dat we niet zoveel incontournabele toppers hebben en op dit moment weer in zo'n periode van veel jong talent zitten dat met ups en downs aan hun weg timmeren, en waarvan nog niet geweten is wie er echt doorgroeit naar de top en wie niet.

Hoe fit zijn Meubier en Thorgan (of hoeveel matchritme)

De Duitse competitie volg ik eigenlijk totaal niet. Daarom dat ik ook de waarde van een Bornauw of Lukebakio niet goed kan inschatten.

Lijkt mij een zeer sterke opstelling 😍 Ik zou enkel Faes en Alderweireld omwisselen. Kan Alderweireld beide 'youngsters' beter sturen en ik denk dat het interessanter is om de snellere verdedigers langs buiten te zetten om de wingers van de tegenstander op te vangen wanneer ze onze flankverdedigers passeren. Alderweireld is ook een goede kopper om voorzetten weg te werken.

DE 26-KOPPIGE EK-SELECTIE 2021:
Doelmannen: Thibaut Courtois (Real Madrid), Simon Mignolet (Club Brugge), Matz Sels (Straatsburg) Koen Casteels

Verdedigers: Dedryck Boyata (Hertha BSC), Jason Denayer (Olympique Lyon), Jan Vertonghen (Benfica), Toby Alderweireld (Tottenham), Thomas Vermaelen (Vissel Kobe) , Arthur Théate, Wout Faes

Middenvelders: Axel Witsel (Borussia Dortmund), Youri Tielemans (Leicester City), Leander Dendoncker (Wolverhampton), Kevin De Bruyne (Manchester City), Hans Vanaken (Club Brugge), Dennis Praet (Leicester City) Amadou Onana

Vleugelspelers: Thomas Meunier (Borussia Dortmund), Yannick Carrasco (Atlético Madrid), Thorgan Hazard (Borussia Dortmund), Timothy Castagne (Leicester City), Nacer Chadli (Istanbul Basaksehir)

Aanvallers: Eden Hazard (Real Madrid), Romelu Lukaku (Inter), Michy Batshuayi (Crystal Palace), Christian Benteke (Crystal Palace), Dries Mertens (Napoli), Jérémy Doku (Rennes), Leandro Trossard (Brighton), Charles De Ketelaere

Blijven dus 3 vraagtekens over voor mij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan