De Rode Duivels | de laatste rechte lijn naar het WK2022 in Qatar (20/11-18/12)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zal ik blij zijn dat het morgen 12h is, dat we niet meer hoeven te speculeren.

Alé jong, toch plezant.

Mijn prono voor Roberto zijn selectie:

Courtois/Mignolet/Casteels
Denayer/Alderweireld/Vertonghen/Theate/Debast
Meunier/Castagne/T. Hazard/Carrasco
Lavia/Onana/Witsel/Tielemans/Dendoncker
Hazard/De Bruyne/Trossard/Doku/Vanaken/Mertens
Lukaku/Batshuayi/Openda

Alé jong, toch plezant.

Lukaku/Batshuayi/Openda
Doku of De Ketelaere en Origi of Openda en dat zal het ongeveer zijn ja.

Alé jong, toch plezant.

Lukaku/Batshuayi/Openda

Zou wel hilarisch zijn als hij CDK thuislaat wegens te weinig minuten en dan Doku oproept.

Of Amuzu of Verschaeren :unsure:

Nee, de selectie van @Mr. Rager zal er niet ver af zijn.
Hij zal Mertens idd ook nog wel meenemen. Temeer omdat Saelemakers out is en CDK en Doku allebei twijfelgevallen zijn.
Nee je kan veel over Martinez zeggen maar als het op een laatste selectie neerkomt is hij vrij voorspelbaar.
Ik durf er mijn hele account op te zetten dat Amuzu morgen niet in de selectie zit. Verschaeren 99% zeker ook niet.

Saelemaekers is trouwens opnieuw fit. Heeft natuurlijk niet meer gespeeld dus ja.

Zou wel hilarisch zijn als hij CDK thuislaat wegens te weinig minuten en dan Doku oproept.
Of Eden Hazard he. Als CDK bij een Italiaanse topclub een paar invalbeurten krijgt en Eden Hazard zelfs gepasseerd wordt door Mariano, dan moet daar ook de logica gevolgd worden. Zelfs dat buiten beschouwing gelaten, heeft CDK een profiel dat je op elke aanvallende positie wel kan gebruiken (al dan niet in een vrijere rol). Ik vind hem zelfs een back-up optie voor de spitspositie, wanneer je met valse of wisselende spitsen werkt.

Ik vind het nu eigenlijk niet echt dezelfde profielen. Ik zou ze trouwens alletwee oproepen. CDK kan je als 3de spits ook inzetten (dus dan moet je niet met middelmaat als Openda of zo afkomen), en Doku is eentje die met zijn snelheid en dribbels iets kan brengen.

Maar bon de vaak veel te vereenvoudigde uitleg die er aan gegeven wordt bij specifieke spelers opent inderdaad altijd wel de deuren om te zeggen "en die dan". Je geeft best gewoon zo weinig mogelijk uitleg en probeert het collectief te verpakken als "eigenschappen nuttig voor het evenwicht van de kern" of zo van dat soort vaag gelul. Het is altijd een balans tussen ervaring, vorm, profiel, specifieke kwaliteiten en groepsdynamiek. Spelers scoren zelden goed op al die zaken.

Ik zie hier vaak Lavia terugkomen. Heeft die zich al zo goed ontwikkeld de voorbije weken of wat?

Dat het een talentje is, is duidelijk, maar die jongen is 18 en speelt nog maar sinds dit seizoen niet meer bij een jeugdploeg :unsure:

Ik zie hier vaak Lavia terugkomen. Heeft die zich al zo goed ontwikkeld de voorbije weken of wat?

Dat het een talentje is, is duidelijk, maar die jongen is 18 en speelt nog maar sinds dit seizoen niet meer bij een jeugdploeg :unsure:
De voorbije weken was hij geblesseerd, maar hij viel vorige speeldag opnieuw in (in de eerste helft al door een blessure).
Is gewoon een zeer groot talent. Getuige het monsterbod dat Chelsea begin september nog op hem deed na 4 wedstrijden in de PL.

Zal morgen als zogezegd wit konijn bij de kern zitten. Er is altijd wel zo eentje.

Wie waren dat in de vorige selecties voor een tornooi van Martinez?
Niemand. Zijn standaardlijst van 23(26) altijd.
Anderhalf jaar geleden:
Code:
DE 26-KOPPIGE EK-SELECTIE:
Doelmannen: Thibaut Courtois (Real Madrid), Simon Mignolet (Club Brugge), Matz Sels (Straatsburg)

Verdedigers: Dedryck Boyata (Hertha BSC), Jason Denayer (Olympique Lyon), Jan Vertonghen (Benfica), Toby Alderweireld (Tottenham), Thomas Vermaelen (Vissel Kobe)

Middenvelders: Axel Witsel (Borussia Dortmund), Youri Tielemans (Leicester City), Leander Dendoncker (Wolverhampton), Kevin De Bruyne (Manchester City), Hans Vanaken (Club Brugge), Dennis Praet (Leicester City)

Vleugelspelers: Thomas Meunier (Borussia Dortmund), Yannick Carrasco (Atlético Madrid), Thorgan Hazard (Borussia Dortmund), Timothy Castagne (Leicester City), Nacer Chadli (Istanbul Basaksehir)

Aanvallers: Eden Hazard (Real Madrid), Romelu Lukaku (Inter), Michy Batshuayi (Crystal Palace), Christian Benteke (Crystal Palace), Dries Mertens (Napoli), Jérémy Doku (Rennes), Leandro Trossard (Brighton).

2018:

Code:
De rugnummers van de Rode Duivels op het WK 2018 in Rusland:
1. Thibaut Courtois

2. Toby Alderweireld

3. Thomas Vermaelen

4. Vincent Kompany

5. Jan Vertonghen

6. Axel Witsel

7. Kevin De Bruyne

8. Marouane Fellaini

9. Romelu Lukaku

10. Eden Hazard

11. Yannick Carrasco

12. Simon Mignolet

13. Koen Casteels

14. Dries Mertens

15. Thomas Meunier

16. Thorgan Hazard

17. Youri Tielemans

18. Adnan Januzaj

19. Mousa Dembélé

20. Dedryck Boyata

21. Michy Batshuayi

22. Nacer Chadli

23. Leander Dendoncker

Ahja, toen was Dendoncker mss een verrassing ipv Radja.

Overigens in 2016 ook geen wit konijn. Tenzij Kabasele.

Code:
Doelmannen: Courtois (1), Mignolet (12), Gillet (13).

Verdedigers: Alderweireld (2), Vermaelen (3), Vertonghen (5), Denayer (15), Meunier (16), Kabasele (18), Lukaku (21), Ciman (23).

Middenvelders: Nainggolan (4), Witsel (6), Fellaini (8), Dembélé (19).

Aanvallers: De Bruyne (7), Lukaku (9), Hazard (10), Carrasco (11), Mertens (14), Origi (17), Benteke (20), Batshuayi (22).

Enkel in 2014 dus Origi.

Zul je wel zien dit WK :unsure:

Nee, veel spelen zal die niet doen, maar mijn kop eraf als Roberto die niet meepakt.
Het staat in de sterren geschreven.

Overigens in 2016 ook geen wit konijn. Tenzij Kabasele.

Code:
Doelmannen: Courtois (1), Mignolet (12), Gillet (13).

Verdedigers: Alderweireld (2), Vermaelen (3), Vertonghen (5), Denayer (15), Meunier (16), Kabasele (18), Lukaku (21), Ciman (23).

Middenvelders: Nainggolan (4), Witsel (6), Fellaini (8), Dembélé (19).

Aanvallers: De Bruyne (7), Lukaku (9), Hazard (10), Carrasco (11), Mertens (14), Origi (17), Benteke (20), Batshuayi (22).

Enkel in 2014 dus Origi.

Kabasele had nog nooit in een kern gezeten voor dat EK, dus dat noem ik toch een wit konijn?
Dendoncker inderdaad bij Martinez in 2018 toch ook heel verrassend dat die bij de kern zat. Ik herinner me nog enkele fulminerende journalisten in Wallonië daarover, toen.
Maar Wilmots was op dat vlak nog wat meer experimenteel inderdaad.

Mijn selectie:

Courtois - Mignolet - Casteels
Meunier, Castagne, Alderweireld, Vertonghen, Faes, Theate, Debast, Dedoncker
Carrasco, Onana, Witsel, KDB, T Hazard, Tielemans, Vanaken, Lavia
Lukaku, E Hazard, Trossard, Batshuayi, Origi, CDK, Doku

Ik zou zeker Origi en Doku meenemen die iets extra kunnen brengen bij een invalbeurt en die eerste maakt geregeld doelpunten op belangrijke momenten. Lavia gewoon meenemen puur voor z'n talent.

Mijn basiself (iedereen fit):

Courtois
Alderweireld - Faes - Theate
Castagne (of Meunier) - Onana - Witsel (of Tielemans) - Carrasco
KDB - Lukaku - Trossard

Gewoon de beste spelers opstellen van de laatste weken (uitzondering Lukaku die altijd moet spelen indien hij fit is want by far de beste spits).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan