De Porsche van de grasmaaiers

Heb dat op 10 minuten allemaal in elkaar gezet, werkt gewoon perfect hier :unsure:
Zal dus een layer 8 probleem zijn misschien?

En qu'à gebruik is dat toch gewoon starten met 2 knoppen induwen en dan gas blijven geven met 1 knop en zwaaien maar?
Layer 8?

Ik krijg de hoek niet goed waardoor het alles behalve ontspannen werkt en op 20 lopende meter al 3x weer de draad door de spoel moeten steken 😭
 
Layer 8?

Ik krijg de hoek niet goed waardoor het alles behalve ontspannen werkt en op 20 lopende meter al 3x weer de draad door de spoel moeten steken 😭
Hebt gij geen draadloze met oplaadbare batterij?
Ik heb die in elkaar gestoken, dat draadje er uitgetrokken ver genoeg, dat brugje wat uitgetrokken om mezelf te beschermen en gaan maar.

Voor hoekjes of nauwe plekken trek ik dat brugje even in.
 
Ik wil hiervoor een zeer goede grasmaaier kopen, budget €2500 - €5000

Stevige bedragen voor zo’n beperkt lapje. Of wel egaliseer je inderdaad de tuin en schaf je een robot aan en anders met ne goeie zelftrekker is dat maar een klein werkje. Eventueel met mulchsysteem erop…
 
Hebt gij geen draadloze met oplaadbare batterij?
Ik heb die in elkaar gestoken, dat draadje er uitgetrokken ver genoeg, dat brugje wat uitgetrokken om mezelf te beschermen en gaan maar.

Voor hoekjes of nauwe plekken trek ik dat brugje even in.
Jaja, dezelfde, het vaderdagspakket.
Ik kan ook ikea kastjes en stoelen in pakket deftig in elkaar steken dus de kans is klein dat het echt enkel en alleen aan mij ligt en niet aan het toestel. Met mijn bosh was dat echt 2x niets 🤷🏼‍♀️
 
osi-model-extended-10-layers.png
 
Hebt gij geen draadloze met oplaadbare batterij?
Ik heb die in elkaar gestoken, dat draadje er uitgetrokken ver genoeg, dat brugje wat uitgetrokken om mezelf te beschermen en gaan maar.

Voor hoekjes of nauwe plekken trek ik dat brugje even in.

Tenzij we met brugje niet de beschermkap bedoelen, is dat eigenlijk niet bedoeld om u te beschermen, maar om te vermijden dat ge uw draad moet vervangen elke keer ge een muur of paaltje raakt.

Bron: na vijf bobijnen op even veel minuten er door te jagen omdat uw draad altijd weg is, wordt een mens al eens slimmer
 
Tenzij we met brugje niet de beschermkap bedoelen, is dat eigenlijk niet bedoeld om u te beschermen, maar om te vermijden dat ge uw draad moet vervangen elke keer ge een muur of paaltje raakt.

Bron: na vijf bobijnen op even veel minuten er door te jagen omdat uw draad altijd weg is, wordt een mens al eens slimmer
😍😍😍 It's not me!
 
Mijn schoonvader heeft een stuk van 20m x 70m en ik moet iedere week zijn gras afdoen. Ten eerste omdat hij het zelf niet meer kan, en ten tweede omdat die mens al zoveel voor mij gedaan heeft de laatste 15 jaar.

Probleem 1: het stuk grond is niet egaal, veel putten en verzakkingen
Probleem 2: als ik het eens een week vergeet is het de week nadien bijna 2u30 werk

en dan is het nog niet perfect gedaan eerlijk gezegd

Ik wil hiervoor een zeer goede grasmaaier kopen, budget €2500 - €5000

iemand een idee? Is een grasrobot goed voor een niet perfect stuk gras? Of toch eerder een zitmaaier met een grote bak? Alle opties zijn welkom

Top.
 
De Porsche van de grasmaaiers is de Dixie Chopper Eagle HP
Die maait 10,4 acres per uur, dat is dus 4 ha per uur
Kunnen tot 18 miles/hr rijden terwijl ze maaien, dat is dus net geen 30 km/uur...

Sorry maar als ge een beetje snel wil maaien neemt ge toch dit :

Wel rekenen dat ge min 9.9m breedte nodig hebt om wat snelheid te maken. :unsure:
 
  • Haha
Waarderingen: ugar
koop gewoon een husqvarna automower. mijn gazon zit/zat ook vol putten en die hobbelt daar gewoon over. heeft ook geen moeite met hellingen van 40+ graden.

eens dat er staat heb je er geen omkijken meer naar. als je het echt goed wilt doen vul je natuurlijk eerst die putten en leg je het wat proper. lettelrijk 0 onderhoud aan uw tuin met die dingen. enige wat je moet doen is die robotmaaier in de winter binnen pakken (begin november tot als het stopt met vriezen), mesjes vervangen en je kan er weer tegenaan.
 
Heb een tuin van 5m op 27m, doe alles met een bosmaaier en grasmaaier op batterij (dual. Power van de Hubo, samen voor nog geen 100 euro gekocht) en dat werkt perfect.
Dat was toch een kantenmaaier/trimmer in dat pakket en geen bosmaaier.
Voor 5m op 27m zal dat idd wel voldoende zijn, de topicstarter heeft het over 20m op 70m, dat is meer dan 10 keer zo groot.

Hier hebben we de elektrische zelftrekker van powerplus (met kabel) en die doet het vrij goed voor de kleine 600m² die we hebben, ook hier spijtig genoeg met heel wat putten en bulten die het maaien elendig maken.
Maar als het gras wat lang word is het toch wel een ramp (afgelopen donderdag bijna 6 uur zitten maaien om het gedaan te krijgen)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan