Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
- Idols van Yungblud: best goed, een meer mature plaat die vooral wat invloeden van Queen en Britpop mee heeft.
- Where Only the Truth is Spoken van Malevolence
- I Quit van Haim: minder als de vorige maar nog altijd goed. Mooie soundtrack voor de zomer. Vond dat ze pas moesten afronden bij het laatste nummer dus eigenlijk ook net niet te lang.
Nieuw oud werk vandaag met beschikbaar worden op streaming van Coil's Black Antlers en ook de massieve Springsteen box Tracks II, een verzameling van 8(!) nooit uitgegeven albums.
Teile deine Videos mit Freunden, Verwandten oder der ganzen Welt
youtube.com
Vandaag gereleased. Ik vind (nog?) niet alle nummers even sterk, maar over het algemeen is het een zeer degelijk heavy psych album. Beste nummer zijn Smokey en Lizard Brain wat mij betreft. Vrouwelijke vocals btw.
Inyo van op Springsteen zen lost tracks album staat op. Zeer mooi. Het gitaarwerk straalt in soberte maar klinkt toch warm en ook de Mexicaanse mariachi invloeden die naar boven komen maken hier echt wel een prachtige plaat van.
Moisturizer van Wet Leg: een mooi, rustig en zomers plaatje. Niks revolutionair, gewoon goed zonder meer. In hetzelfde straatje vind ik de nieuwe Haim wel beter.
Grootste minpunt: ik moet bij de titel teveel aan de laatste conference van Xander De Rycke denken. @Pegasus
Het pas gereleaste debuutalbum van deze Poolse mannen (of toch tenminste een week geleden, maar ik kreeg vandaag pas mail van het label ). Ik ben fan! Stond ook al op mijn wishlist. Ik had na het horen van de opener al veel verwachtingen. De muziek is een heerlijke mix van prog en psychedelic. Het kon zo één van mijn favoriete underground 70s zijn. Zeer mooi en verfijnd geluid, soms zelfs pure klasse wat mij betreft. Hopelijk gaan ze ooit eens naar "mijn" heavy psych festival; dit zou echt wel een zeer geschikte band zijn voor daar.
Heavy Psych Sounds heeft al wel wat interessante albums gehad voor mij dit jaar!
(Ik was mij al heel de tijd aan het afvragen aan welke band ze mij deden denken en nu wordt het mij duidelijk dat dit sowieso Nektar is.)
Het regent releases bij Heavy Psych Sounds de laatste tijd!
Dit trio uit de UK (dat ik bovendien al live heb mogen aanschouwen ) is er met hun tweede album.
No nonsense, edgy, solid en heavy stoner & doom met wat hardrock en grunge invloeden - met blijkbaar ook een Billy Idol-cover (White Wedding). Ik zou dan ook denken dat dit niet enkel stoner & doom fans zou kunnen aantrekken. Fans van algemeen zwaarder gitaarwerk: dit is misschien ook een aanrader voor jullie?
Ik ben nog steeds meer into hun vorige, maar dat betekent daarom niet dat ik dit een minder leuke plaat vind. De single Witches' Candle is nog steeds mijn favoriet. EDIT: ook opener Crawl Home To Your Coffin blijft duidelijk in mijn hoofd zitten.
EDIT: titel van een track was blijkbaar deels fout.
Als grote NIN fan toch wel even blij met de volgende:
Eerste track van de soundtrack van 'Tron: Ares' gereleased, toch stevige schoenen te vullen na de score van Daft Punk bij de vorige Tron film. Electronisch genoeg, kleine verwijzingen naar Daft Punk en toch ook passend goed onder NIN banner en niet onder 'Trent Reznor en Atticus Ross' waar het merendeel van hun filmscores onder vallen. I like!