De nieuwbouw-topic!

Ook goeie tip voor onze badkamerrenovatie. Ook dus geen vrijstaand bad of op zen minst 1 dat de warmte goed behoud.

Als die klikvinyl dan geen Quickstep is, wat dan wel?
Je hebt verschillende merken klikvinyl hoor.
Quick-Step, Floorify, Pergo, Berryalloc, Wicanders en Lamett om er slechts enkele te noemen

Ik zou de net geplakte muren graag al een laagje primer geven binnen een maand of 2 - voor ik verhuis. Er staat momenteel al een bouwdroger zodat het wat sneller droogt. Welke primer hebben jullie gebruikt?

wij gaan metsen met een “kruisverband”. Maw wij gaan heel veel stenen moeten zagen… iemand tips voor zaagmachines? Mag ook een link doorsturen van machines zelf via privé bericht

wij gaan metsen met een “kruisverband”. Maw wij gaan heel veel stenen moeten zagen… iemand tips voor zaagmachines? Mag ook een link doorsturen van machines zelf via privé bericht

Ik gebruikte zoiets maar ik weet niet of dit de beste optie is voor zoveel stenen.

Misschien is zoiets dan beter:

Ik zou toch kijken voor een watergekoelde, eventueel van Carat. Ik heb op een verbouwing zelf ook eens een paar duizend gevelstenen mogen verzagen en was toch blij dat ze watergekoeld was, ook voor het stof.
https://www.carat-tools.com/be-nl/content/x-coup

Je kan ze waarschijnlijk ergens te huur vinden. Maar kopen en achteraf doorverkopen aan 75% is meestal voordeliger.
Dat heb ik met een aantal machines ook gedaan. Van die tools die je voor je verbouwing nodig hebt, maar in de toekomst nooit zal gebruiken. Als je ze zelf koopt heb je het voordeel dat je ze kan gebruiken wanneer en zolang als je ze nodig hebt. Als je er één huurt, zit je altijd met een beperkte periode dat je ze wil lenen. (en de ontlener rekent soms ook niet heel realistische bedragen voor bijvoorbeeld een zaagblad)

Ik heb in 2016 de muren geverfd met een gekleurde (RAL9010) primer, nooit een eindlaag op gezet.
Vandaag zou ik dat wel willen doen, de bouw zal wel volledig droog zijn :p, in dezelfde RAL kleur. Wat zijn goede (betaalbare) verven van degelijke kwaliteit?

Ik heb in 2016 de muren geverfd met een gekleurde (RAL9010) primer, nooit een eindlaag op gezet.
Vandaag zou ik dat wel willen doen, de bouw zal wel volledig droog zijn :p, in dezelfde RAL kleur. Wat zijn goede (betaalbare) verven van degelijke kwaliteit?
Als je niet te ver van NL woont Flexa Powerdek in de Karwei gaan halen, dit is de zelfde verf als Levis maar scheelt een pak in prijs!

Ik had gehoopt dat ze de vloerverwarming gingen kunnen aanzetten, maar moet blijkbaar nog een paar weken wachten nu de tegels in de badkamer zijn gelegd. Met als gevolg dat we toch gaan moeten bijverwarmen voor de kasten die geplaatst zijn en iets gaan moeten huren van elektrische bijververwarming. Iemand een idee welke van deze we dan best zouden nemen? Ik vind het heel moeilijk in te schatten hoeveel kW voldoende is... https://www.boels.com/nl-be/huren/klimaatbeheersing/verwarming-elektrisch/c/dvynnpuv Ik vermoed dat we er ook 2 gaan nodig hebben om het wat te verspreiden over de verschillende plekken waar de kasten allemaal staan.

Ik had gehoopt dat ze de vloerverwarming gingen kunnen aanzetten, maar moet blijkbaar nog een paar weken wachten nu de tegels in de badkamer zijn gelegd. Met als gevolg dat we toch gaan moeten bijverwarmen voor de kasten die geplaatst zijn en iets gaan moeten huren van elektrische bijververwarming. Iemand een idee welke van deze we dan best zouden nemen? Ik vind het heel moeilijk in te schatten hoeveel kW voldoende is... https://www.boels.com/nl-be/huren/klimaatbeheersing/verwarming-elektrisch/c/dvynnpuv Ik vermoed dat we er ook 2 gaan nodig hebben om het wat te verspreiden over de verschillende plekken waar de kasten allemaal staan.
Tegels plaats je toch normaal pas als je vloerverwarming al heeft aangestaan (en zijn volle cyclus heeft doorlopen)?
Kan je je vloerverwarming dan niet even uitzetten in de betegelde kamer?

Ik gebruikte zoiets maar ik weet niet of dit de beste optie is voor zoveel stenen.

Misschien is zoiets dan beter:
Bedankt! Het gaat om een paepesteen, die is blijkbaar heel zacht waardoor de steenknipper heel geschikt is volgens onze architect

Tegels plaats je toch normaal pas als je vloerverwarming al heeft aangestaan (en zijn volle cyclus heeft doorlopen)?
Kan je je vloerverwarming dan niet even uitzetten in de betegelde kamer?
Tjah zo is het nu eenmaal niet gelopen door allerlei dingen... Goed idee wel om gewoon die kring dicht te doen zoals Morgo7h ook aanhaalt.
Kring van de badkamer dicht zetten en de deur open? Dan komt de warmte van elders wel binnen
Inderdaad ook een optie, niet meteen aan gedacht, bedankt.

Vrijdag onze proefaangifte gekregen van onze EPB man; scoren een E peil van 14 en S peil van 28.

Wouden minder dan E20 halen om zo 5 jaar vrijstelling van onroerende voorheffing te hebben, dus zijn content hier :) ( bouwaanvraag ingediend in 2021 )
Bij mij gaan ze ook langskomen voor een proefaangifte (eveneens bouwaanvraag ingediend in 2021)...hebben ze bij jullie een warmtepomp geinstalleerd?

Gisteren hee lde dag bezigh geweest met de chape stofvrij te maken. Vandaag beginnen ze met de gietvloer. Ik ben bvlij dat ik nog geen telefoon gekregen heb dat er een probleem zou zijn.. Daar heb ik bij elke stap toch schrik van. Dat ze iets moeten doen en dat ze dan den ochtend zelf bellen "jamaar zo gaat dat hier niet gaan he"
Ons huis is spijtig genoeg een maand telaat klaar(eigenlijk 1 jaar en half maar alle :)) volgende week moeten we uit ons huidige huis, want dat is verkocht. We gaan dus een dikke maand bij de schoonmoeder gaan wonen.. En onze katten op hotel(fuck das duur..)
Nu is de planning als volgt :
Gietvloer (en badkamer) 3 weken +- met droogtijd en alles
Parket 9-3 duurt 3 dagen
Keuken plaatsen 14-3
Electriciteit en sanitair afwerking, nog 1 week ofzo.
Dus hopelijk.. Kunnen we er tegen einde maart in.

Andere zaak : Rondom ons huis is er veel modder.. Vooral waar de autos van de aannemers altijd staan. Zou daar ne quick fix voor zijn zodat wij niet in de modder moeten blijven? Grind ofzo? Of zijn er betere snelle oplossingen?

Gisteren hee lde dag bezigh geweest met de chape stofvrij te maken. Vandaag beginnen ze met de gietvloer. Ik ben bvlij dat ik nog geen telefoon gekregen heb dat er een probleem zou zijn.. Daar heb ik bij elke stap toch schrik van. Dat ze iets moeten doen en dat ze dan den ochtend zelf bellen "jamaar zo gaat dat hier niet gaan he"
Ons huis is spijtig genoeg een maand telaat klaar(eigenlijk 1 jaar en half maar alle :)) volgende week moeten we uit ons huidige huis, want dat is verkocht. We gaan dus een dikke maand bij de schoonmoeder gaan wonen.. En onze katten op hotel(fuck das duur..)
Nu is de planning als volgt :
Gietvloer (en badkamer) 3 weken +- met droogtijd en alles
Parket 9-3 duurt 3 dagen
Keuken plaatsen 14-3
Electriciteit en sanitair afwerking, nog 1 week ofzo.
Dus hopelijk.. Kunnen we er tegen einde maart in.

Andere zaak : Rondom ons huis is er veel modder.. Vooral waar de autos van de aannemers altijd staan. Zou daar ne quick fix voor zijn zodat wij niet in de modder moeten blijven? Grind ofzo? Of zijn er betere snelle oplossingen?

Normaal voorzie je op plaatsen waar oprit/ verharding komt, altijd een laag gebroken steenpuin die hard aangetrild wordt. Dus uitkofferen, gronddoek, dikke laag gebroken steenpuin 0/20, aandammen met zware trilplaat. Alles hangt uiteraard af van de samenstelling van de bodem.
Vaak leggen mensen dan nog paletten voor de voordeur.

Onderschat de kost van grondwerken niet!

Een paar kleine vraagjes (puur informatief)

Wat zouden jullie aanraden: houtskelet of traditioneel?
En wat moet je tegenwoordig rekenen qua prijs per m2 bij een nieuwbouw (ik weet dat het afhangt van hoever je wilt gaan, maar is het nu eerder richting 2500€/m2 of geraak je met 1800-2000€/m2 ook al heel ver)

Terug
Bovenaan