De nieuwbouw-topic!

Hoeveel heeft uw keuken nu uiteindelijk gekost?
Dit was de eerste keer dat ik eens positief ben verrast door de prijs. :D
Uiteindelijk zitten we op €25.296. (deze prijs blijft 24 maanden na tekenen vast. was ook een voorwaarden van ons, dat deze prijs vast bleef. Staat ook duidelijk vermeld op onze bestelbon. Na 24 maanden kan deze jaarlijks met 5% stijgen.)

De eerste prijs was zoiets van €40.000 (prijs dat dus niks zegt). Dan kwam het uit op €29.000, dan zijn we 2 dagen later nog eens langs geweest om te zeggen dat we deze dag willen tekenen, als de prijs goed is. Dan na wat telefoontjes kwamen we uit op €25.296 en dan hebben we getekend.
Het is vooral de kortingen op het werkblad en toestellen dat de prijs zo omlaag gedrukt wordt.

Ik had niet verwacht dat we zo'n keuken voor die prijs zouden krijgen. Zeker niet toen we de keuken van DSM al hadden gezien voor welke prijs.

Laatst bewerkt:
Dit was de eerste keer dat ik eens positief ben verrast door de prijs. :D
Uiteindelijk zitten we op €25.296. (deze prijs blijft 24 maanden na tekenen vast. was ook een voorwaarden van ons, dat deze prijs vast bleef. Staat ook duidelijk vermeld op onze bestelbon. Na 24 maanden kan deze jaarlijks met 5% stijgen.)

De eerste prijs was zoiets van €40.000 (prijs dat dus niks zegt). Dan kwam het uit op €29.000, dan zijn we 2 dagen later nog eens langskomen om te zeggen dat we deze dag willen tekenen, als de prijs goed is. Dan na wat telefoontjes kwamen we uit op €25.296 en dan hebben we getekend.
Het is vooral de kortingen op het werkblad en toestellen dat de prijs zo omlaag gedrukt wordt.

Ik had niet verwacht dat we zo'n keuken voor die prijs zouden krijgen. Zeker niet toen we de keuken van DSM al hadden gezien voor welke prijs.
Dan zie je eigenlijk wat voor gangsterpraktijken zo een keuken zijn he, beginnen op 40k en eindigen op 25k..bijna 40% er vanaf :p

Budget voor onze keuken zou €30.000 zijn, dus lijkt me dat dat een budget is waar je zeker iets degelijks mee kan kiezen.

Wat voor toestellen zijn het? Premiummerken?

Dan zie je eigenlijk wat voor gangsterpraktijken zo een keuken zijn he, beginnen op 40k en eindigen op 25k..bijna 40% er vanaf :p

Budget voor onze keuken zou €30.000 zijn, dus lijkt me dat dat een budget is waar je zeker iets degelijks mee kan kiezen.

Ons budget was ook rond de €30.000. (Ik had in ons budget €32.000 voorzien).

Vorige keuken had ik alles van Bosch serie 8. Enkel Dampkap was novy. Voor ons waren die toestellen al zwaar overkill.

Nu hebben wij
Fornuis: bora
Combi oven:AEG
Oven:AEG
Ijskast:AEG
Vaatwasser: Siemens (is daar blijkbaar goed in)

Dit dus hé. Klanten vragen dat soms nogal verontwaardigd aan mij, "allé mijnheer, bij onze keukenbouwer krijgen we 10k korting op een keuken van 25k, en bij u amper 5k op een huis van 300k." Die keukenbouwers pakken initieel toch serieuze marges, dik verdiend wanneer klanten te braaf zijn om korting te durven vragen.

Dit dus hé. Klanten vragen dat soms nogal verontwaardigd aan mij, "allé mijnheer, bij onze keukenbouwer krijgen we 10k korting op een keuken van 25k, en bij u amper 5k op een huis van 300k." Die keukenbouwers pakken initieel toch serieuze marges, dik verdiend wanneer klanten te braaf zijn om korting te durven vragen.
Mijn vriendin is voor haar eigen huis ooit naar een keukenwinkel geweest.
Ze zei me dat die verkoper alles in het programma invoerde en het programma dan de prijs zou berekenen.
Die verkoper: "daar... zietem gaan... zietem doen... daar gaat ne schone prijs uitkomen zenne!"

:rolleyes:

Toen wij recent voor onze keuken gingen zien en we aandrongen op een lagere prijs, moest de verkoper dit even "overleggen met iemand hogerop". Die zijn GSM stond zo luid dat we de uitleg van de andere ook konden volgen. We hoorden dus ook dat er nog wel een stukje van de prijs kon... en dat is er af gegaan ook :LOL:

Mijn vriendin is voor haar eigen huis ooit naar een keukenwinkel geweest.
Ze zei me dat die verkoper alles in het programma invoerde en het programma dan de prijs zou berekenen.
Die verkoper: "daar... zietem gaan... zietem doen... daar gaat ne schone prijs uitkomen zenne!"

:rolleyes:

Toen wij recent voor onze keuken gingen zien en we aandrongen op een lagere prijs, moest de verkoper dit even "overleggen met iemand hogerop". Die zijn GSM stond zo luid dat we de uitleg van de andere ook konden volgen. We hoorden dus ook dat er nog wel een stukje van de prijs kon... en dat is er af gegaan ook :LOL:
Dan stond ik op en ging naar buiten nog voordat hij zijn belachelijke prijs had kunnen delen. Sommige verkopers zijn zó slecht in hun vak, da's om van te janken.

Degene die mij mijn wagen verkocht was nog zo een kalf. Een hoop foute informatie die ik hem zelf hele tijd moest terecht wijzen aangezien ik nogal een auto mens ben. Ik snap dat niet als dat je job is je daar niet zoveel mogelijk over wil weten.

Gevelsteen pas leverbaar eind oktober :(

Tot zover de werken. De isolatie er nog tegen en op, en de epdm lijmen en gedaan voor dees jaar.

Weet niet of het hier hoort maar vind niet echt een andere thread ervoor. We zijn aan het kijken voor een houten Tuinpoort te zetten over de oprit. Dus een draaipoort van 3,4m in padouk waarschijnlijk die elektrisch te bedienen is. 1,8m hoog is zo de standaard precies dus dat zou goed zijn zo.

Ik ben van regio Leuven en ik vind hier echt gewoon bijna niets in de buurt. Ik heb een offerte van ergens in Bonheiden, zag er wel in orde uit en ze lijken te weten wat ze doen. Maar 11k zou heel het plaatje kosten (materiaal, installatie, motor, …). Weet iemand of dat een schappelijke prijs is? Iemand uit regio Leuven die nog wat aannemers weet die geen uur rijden weg zijn?

Weet niet of het hier hoort maar vind niet echt een andere thread ervoor. We zijn aan het kijken voor een houten Tuinpoort te zetten over de oprit. Dus een draaipoort van 3,4m in padouk waarschijnlijk die elektrisch te bedienen is. 1,8m hoog is zo de standaard precies dus dat zou goed zijn zo.

Ik ben van regio Leuven en ik vind hier echt gewoon bijna niets in de buurt. Ik heb een offerte van ergens in Bonheiden, zag er wel in orde uit en ze lijken te weten wat ze doen. Maar 11k zou heel het plaatje kosten (materiaal, installatie, motor, …). Weet iemand of dat een schappelijke prijs is? Iemand uit regio Leuven die nog wat aannemers weet die geen uur rijden weg zijn?

Lol, voor 500 euro minder hadden wij een alu poort, manueel, van 2,50m. Dit lijkt me een koopje dan.

Alu poortje manueel te bedienen voor dat geld is absurd natuurlijk.

Maar de prijs voor de padoek poort lijkt me wel realistisch. Alles van materialen dat daar mee te maken heeft is verdubbeld in prijs op korte tijd helaas.

In 2020 hebben we een poort van 3,4m breed en 1,8m hoogte laten plaatsen. Gelakt metalen kader met als afwerking padouk paralellos.
Met grondmotor was de prijs €9.700 excl. BTW.

In 2020 hebben we een poort van 3,4m breed en 1,8m hoogte laten plaatsen. Gelakt metalen kader met als afwerking padouk paralellos.
Met grondmotor was de prijs €9.700 excl. BTW.
Lijkt me met de prijsstijgingen dan wel een correcte prijs. Zaterdag hebben we nog een afspraak in poortland voor een 2de offerte en dan beslissen we.

Wie heeft hier al op een zure manier een relatie met een aannemer moeten verbreken? Ik had een 'akkoord' met iemand voor wat werken, maar ik vroeg wel aan die persoon dat hij mij eerst een nieuwe offerte opmaakte aangezien wat hij voorstelde totaal niet overeen kwam met wat ik wou. Daarnaast had ik ook nog een hoop essentiële technische info nodig die hij mij ook ging bezorgen. Ondertussen heb ik die persoon al twee weken via verschillende kanalen proberen bereiken, maar ik raak maar niet aan die aangepaste offerte of essentiële info, ik word dus echt in de draai gehouden.

Je kan ook gewoon naar een houthandel gaan die hebben vaak wel contacten
https://www.jadimex.be/Houten-poorten.html
https://www.tgoor.be/ (al iets verder wel)

Kan dat zomaar blijven duren? Op een gegeven moment gaan mensen toch echt beginnen uitstellen met hun bouw/verbouwing wegens absurde prijzen en daalt de vraag toch enorm.. of is dat gewoon wishful thinking?

Alle bijvoorbeeld een simpele OSB-plaat. Aan de huidige prijs is dat toch gewoon een absurde aankoop?

Terug
Bovenaan