De nieuwbouw-topic!

Langs de andere kant kostte verwarmen ook maar een peulschil :)

Mijn offerte voor mijn ramen was voor zonwerend glas.. maar daar ga ik nu toch van afstappen hoor, bespaart me een pak geld. Laat de zon mijn kot maar verwarmen, ik zal in de zomer wel airco laten draaien met de surplus van de zonnepanelen :lol:

Mijn offerte voor mijn ramen was voor zonwerend glas.. maar daar ga ik nu toch van afstappen hoor, bespaart me een pak geld. Laat de zon mijn kot maar verwarmen, ik zal in de zomer wel airco laten draaien met de surplus van de zonnepanelen :laugh:
Zonwering langs buiten helpt ook he. Dan komt de zon niet binnen. Ik heb dat mijn broer ook al op het hart gedrukt. Die gaat ook bouwen.

Was zonwerend glas zo veel duurder?

Zonwering langs buiten helpt ook he. Dan komt de zon niet binnen. Ik heb dat mijn broer ook al op het hart gedrukt. Die gaat ook bouwen.

Was zonwerend glas zo veel duurder?

Ja, scheelde hem toch wel een 1000 euro op heel de offerte.

met zonwering ben ik die winst wel direct wel kwijt and then some

Ja, scheelde hem toch wel een 1000 euro op heel de offerte.

met zonwering ben ik die winst wel direct wel kwijt and then some

Zonwerend glas doet ook niet veel imho voor de meerprijs, ik heb dat vroeger eens uitgerekend voor onze veranda en putje zomer zou dat tegenover het huidige HR+ of HR++ glas maar een paar graden piektemperatuur binnen schelen.

bah bah bah, prijs aan het zoeken voor 15m² terrasplanken om een proper hoekske te maken dees jaar...

2000 euro voor 15m² :crazy: en dat is dan nog geen hardhout hé, een gewoon simpel geschaafde plank

bah bah bah, prijs aan het zoeken voor 15m² terrasplanken om een proper hoekske te maken dees jaar...

2000 euro voor 15m² :crazy: en dat is dan nog geen hardhout hé, een gewoon simpel geschaafde plank
wat is de bedoeling ? gewoon tijdelijk terrasje ?
Zoek even achter steenschotten en leg die op simpele liggertjes. Op het einde van de rit kun je die nog verkopen voor 75% van hun prijs en is dat al bij al een goedkoop terrasje geworden. Moest het een optie zijn, PM me maar dan leg ik wel even uit voor de liggertjes ofzo. Is een simpel werkje.

Indien het moet blijven liggen... dan is 2000€ nog veel te veel :p

Niet aanbevelen aan mensen (tenzij je die een loer wil draaien natuurlijk). Is echt rommel 1e klasse.
Niet dat merk specifiek, gewoon het materiaal tout court.

't is dan ook maar iets tijdelijks dat ik zoek. Ik moet alle terrassen waterdoorlatend maken en op termijn moet er hier dus 90m² in hout komen. Momenteel NIET te betalen.

steenschotten (zie vorige post) is ook wel niet ideaal voor blote voeten :p

tijdelijk:
-Palletten dichttimmeren en laag kunstgras over ?

definitief:
-megategels (beton) op tegeldragers. Dat is trouwens ook waterdoorlatend.
-Waterdoorlatende kleiklinkers
-Als je hout pakt, neem dan padouk.

Niet aanbevelen aan mensen (tenzij je die een loer wil draaien natuurlijk). Is echt rommel 1e klasse.
Niet dat merk specifiek, gewoon het materiaal tout court.
Op welke manier is dat rommel?
Ik heb hier een paar van die kleurstalen aangevraagd en ik moet zeggen dat ik op het eerste zicht beter materiaal vond dan verwacht.

Wat je ook kan doen, is veilingsites af schuimen en hopen op een deel ergens, bv https://www.troostwijkauctions.com/nl/eucalyptus-terrasplanken/03-40375-33359-7912617/

Op welke manier is dat rommel?
Ik heb hier een paar van die kleurstalen aangevraagd en ik moet zeggen dat ik op het eerste zicht beter materiaal vond dan verwacht.

Wat je ook kan doen, is veilingsites af schuimen en hopen op een deel ergens, bv https://www.troostwijkauctions.com/nl/eucalyptus-terrasplanken/03-40375-33359-7912617/
Op alle gebied die je kan denken.

Die trekken krom (tussen je liggers komen die allemaal naar beneden. Volledig gegolfd zeg maar. Staan overal plasjes in als het regent).
Leeft enorm. Kopse voegen komen tot meer dan een cm open.
Vrij broos mettertijd.
Kleur bleekt af

Zeker af te raden.

Eternit heeft nu terrasplanken in vezelcement (andere naam, wegens slechte naam van Eternit door de asbest heisa natuurlijk). Dat is wel wat degelijker. Zelf nog niet geplaatst, heb daar ook niet meteen een prijs voor. Ben eerder fan om het echte product te gebruiken (ik doe dat zelf enkel als het padouk mag zijn.)

Nog iemand aanraders voor binnendeuren ? Ben ondertussen bij Livo en Nordex langsgeweest, maar zou graag nog bij een 3de goeie firma willen horen.

Wij zijn onlangs bij Livo, Nordex en D'Hondt Interieur langsgeweest voor offertes voor binnendeuren.
Die laatste was verreweg de goedkoopste. Ook prijs gevraagd bij een schrijnwerker, ben eens benieuwd.

Terug
Bovenaan