De nieuwbouw-topic!

Nieuwe renders van de keuken met de juiste kleur tegels nu:

Ter vergelijking de oude renders:

Badkamer zijn we ook uit. Bad toch onder venster en douche met zwarte vloer van 180x90 met deze wand van Novellini met grijs glas:

Kraanwerk is toch brushed Hard Graphite geworden, is 100 keer mooier in het echt dan op foto's. Douche en wastafelkranen zijn allebei inbouw. Badkamer meubel is kleur Noix (noot) met zwarte tablet en witte porseleinen kommen in combinatie met mijn geliefde 160cm spiegel :love2:

Ben echt benieuwd naar het resultaat. Verwachte einddatum afwerking woning eind juni 2022.

Voor onze douches bewust gekozen om te tegelen ipv glazen wand; echt geen zin om telkens met een trekkerke alles schoon te maken :P

Niettegenstaande ziet het er wel allemaal schoon uit!

Voor onze douches bewust gekozen om te tegelen ipv glazen wand; echt geen zin om telkens met een trekkerke alles schoon te maken :p

Niettegenstaande ziet het er wel allemaal schoon uit!
Niet genoeg verlichting in je keuken met die vijf spotjes. Boven het werkblad minstens nog 2 erbij. En aan de verre muur ga je last hebben van schaduwslag door die overhangende kast dus daar best een (heldere) ledstrip onder

Wij hebben een model met blower (Desco).
Je ziet dat echt niet zo hangen hoor.
OCA27532_FB.jpg

Blower krijgt de badkamer (12m²) binnen de 10 min aangenaam warm.

Wij hebben een model met blower (Desco).
Je ziet dat echt niet zo hangen hoor.
OCA27532_FB.jpg

Blower krijgt de badkamer (12m²) binnen de 10 min aangenaam warm.
Die ganse blok zie je toch keihard? Maar ik had het over uiterlijke verschillen tussen modellen (dit is een basic lelijk model imo bv no offense :p)

Op onze badkamer is het altijd wel mimimaal 21 graden

Die ganse blok zie je toch keihard? Maar ik had het over uiterlijke verschillen tussen modellen (dit is een basic lelijk model imo bv no offense :p)

altijd rekening houden dat waar je nu naar kijkt op ooghoogte is. Als zo'n blower onderaan hangt, zie je dat nauwelijks.

(sowieso zijn dingen die je in een winkel storen vaak zaken die je na enkele weken niet meer opmerkt)

Zoals JPV hierboven al aanhaalde zit die blok onderaan (bij mij is dat rooster trouwens wit, foto was ter illustratie) en er hangen handdoeken aan die radiator.
Als je badkamer al zo warm is lijkt een blower mij wel overkill, die van ons is er soms 16 in de winter...

Helaas was vorige week op het nieuws dat de prijs voor nieuwe gasaansluiting gaat stijgen voor nieuwbouw (was gelijktijdig aangekondigd toen ze de vlaamse "korting" meedeelde). Normaal rekende ik voor max €250, omdat ik aan die voorwaarde voldeed. Nu gaat die stijgen naar €1.200, daarmee. Er was geen duidelijk communicatie naar wanneer deze prijs zou komen, maar mij lijkt dat het vanaf 1 janauri 2022 dat zal zijn.
Heb hier eens verder naar gezocht, en de juiste datum is 1 juli 2022:

Om het gebruik van fossiele brandstoffen te ontmoedigen, schrapt de Vlaamse Regering de forfaitaire aansluitkost voor aardgas (250 euro) die netbeheerders mogen aanrekenen bij nieuwbouwwoningen. Voor vergunningsaanvragen vanaf 1 juli 2022 kunnen zij dus de volledige aansluitkost aanrekenen, wat wordt geschat op zo’n 1200 à 1400 euro.
Bron: https://energiesparen.be/vlaanderen-neemt-bijkomende-maatregelen-tegen-klimaatopwarming

Laatst bewerkt:
Niet genoeg verlichting in je keuken met die vijf spotjes. Boven het werkblad minstens nog 2 erbij. En aan de verre muur ga je last hebben van schaduwslag door die overhangende kast dus daar best een (heldere) ledstrip onder
Die spots op die renders zijn louter voor de show, mijn verlichtingsplan ziet er anders uit.

Iemand hier die een nieuwbouw aan het zetten is, en momenteel in de ruwbouwfase zit, en die ik even mag lastigvallen met een paar vraagjes ivm een opleiding?

Phew .. dan ontsnap ik net aan de hogere aansluitingskost.
Het hangt af van het moment dat uw architect de subsidie heeft aangevraagd. Onze nieuwbouw is de overname van een echtscheiding, ze moeten nog beginnen met de grondwerken. Maar de subsidie voor de gasaansluiting was al ingediend.

Het hangt af van het moment dat uw architect de subsidie heeft aangevraagd. Onze nieuwbouw is de overname van een echtscheiding, ze moeten nog beginnen met de grondwerken. Maar de subsidie voor de gasaansluiting was al ingediend.
Kan je dit zelf ook aanvragen?

Wij gaan ook een zo'n overname doen, zijnde een casco die enkel winddicht is. Rest van de (binnen)afwerking moet nog gebeuren, maar het hoofdstuk architect is al afgesloten. Energiebocht is er, maar nutsvoorzieningen moeten nog aangevraagd worden.

Ik heb rechtstreeks contact opgenomen met Alinel en hun hebben me dan in contact gebracht bij de dichtstbijzijnde plaatser. Zelf vond ik die niet zo gemakkelijk. Dichtstbijzijnde is toch ook nog 45 minuten rijden van bij mij.
Ik had hier in de streek al een paar gevonden maar die deden allemaal Renson bekleding, maar die liggen een stuk hoger dan die van Alinel.
Heb ook een offerte aanvraag lopen voor bekleding van reynears (is nog maar iets vrij nieuw. Ik zal ook bij hem de eerste zijn waar hij die zou plaatsen), maar ik schat dat die in dezelfde lijn gaat liggen als Renson. Omdat het ook iets vrij recent is kun je dat ook niet int echt zien, buiten wat staaltjes. Terwijl van Renson en Alinel heb je showrooms en kun je adressen vragen. Je hebt hier in de streek dan ook nog wel wat plaatsers die met Mato werken, dus daar kan ik ook nog polsen.
Heb je al prijzen per m² ongeveer van die aluminium buiten bekleding? Want wij hebben maar 1 offerte en ik verschoot echt hard van de prijs...

15k voor 29m² ...

of @stungunner of @gumball4000 misschien weten jullie wat richtprijzen voor zo een alu gevelbekleding?

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan