Renegadexxripxx
Well-known member
Ik vind dit geldverspilling omdat je :Ik heb het nooit in detail bekeken en weet ook niet direct de kost.
Maar wat betreft formaat kan dat voor sommigen interessant zijn alsook , maar weer zonder het te bekijken, het kunnen kiezen welke energie je verbruikt. Op z'n minst de moeite om het eens te bestuderen denk ik dan ..
Als je dat kan aansturen en combinatie met zonnepanelen/batterij/capaciteitstarief/... kan ik mij inbeelden dat je er iets mee kan.
Iemand dat dit heeft of de prijs weet?
En uit nieuwsgierigheid, waarom vind jij dat direct geldverspilling?
1) dubbele onderhoudskosten hebt
2) afhankelijk bent van regelingen tussen systemen, etc. En ik ben persoonlijk eerder van het principe keep it simple stoopid.
3) je betaalt dus voor zowel de levering en installatie van een kleine warmtepomp ALS van een gasketel. De materiaalkosten voor een groter gedimensioneerde gasketel of warmtepomp zijn niet echt van die grootte dat het voorzien van een 4KW warmtepomp substantieel goedkoper is dan een 7.5KW versie. Al is die opschaling natuurlijk niet oneindig (op een bepaald moment moet je uw buitenunit aanpassen, waardoor die dus ook duurder wordt en de totaalkost wat groter wordt). Iets gelijkaardigs geldt natuurlijk ook voor de installatiekosten van beide (net zoals dat als je een zwaardere gasketel plaats uw installateur ook niet ineens het dubbele van de prijs gaat vragen)
4) introductiekosten van en voor gas
Hydrobox Lucht/water warmtepompen - 123klimaatshop.nl
Een Hydrobox warmtepomp koop je bij 123klimaatshop.nl ★ Alle A-merken tegen de beste prijs ★ Montage of In bedrijfstellen optioneel ★ Advies op maat
www.123klimaatshop.nl
Maar als ik zo eventjes kijk naar mijn woning van 14xm2 bewooonbaar en verwarmt trekt die dit met zijn 2 vingers in zijn neus. 6KW had nipt geweest op het moment dat het eens -10 tot - 15°C was geweest. Maar het verschil in prijs was toen 300€. En voor die 300€ heb ik gewoon de 7.5KW versie gezet.
PS: de oplossing met geïntegreerde boiler is de all in one versie.

.
.
), voorwaarden en layout voor kringen, en de hele opzet van wat je gaat uitsteken (klassiek (kidding, dit is toch geen realistische optie meer), teleruptoren, random domotica vendor lock-in systeem, of het relatief dure en semi beperkte KNX systeem waar je verschillende fabrikanten kan aanspreken).
Domotica wordt elke dag "gebruikt". Gebruikt tussen aanhalingsteken omdat er meer op de achtergrond gebeurt dan de handelingen die ik zelf doe.