De nieuwbouw-topic!

Update van de ultieme bob de zelfbouwer.
Het ging snel, maar nu ben ik alleen gevelstenen aan het metselen. (Geen diender,helper,nope)
En dan zit je dus op 5m2 metsen en de dag is om.

Dat gaat nog goed vooruit. Dus grofweg 6 weken op uw eentje om uw volledige facade te zetten.

Ik vond het voegen het meest tijdsintensieve en minst leuke.

Vandaag de fotograaf van Wienerberger geweest om foto's te komen nemen van onze bouw.

Ze vonden het een mooi project en wilde dit graag gebruiken als publiciteit voor hun steen. Hebben de goedkeuring geven (alsook de architect). Benieuwd waar ze het allemaal gaan gebruiken. :)

Vandaag de fotograaf van Wienerberger geweest om foto's te komen nemen van onze bouw.

Ze vonden het een mooi project en wilde dit graag gebruiken als publiciteit voor hun steen. Hebben de goedkeuring geven (alsook de architect). Benieuwd waar ze het allemaal gaan gebruiken. :)
Mocht het online komen, stuur de link zeker door!
Benieuwd naar de foto's.

Hoe ver plaats je muurspots langs de inrit naast elkaar? Ik had 4 meter tussen de spots in gedachten, dan kom ik met 3 spotjes toe. Zijgevel is 15 meter lang en er is weinig tot geen licht van straatverlichting. Als iemand een mening heeft...

Het is ook de vraag welk effect je wil. Gewoon voor sfeerlicht zal dat wel ok zijn. Zijn het grondspots die naar boven schijnen, schijnen ze tegen uw muur naar beneden? Spots hebben een relatief beperkte stralingshoek dus als je ze ver van elkaar zet kan het zijn dat hun lichtbundels niet raken/overlappen. Maar misschien is dat wel een effect dat je mooi vindt.

Op de plekken in het huis, waar ze bv mijn overloop moesten verlichten, heb ik ze precies 1m uit elkaar geplaatst en dat is (5W spots) in mijn ogen mooi egaal verlicht zonder schaduwen.

Inmiddels wonen we bijna 2 jaar in onze nieuwbouw, hoog tijd om ons op de tuin te focussen.
Ik vroeg een offerte op, is deze prijs wat in orde? Of is het eerder "XA4, ga ergens anders!"

460 m²
Machinaal verwijderen en afvoeren van de huidige wildgroei / onkruid
Grond frezen tot diepte van max 25 cm
Gazon grondverbeteraar toevoegen
Tuin nivelleren met rotoreg.
Graszoden

€5900 excl BTW

Laatst bewerkt:
Inmiddels wonen we bijna 2 jaar in onze nieuwbouw, hoog tijd om ons op de tuin te focussen.
Ik vroeg een offerte op, is deze prijs wat in orde? Of is het eerder "XA4, ga ergens anders!"

460 m²
Machinaal verwijderen en afvoeren van de huidige wildgroei / onkruid
Grond frezen tot diepte van max 25 cm
Gazon grondverbeteraar toevoegen
Tuin nivelleren met rotoreg.
Graszoden

€5900 excl BTW
Lijkt me redelijk in orde, bij ons (iets kleiner) hebben ongeveer 6500 euro inc. BTW betaald. wij hebben we nog aarde laten afvoeren en nieuwe laten aanvoeren omdat het enorm slechte grond was.

Zijn hier mensen met een verzonken schuifraam (zodat vloer binnen gelijk komt met terras buiten)?

Ziet er mooi uit, maar wat zijn de ervaringen hier qua afwatering, onderhoud, etc?

Zijn hier mensen met een verzonken schuifraam (zodat vloer binnen gelijk komt met terras buiten)?

Ziet er mooi uit, maar wat zijn de ervaringen hier qua afwatering, onderhoud, etc?
Geen klagen van, nu bijna 1 jaar in gebruik.

Aan de buitenkant van het schuifraamprofiel zitten wel kleine afwateringspoortjes. Ik denk niet dat het aangewezen is die te bedekken door uw terrastegel exact te laten aansluiten. Terrastegel ligt dus ongeveer 2cm lager dan schuifraamprofiel, en binnentegel ligt exact dezelfde hoogte.

Esthetisch ziet dat er strak uit en die kleine drempel naar terras merk je niet op.

Geen klagen van, nu bijna 1 jaar in gebruik.

Aan de buitenkant van het schuifraamprofiel zitten wel kleine afwateringspoortjes. Ik denk niet dat het aangewezen is die te bedekken door uw terrastegel exact te laten aansluiten. Terrastegel ligt dus ongeveer 2cm lager dan schuifraamprofiel, en binnentegel ligt exact dezelfde hoogte.

Esthetisch ziet dat er strak uit en die kleine drempel naar terras merk je niet op.
Je kan wel de terrastegel exact laten aansluiten met de binnentegel hoor... met Euroline Discreet Inox BFL

tekening_euroline_discreet_inox_bfl.jpg

Vrijdag zijn onze trapleuning komen installeren. We hadden nog even gewacht met onze leuning omdat we er graag een met led verlichting hadden.
Bij het plaatsen zijn ze verkeerd gestart en moesten ze boel verwijderen en opnieuw beginnen. We zitten nu met 4 gaten in de muur waar ze eerst geboord hebben. De schilderen werken zijn vorig jaar uitgevoerd. Ik kan dat wel opvullen en plaatselijk overschilderen, maar als daar kleur verschil opzit, mogen we heel die muur opnieuw schilderen.
Ik ga dit aankaarten bij de zaakvoerder van die firma, maar wat is redelijk als "schadevergoeding"? Het is niet het eind van de wereld, maar de trap terug afplakken, gaten stoppen en opnieuw schilderen zijn toch weer enkele uren verloren tijd door hun knoeien dat ik ergens anders kon insteken.

Vrijdag zijn onze trapleuning komen installeren. We hadden nog even gewacht met onze leuning omdat we er graag een met led verlichting hadden.
Bij het plaatsen zijn ze verkeerd gestart en moesten ze boel verwijderen en opnieuw beginnen. We zitten nu met 4 gaten in de muur waar ze eerst geboord hebben. De schilderen werken zijn vorig jaar uitgevoerd. Ik kan dat wel opvullen en plaatselijk overschilderen, maar als daar kleur verschil opzit, mogen we heel die muur opnieuw schilderen.
Ik ga dit aankaarten bij de zaakvoerder van die firma, maar wat is redelijk als "schadevergoeding"? Het is niet het eind van de wereld, maar de trap terug afplakken, gaten stoppen en opnieuw schilderen zijn toch weer enkele uren verloren tijd door hun knoeien dat ik ergens anders kon insteken.
Wij hebben iets soortgelijk gehad met de Aircos te installeren. Was een serieus stuk pleister meegekomen, in hoeverre dat hun fout is kan je natuurlijk in vraag stellen. Ik heb dit aangekaart en er is gewoon later iemand langs geweest om alles te herstellen.
Nu als het maar enkele gaatjes zijn kan je u ook de moeite besparen en het zelf doen natuurlijk, bij mij ging het toch om een stuk van een 15 tal cm. Als het toch moeilijk is gewoon vragen voor herstel aan dezelfde firma. Ik zou zelf nooit schadevergoedingen of facturen opsturen, tenzij ze heel moeilijk doen. Ik denk altijd bij mezelf, misschien heb ik ze later nog nodig voor een andere klus of garantie.

Geen eigen ervaring maar onze aannemer was hier geen voorstander van, wij hebben dorpel waar de buitentegels vlak tegen komt te liggen, +/- 1 cm lager.

Ik zou toch ook wat inhouden van de prijs, reken toch de kost van uw materiaal en wat uurtijd of m2 prijs van een schilder.

Heb je soms een foto van die trap en die aansluiting van de verlichting? Ben ik wel benieuwd naar omdat we ook trap met verlichting zouden willen

Terug
Bovenaan