De nieuwbouw-topic!

Er is wit 9001. (minder gebruikt)
meest gebruikte is een wit 9010 (dat we in vakjargon gebroken wit noemen)
9016 (in vakjargon ziekenhuiswit)

Hier komen de welfsels erop nu. :cheer:

De afwisseling blijf ik geweldig vinden als zelfbouwer, ijzer plooien, bewapening lassen.
Tweedehandse stalen poutrels terug behandelen tegen roest en plaatsen.
 
Iemand hier een duco ventilatiesysteem?
Duco box focus?
Stroom is een x uitgevallen en de regeling is precies ook anders.
Op hun site lees ik dat deze een sensor hebben die vocht detecteert. Nu draait alles continue. Op 1 slpk is een douch met afzuiging, door het geluid gaat er niet geslapen worden vrees ik.
 
Uit nieuwsgierigheid: mensen die voor wit kiezen in hun nieuwbouw, is dat met de bedoeling ooit nog een andere kleur te gebruiken?
Zo alles volledig wit voelt heel koud aan vind ik.

Het is zeker fris en beter dan slechte keuzes maken qua kleuren, maar op de duur zou het mij beginnen storen denk ik.
Het is maar met wat je het combineert denk ik. De vloer is hier in keramisch parket, de inbouwkasten hebben een aantal stukken hout, wandplanken in hout,... maakt het (voor ons) meteen wat warmer.
Ook 9016 hier en wel blij mee.
 
Hetgeen waar ik voor vreesde en ondertussen ook wel vermoedde is waarheid geworden, ons huis zal niet opgeleverd worden voor het bouwverlof. Het doel is nu eind augustus, de trappen zijn de belemmerende factor.

Daarnaast zijn ze vandaag begonnen met vloeren, benieuwd of we de juiste keuze hebben gemaakt 😅
 
Kan mijn afdingen op een nieuwbouw?
Ja. Op alles wat er verkocht wordt kun je afdingen. Succes is niet gegarandeerd natuurlijk.
- op een nieuwbouw is het wel minder gebruikelijk
- zal afhangen van het project / hoe vlot de verkoop gaat (laatste kavel die maar niet verkocht geraakt bv.) / hoe de markt ligt
- we hebben zelf een nieuwbouw gekocht, en de prijs betaalt (niet gevraagd naar korting)
- anderzijds heeft een collega wel een nieuwbouw appartement gekocht met korting (laatste kavel, geraakten er moeilijk vanaf en stond al lang op de markt)
 
Kan mijn afdingen op een nieuwbouw?

- anderzijds heeft een collega wel een nieuwbouw appartement gekocht met korting (laatste kavel, geraakten er moeilijk vanaf en stond al lang op de markt)
inderdaad vraag en aanbod. Ik heb in 2014, toen ik Antwerpen een appartement (op plan) kocht, de prijs van 240 naar 220 gekregen door gewoon een ander aanbod van een gelijkaardig project op plan in de buurt te presenteren (gewoon eens gehoord bij de concurrentie, maar vond de locatie van project 1 interessanter).
Bouw van het project was nog niet gestart en ik vermoed dat de verkoop op gang moest geraken om te kunnen starten.

Met 10 gegadigden voor één project gaat dat uiteraard niet. Als er geen gelijkaardige opportuniteiten in de buurt zijn is de kans ook al een pak kleiner.
 
Terug
Bovenaan