Zeer glad als het nat is. Blijft na de jaren ook niet mooi...Zijn hier mensen die gepolierde beton als pad / terras hebben? Tevreden over? Nadelen?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Zeer glad als het nat is. Blijft na de jaren ook niet mooi...Zijn hier mensen die gepolierde beton als pad / terras hebben? Tevreden over? Nadelen?
Wij hebben een gepolierd beton terras. Dat wordt inderdaad glad bij regen maar als het regent zitten wij sowieso niet op het terras. Onze tuin (en dus ook terras) is echt zuidgericht. Maar ik ken mensen wiens tuin noordgericht is en bij gevolg hun terras ook. Dan kleurt het terras veel sneller groen in de winter als er nog minder zonlicht is. Wij hebben daar geen last van.Zijn hier mensen die gepolierde beton als pad / terras hebben? Tevreden over? Nadelen?
Vanwaar de twijfel? Resitrix wordt ook in banen gelegd itt een Firestone die dikwijls in 1 stuk gelegd wordt.Ik heb een vermoeden dat de aannemer per ongeluk roofing heeft gelegd ipv de resitrix EPDM die we gevraagd hadden…
Wat zouden jullie doen? Roofing laten of eisen dat er toch EPDM op komt?
Ik dacht dat EPDM gelijmd wordt en roofing gebrandt, nee?Vanwaar de twijfel? Resitrix wordt ook in banen gelegd itt een Firestone die dikwijls in 1 stuk gelegd wordt.
Er zit toch een waterkering tussen uw kimblok en de eerste laag snelbouwsteen neem ik aan? Want die zie ik niet op uw schets.Wij overwegen momenteel een nieuwbouwwoning, maar bij een bezoek (van de ruwbouw) merkte ik geen waterkering onderaan de gevelisolatie. Er komt uiteindelijk crepi op.
Ik kreeg van de bouwheer deze schets van de opbouw:
Link
Wat denken jullie hiervan? Ik heb hier toch wat bezorgdheden over ivm optrekkend vocht.
Zo is het bij mij, maar kan wat overkill zijn qua EPDM & Diba foliesWij overwegen momenteel een nieuwbouwwoning, maar bij een bezoek (van de ruwbouw) merkte ik geen waterkering onderaan de gevelisolatie. Er komt uiteindelijk crepi op.
Ik kreeg van de bouwheer deze schets van de opbouw:
Link
Wat denken jullie hiervan? Ik heb hier toch wat bezorgdheden over ivm optrekkend vocht.
Klopt maar de naden bij resitrix worden ook 'gebrand'Ik dacht dat EPDM gelijmd wordt en roofing gebrandt, nee?
Ja, staat inderdaad niet op de schets, maar er zit een DPC folie tussen de kimblok & snelbouw. Wat mij zorgen baart is dat er tussen de isolatie & snelbouw verticaal geen doorlopende waterkering zal zitten.Er zit toch een waterkering tussen uw kimblok en de eerste laag snelbouwsteen neem ik aan? Want die zie ik niet op uw schets.
Misschien is zoiets een oplossing? Geen idee of het goed werkt.In functie van het ventilatie systeem laten alle deuren lucht door de kieren, maar dit heeft als gevolg dat er ook veel lawaai er door kan. Bestaat er een deftige oplossing tegen dat lawaai?
ik denk nu wel niet dat dat ongewoon is. Dat is bij mij ook niet. Hieronder de detail van de uitvoering bij mijn huis:Ja, staat inderdaad niet op de schets, maar er zit een DPC folie tussen de kimblok & snelbouw. Wat mij zorgen baart is dat er tussen de isolatie & snelbouw verticaal geen doorlopende waterkering zal zitten.
Oh oké…Klopt maar de naden bij resitrix worden ook 'gebrand'
Oh oké…
Stel dat het toch roofing zou zijn. Eisen dat het toch EPDM wordt zoals gevraagd, of het zo maar laten?
Wij hebben onderaan bij enkele deuren (die in contact met de praktijk staan) ' 'borstels' onder geplaatst, helpt een beetje maar doet zeker geen wonderen.In functie van het ventilatie systeem laten alle deuren lucht door de kieren, maar dit heeft als gevolg dat er ook veel lawaai er door kan. Bestaat er een deftige oplossing tegen dat lawaai?
Neem eens foto, verschil zie je direct.
Roofing is zeker niet slecht, maar meestal wel goedkoper dus zeker uw factuur nakijken.

Is roofing, voor epdm gebruik je ook geen gasIk ken er niks van..
![]()
.Is dat helemaal rechts achteraan uw tapgat dat te hoog staat? Watert het nu af naar een gat, want is wel een grote plas die blijft staan.Ik ken er niks van..
![]()
Niet helemaal zeker… langs de buitenkant zijn de gaten voor de regenpijpen nog niet te zien, dusIs dat helemaal rechts achteraan uw tapgat dat te hoog staat? Watert het nu af naar een gat, want is wel een grote plas die blijft staan.