Alleszins chapeau voor uw doorzettingsvermogen! Onvoorstelbaar eigenlijk dat zoiets kan en dat de procedures daarvoor ofwel volledig ontbreken of gewoon totaal brak zijn. Het lijkt nu eht kwestie van de nodige portie geluk te hebben om iemand capabel en voldoende gemotiveerd aan de lijn te krijgen.Bij ons komen ze deze week de coax installeren. Die in februari is aangevraagd.
Ik ben de afgelopen maanden een complete bureaucratische hel doorgelopen. Van Fluvius doorgestuurd naar Telenet, vervolgens naar een nieuw bedrijf genaamd Wyre, vervolgens naar onze gemeente.
Ik heb minstens 50 telefoongesprekken gehad om de status van de aansluiting na te vragen (bij de meesten daarvan werd me gezegd dat ze de juiste dienst niet konden bereiken). Gemiddelde wachttijd om een Fluvius-medewerker aan de lijn te krijgen is ook 10-12 minuten.
Ik heb waarschijnlijk meer dan een volledige werkweek gespendeerd aan het in orde krijgen van de aansluiting. Boze mails gestuurd, klacht ingediend...
Maarja, het was allemaal wat lastig want ze zitten in een 'overgangsfase' tussen Telenet/Fluvius en Wyre.
Ondertussen zitten we hier al 4 maand lang internet af te tappen van onze buren omdat ze maar niet voor de dag willen komen.
Wat je zegt over Coax is dus helaas niet overdreven.
Het stomme is natuurlijk dat ze pas een offerte opstellen als je technisch lokaal (waar je coaxverdeler komt) al winddicht is, dus je kunt het ook niet zo vroeg inplannen als je zou willen.
Hier was het eigenlijk altijd de bedoeling om slechts enkele maanden Telenet te pakken en voor 2 redenen.
- Compact signaal zodat ik in geval van nood/overbelasting (e.g. WK/EK voetbal met VRT Max overbelast) nog steeds live TV zou kunnen zien zonder problemen. Was op vorig adres ook zo dat ik geen TV abbonement had en men te lui was om een filter te komen steken om dit uit te zetten.
- Internet in afwachting tot de reeds aangelegde fiber hier in de straat actief komt wat hopelijk binnen enkele maanden het geval is.
Als ik simpelweg onze nieuwe ingeplande afspraak/afspraken gehouden had dan was het binnen een kleine maand allicht in orde gekomen omdat Unit-T nu effectief wist wat er moest gebeuren en dit wel in orde had gebracht.
Gelukkig dat we enkele weken voor de verhuis ook VDSL aangevraagd hadden als last-minute backup oplossing. Al een geluk, als het van Telenet afhing na 2 maand van continu gezever nog een kleine maand in een bunker moeten zitten zonder TV, zonder Internet en zonder 4G / hotspot ontvangst. Ik heb een vrij ruimte Plex collectie maar het kot had hier te klein geweest denk ik.

Tot nu toe ook niks aan te merken op VDSL zelf. Ik haal 100 Mbps downloads wat natuurlijk nog altijd een pak trager is dan bij Telenet maar nog geen enkele storing gemerkt. Op ons oud adres was het met Telenet quasi elke week wel dat er, liefst tijdens online meetings voor het werk, willekeurige, meestal ongeplande outages waren.
Proximus adminstratie is anderzijds ook niet alles. Ik kan niet inloggen op die Proximus Internet Box voor port forwarding / bridge naar eigen router. Kan met die nieuwe modem online via My Proximus en heb daar blijkbaar geen actieve producten in steken. Om ons Internet contract toe te voegen moet ik gegevens van de laatste factuur ingeven maar ik heb helemaal nog geen factuur ontvangen. Nice

(ingediend op 9/9) 
.