Is zowat als onze trap, deze komt uit in de leefruimte.
Mijn vriendin is zo opgegroeid en heeft daar nooit last van gehad. Voor haar was er dus geen probleem. Ik zat wat met twijfel, want ik ben nogal gevoelig aan geluid
De zus van mijn vriendin heeft hun trap ook in de leefruimte. Als er daar een feestje is en hun zoontje moet gaan slapen, heeft die ook nog nooit geklaagd dat hij niet kan slapen. Ik denk dus dat het ook een gewoonte is.
Ondertussen wonen we er een paar maand in en voorlopig geen last van.
Ik sta in shiften, dus ik slaap op momenten overdag, wanneer mijn vriendin thuis is. Ik blijf ook vaker langer in mijn bed, terwijl zij al opstaat.
Het is wel zo dat je via de dressing onze slaapkamer binnenkomt en dat er nog een deur is tussen de slaapkamer en dressing. Hebben we zo gedaan, zodat je uw kleren kunt pakken met licht, zonder de andere wakker te maken.
Zelfs als mijn vriendin stofzuig, hoor ik dat geluid amper. Als ze tv zit te kijken is het ook niet dat ze deze zachter zet, wanneer ik aan het slapen ben. De tv heb ik nog nooit gehoord. Wij hebben geen subwoofer staan, dat zal ook wel iets uitmaken.
Ik heb eerder last van trillingen. Als ze stofzuigt en ze botst tegen de plinten of het rolgeluid, dat zijn "geluiden" die ik dan wel hoor. Maar dat probleem los je niet op door de trap te verhuizen naar een hal.
Foto van begin, zonder trapleuning. Langs opzij kun je eventueel zoals bij u met een muurtje werken of houten stijlen, als je het graag wilt "afsluiten".