De nieuwbouw-topic!

Volgens mij is de vorige helaas uitgevallen door kanker als ik het goed voor heb. Maar was inderdaad wel een goede.
Bij mij in de buurt is de firma nu weer tientallen huizen aan het zetten. Ben daar van de week eens langstgeweest en in alle huizen binnengeweest (die nog open waren). Niets abnormaals opgemerkt, behalve dat het wel allemaal HEEL krap is.
Het is al niet normaal dat je in de woningen binnenkon ;). Was hier continu opmerking van de veiligheidscoördinator, werf was niet afgesloten.

Het is al niet normaal dat je in de woningen binnenkon ;). Was hier continu opmerking van de veiligheidscoördinator, werf was niet afgesloten.

Tja, ik was aan het wandelen met mijn vrouw en er stonden zelfs geen hekken.
Maar zowat alle werven hier kan je zo binnenwandelen, ook van andere SOD's. Ben altijd nieuwsgierig naar andere indelingen...

Die vergelijking gaat niet helemaal op. Maar desondanks zou ik dat toch ook niet zo fijn vinden als ik wildvreemden een beetje zie ronddwalen op mijn werf, al is het maar qua verzekering als er dan iets fout gaat.

Die vergelijking gaat niet helemaal [niet] op.
FTFY
Maar desondanks zou ik dat toch ook niet zo fijn vinden als ik wildvreemden een beetje zie ronddwalen op mijn werf, al is het maar qua verzekering als er dan iets fout gaat.
Daar zit niemand op te wachten, denk ik, maar om er nu een halszaak van te maken. De meeste nieuwsgierige aagjes zullen dat ook niet proberen terwijl er iemand op staat te kijken, behalve mijn grootmoeder zaliger. :)

Kan ook om kleine dingen gaan hè. Per ongeluk een hoekprofiel vernielen en dan kan de eigenaar eindeloos discussiëren met de aannemer over wiens fout het is. Het gaat over privé eigendom en het is niet nodig om daar binnen te gaan als je er niets te zoeken hebt, denk ik.

Hoe is het nu afgelopen bij de oplevering?
Goed, we hebben de sleutels gekregen. Blij dat de architect erbij was om het woord te voeren. De architect heeft berekend wat niet in orde was, dat bedrag hebben we nog niet betaald. Ze heeft samen met de project leider deadlines op alle punten geplaatst.

Badkamermeubels zullen wel pas ten vroegte midden oktober beschikbaar zijn :/. Architect heeft erop aangedrongen dat ze een tijdelijke pompbak installeren.

Die vergelijking gaat niet helemaal op. Maar desondanks zou ik dat toch ook niet zo fijn vinden als ik wildvreemden een beetje zie ronddwalen op mijn werf, al is het maar qua verzekering als er dan iets fout gaat.

Hij neemt toch niets mee? Met alleen kijken is niets mis in mijn ogen.

Waar denkt ge dat mijn ramen en keuken vandaan komt, allemaal in mijn broekzak gestoken natuurlijk :D.

De werf was niet afgesloten en dan belangrijker, er was nergens valbeveiliging. Er kan ook nen 10-jarige binnenwandelen en naar beneden vallen en dan is er geen verzekering.
Lijkt me erger dan een kapot hoekprofiel, al was dat er niet, enkel snelbouw en beton. Degene waar de elektriciteit enzo gedaan is hebben allemaal buitenschrijnwerk.

Maar officieel mag het idd niet.

Als hij op een werf woont is er misschien niet eens een deur. :rolleyes:

Beetje serieus blijven hé, een werf in ruwbouw gaan bekijken vergelijken met een bewoond huis betreden of een diefstal plegen...

Want een ruwbouw ligt niet vol met waardevolle bouwmaterialen en werkgerief?

De eerste die ik mijne ruwbouw zie uitkomen zonder toestemming geef ik aan wegens inbraak.

Zo ben ik in het midden van de winter in onze ruwbouw een dakloze tegengekomen die zich in een van de toekomstige kinderkamers had genesteld. Was ook even verschieten.

Om de een of andere duistere reden worden die firma’s hier bijna nooit bij naam genoemd.

Zeker als er negatief gesproken wordt ligt dat nogal gevoelig natuurlijk.
En zoals blijkt kan een SOD firma door de jaren heen wel wat wijzigen. Waar ik in 2014-2016 zeer tevreden was, is Hollywood dat in 2022-2023 niet en dat is dezelfde firma.

Zo ben ik in het midden van de winter in onze ruwbouw een dakloze tegengekomen die zich in een van de toekomstige kinderkamers had genesteld. Was ook even verschieten.

Bij mij hadden ze wat achtergelaten, maar met gebruikte condooms ben ik ook wel weinig...
De eerste maanden dat ik er woonde reed er veel volk binnen, om dan te keren aangezien het een doodlopende straat was. Dus wat er allemaal in mijn bouw gebeurd is wil ik eigenlijk niet weten :D.

Terug
Bovenaan