De nieuwbouw-topic!

Leuk, wij zitten exact even ver! 😁
Net beslist om extra screens te voorzien vooraan… ben benieuwd naar de bijkomende kost 😅
Wij hebben enkel screens op Zuid en West voorzien. Heb al spijt dat er geen op oost liggen.

Gaan nu een boom planten voor in de zomer natuurlijke schaduw op die flank te krijgen...

via een SOD of doe je de bouw zelf?
Via een SOD ga je waarschijnlijk de hoofdprijs betalen. (was hier ook buitensporig duur)
Soort van SOD.. maar tis ne kameraad van mij, dus de prijzen zijn (tot nu) steeds eerlijk geweest 😊

Wij hebben enkel screens op Zuid en West voorzien. Heb al spijt dat er geen op oost liggen.

Gaan nu een boom planten voor in de zomer natuurlijke schaduw op die flank te krijgen...
Oost & Zuid liggen er al, nu voor West gevraagd :) de avondzon kan ook serieus opwarmen… en tis niet dat je dat nog deftig achteraf kan doen 🙃

Soort van SOD.. maar tis ne kameraad van mij, dus de prijzen zijn (tot nu) steeds eerlijk geweest 😊

Oost & Zuid liggen er al, nu voor West gevraagd :) de avondzon kan ook serieus opwarmen… en tis niet dat je dat nog deftig achteraf kan doen 🙃
Valt wel mee hoor. Ja je verliest een klein strookje van je glas, en van binnen zie je dat een week. Daarna ben je het al gewoon.
Maar idd. Als je er het budget voor hebt, zou ik het ook nu al doen.

Vandaag zijn de binnenmuren uitgezet… man man man 😅 sommige dingen lijken smal, andere klein, andere te groot… zoveel twijfels en er is maar weinig aan te doen 🙃
Vandaag een muur 15cm laten opschuiven en het ziet er stukken beter uit… dat we dat op plan niet gezien hadden 🤦🏻‍♂️
Gelukkig waren ze nog niet te ver gevorderd met die muur 😅

Ik post het hier aangezien het tuintopic eerder over de beplanting gaat.

Recent offerte opgevraagd om afscheiding met de andere tuinen te voorzien.
Het zou een combinatie worden van draad, platen en haag.
Ik kreeg deze prijzen. Doorsnee? Gemiddeld? Hoog?

Palen met houten platen:
H gleufpalen (voet in beton) met betonplaat (onder de grond) en houten tand en groefplanken boven de grond (200 cm breedte en 180cm hoogte)
€182/m excl BTW

Draad:
Combi palen (palen met betonnen voet) diameter 60mm wanddikte 2 mm verbonden met bovenbuis
betonplaat en harmonicagaas
€110/m excl BTW

Beukenhaag
maat 125/150, 5 stuks / meter
€57/m excl BTW

Later deze week komt er nog iemand offerte maken zodat we zelf kunnen vergelijken.
Maar ik wilde hier toch ook al eens informeren.
Iemand die recent offerte opvroeg?
Of misschien zelf dergelijke zaken doet en hier zicht op heeft?

Draad:
Combi palen (palen met betonnen voet) diameter 60mm wanddikte 2 mm verbonden met bovenbuis
€110/m excl BTW

Over de andere zaken kan ik niets zeggen, maar dit is wel vrij duur. hier zat de offerte aan €20.000 voor dezelfde setup 240meter lang 180cm hoog. Dat is de reden waarom ik uiteindelijk zelf de draad heb gezet, dat heeft me net geen €9.000 gekost (2 dagen met 4 man, 4 dagen alleen).

hoeveel meter telkens?
Palen met plaat: 16m
Draad: 22m
Haag: 22m (komt voor de draad)

Dit is de scheiding met buur rechts.
Op basis hiervan bekijken we of we scheiding met buur links er eventueel meteen bijnemen. Staat al wel een muur, dus zou enkel draad zijn ofzo. Niet dat alles x2 gaat en de prijs dan (veel) lager kan.

Over de andere zaken kan ik niets zeggen, maar dit is wel vrij duur. hier zat de offerte aan €20.000 voor dezelfde setup 240meter lang 180cm hoog. Dat is de reden waarom ik uiteindelijk zelf de draad heb gezet, dat heeft me net geen €9.000 gekost (2 dagen met 4 man, 4 dagen alleen).
bij ons is het maar een klein stuk.
De tuin komt uit op een bos waardoor de draad maar tot het bos gaat. De achterkant van de tuin is dus ook niet afgesloten.
En links moeten we nog bekijken en bespreken met die buur. Draad zou +- zelfde lengte zijn (daar komen sowieso geen platen bijvoorbeeld, staat nu al een muur)
Maar inderdaad, als ik mijn offerteprijs reken met jouw lengte... dan is het inderdaad duur.

Ik post het hier aangezien het tuintopic eerder over de beplanting gaat.

Recent offerte opgevraagd om afscheiding met de andere tuinen te voorzien.
Het zou een combinatie worden van draad, platen en haag.
Ik kreeg deze prijzen. Doorsnee? Gemiddeld? Hoog?

Palen met houten platen:
H gleufpalen (voet in beton) met betonplaat (onder de grond) en houten tand en groefplanken boven de grond (200 cm breedte en 180cm hoogte)
€182/m excl BTW

Draad:
€110/m excl BTW

Beukenhaag
maat 125/150, 5 stuks / meter
€57/m excl BTW

Later deze week komt er nog iemand offerte maken zodat we zelf kunnen vergelijken.
Maar ik wilde hier toch ook al eens informeren.
Iemand die recent offerte opvroeg?
Of misschien zelf dergelijke zaken doet en hier zicht op heeft?
Onze offerte (en bijgevolg al een deel van de factuur) is.

-H-gleufpalen in zwart (voet in beton) met betonplaat en met vuren hout geïmpregneerd schutting.
= €108/m excl btw

-H-gleufpalen in zwart (voet in beton) met betonplaat en met Thermowood Tripple 33mm dikte schutting.
= €155/m excl btw

-Leveren en plaatsen van draadafsluiting, zwart met bovenbuis, 1,80m hoogte. Palen diameter 60mm om de 2m in de grond geheid, minstens 1m diep. 3 spandraden door draad geweven
= €32/m excl btw

Wil je bij de draad nog een betonplaat met pvc voet komt door €20/m excl btw bij, met betonvoet + betonplaat €30/m excl btw

Laatst bewerkt:
Onze offerte (en bijgevolg al een deel van de factuur) is.

-H-gleufpalen in zwart (voet in beton) met betonplaat en met vuren hout geïmpregneerd schutting.
= €108/m excl btw

-H-gleufpalen in zwart (voet in beton) met betonplaat en met Thermowood Tripple 33mm dikte schutting.
= €155/m excl btw

-Leveren en plaatsen van draadafsluiting, zwart met bovenbuis, 1,80m hoogte. Palen diameter 60mm om de 2m in de grond geheid, minstens 1m diep. 3 spandraden door draad geweven
= €32/m excl btw

Wil je bij de draad nog een betonplaat met pvc voet komt door €20/m excl btw bij, met betonvoet + betonplaat €30/m excl btw
Die prijzen zijn al een stuk interessanter.
Naam van het bedrijf mag je altijd doorsturen.
Is wel een heel andere kant (Leuven), maar misschien dat ze die verplaatsing wel zien zitten.
Ik kan't maar vragen :)

Die prijzen zijn al een stuk interessanter.
Naam van het bedrijf mag je altijd doorsturen.
Is wel een heel andere kant (Leuven), maar misschien dat ze die verplaatsing wel zien zitten.
Ik kan't maar vragen :)
Ik zal het naar u doorsturen.

Kans dat hij dat gaat doen is wel klein. Ik denk dat hij boven Antwerpen zal blijven. Werk genoeg hier in de streek.

Die tand groef planken is wel niks, dat werkt nogal veel met de seizoenen. Kan je beter volledige geschroefde (kwalitatieve) tuinschermen in de gleufpalen plaatsen.

Trouwens dat plaatsen van die gleufpalen + boordplaten + tuinschermen is wel een werkje dat je gemakkelijk met 2 man zelf kan voor een fractie van de prijs.

Maar dat is met alles zo zeker in de bouw natuurlijk:p

= €32/m excl btw

Ik heb net een gelijkaardige, ietwat duurdere offerte gekregen.

€58,80 excl. per meter voor draadafsluiting 1m80 hoog, 30 cm betonplaat, diameter paal 60cm, geplaatst om de 2,5m en verankerd in beton.
€24,00 excl. per meter voor ontzichtdoek met 2 spandraden

Zie https://a.supportally.com/i/VtXsht

Wat denken jullie hiervan? Fair?

Wij hebben dit doorgekregen:

Leveren/plaatsen draadafsluiting zwart VH 92,50 eur excl btw per meter btw Geplaatste hoogte 180cm
- Harmonicadraad 150cm + betonplaat 40cm

Maar dat gaat nu niet voldoende zijn, buren hebben een hond in huis gehaald, onze hond en andere honden is miserie.. gaan offerte laten aanpassen naar draadpanelen met lamellen. Benieuwd welk fortuin dat weer gaat kosten :sarcastic: .

Ik heb net een gelijkaardige, ietwat duurdere offerte gekregen.

€58,80 excl. per meter voor draadafsluiting 1m80 hoog, 30 cm betonplaat, diameter paal 60cm, geplaatst om de 2,5m en verankerd in beton.
€24,00 excl. per meter voor ontzichtdoek met 2 spandraden

Zie https://a.supportally.com/i/VtXsht

Wat denken jullie hiervan? Fair?
Ik dacht eerst: "Wauw, dat valt goed mee, dat is +- wat ik in 2021 betaald heb!"

En dan zag ik "meerprijs bovenbuis" en realiseerde ik me dat jij gewoon draad op rol krijgt ipv vaste draadpanelen. 🙈

Ik vrees dat meerdere offertes opvragen de enige manier is om te weten of je correct betaalt want offertes zijn ook wt regiogebonden.

En vooral hoe makkelijk is de tuin bereikbaar. Als je in een rijhuis woont en alles moet door de gang of je woont alleenstaand en er kan makkelijk gewerkt worden. Dat zal groot verschil zijn.

Wij hebben dit doorgekregen:

Leveren/plaatsen draadafsluiting zwart VH 92,50 eur excl btw per meter btw Geplaatste hoogte 180cm
- Harmonicadraad 150cm + betonplaat 40cm

Maar dat gaat nu niet voldoende zijn, buren hebben een hond in huis gehaald, onze hond en andere honden is miserie.. gaan offerte laten aanpassen naar draadpanelen met lamellen. Benieuwd welk fortuin dat weer gaat kosten :sarcastic: .
Ik neem toch aan dat de buur mee over de brug komt?

Normaal was de omheining tussen onze percelen inderdaad een investering voor ons beiden maar ik kan van hun toch niet verwachten dat zij bijleggen aan een duurdere optie omdat onze hond zich niet kan gedragen 🤷‍♀️. Dan moeten ze ook al akkoord gaan met een niet-doorkijk omheining. Neig ik eerder naar ze op ons perceel te zetten en zelf te betalen.

Ons huidige buren hebben sinds mei 2 kittens. We mogen nu continu met een leiband de tuin in want meneer heeft het gevonden om onder de omheining door te kruipen richting de kittens. Hij doet er niets naar, hij ziet ze spelen en wil er vrolijk bijzijn. Onze buren vinden dat best nog grappig dat hij er bijkruipt maar als zij niet thuis zijn zit hij daar op hun perceel vast, hij geraakt niet terug. Ben die ellende beu :p, geen gedoe meer.

Hier ook een gedeelde omheining maar toen het ging over effectief iets doen voor afwerking.. 'Dit delen we niet en elk doet wat hij wil aan zijn kant?' Ja.. ok dan. Ik heb zo vlug mogelijk iets voorzien om van de doorkijk af te zijn. +-750euro koste mij dit. 2-3j later hangt er nog steeds niets aan hun kant :wallbash:

Terug
Bovenaan