De nieuwbouw-topic!

Huis hier 100m verder vragen ze 640k voor OB 180m2 woonopp, 4a50, epc 20 (gasketel nog). Wel wat inbouwkasten erbij

@iamhollywood nee niet gekuisd opgeleverd maar wij woonden er al in voor oplevering, zoveel werk is dat nu ook niet om dat te kuisen

:offtopic: Leasingwagen heb ik ook al eens kost aangerekend gekregen omdat hem niet proper was volgens hun. Heb hun rekening van de carwash van die ochtend dat ik hem inleverde teruggestuurd :laugh:

Wat zou totaal kostenplaatje moeten zijn van jou woning?

Ik vraag maar omdat ik 5 jaar geleden een volledige renovatie heb gedaan van ons huis dus kon toen nog inschatten wat een nieuw huis kost. Maar ik zou eventueel een nieuwbouw willen plaatsen met een budget rond de 500k en vroeg mij af wat ik daar tegenwoordig voor kan neerpoten.
Ons huis, andere regio: https://splendid.be/nl/aanbod/33060...boogscheut-van-brussel-in-3020-herent/3474730
Klets er makkelijk 100k bij voor een betere afwerking. Wij zitten iets boven die vraagprijs maar onze grond was 100k goedkoper.

Vorige week offerte voor de tuin gekregen, niets te zot: onkruid ruimen, alles bij nivelleren (was al grotendeels gebeurd bij grondafvoer), gewone draadomheining, keerwanden, terras, oprit, aluminium poort en gieten fundering tuinhuis: 52k excl btw.

@iamhollywood nee niet gekuisd opgeleverd maar wij woonden er al in voor oplevering, zoveel werk is dat nu ook niet om dat te kuisen

:offtopic: Leasingwagen heb ik ook al eens kost aangerekend gekregen omdat hem niet proper was volgens hun. Heb hun rekening van de carwash van die ochtend dat ik hem inleverde teruggestuurd :laugh:
Niet veel werk :/.. alles is onderbesmeurd met stof en pleisterresten :(.

Een ex-collega had vorige week zijn laatste werkdag. Op 1 of andere manier moest ik als extern freelancer gisteren de inspecteur naar die ex-collega zijn auto leiden ‘ah chance dat hij binnenstaat, want anders mochten we met dat weer van vandaag en het voorbije weekend al schoonmaakkosten aanrekenen’ :unsure:
Vandaar dat ik begon te hopen dat iets gekuist moet opgeleverd worden :p..

Ons huis, andere regio: https://splendid.be/nl/aanbod/33060...boogscheut-van-brussel-in-3020-herent/3474730
Klets er makkelijk 100k bij voor een betere afwerking. Wij zitten iets boven die vraagprijs maar onze grond was 100k goedkoper.

Vorige week offerte voor de tuin gekregen, niets te zot: onkruid ruimen, alles bij nivelleren (was al grotendeels gebeurd bij grondafvoer), gewone draadomheining, keerwanden, terras, oprit, aluminium poort en gieten fundering tuinhuis: 52k excl btw.

Mooi hoor, beneden hebben we een gelijkaardige setup van woning. Mijn woning is van mid 2021 en heeft een E-peil 2 en S24.

Bij mij is alles gewoon wat groter en heb een bureau ipv inpandige garage op dezelfde plaats (zou niet willen wisselen). Heb beneden dan een grotere berging (met douche en badkamermeubel), een grotere trappenhal en grotere leefruimtes. De inham is bij mij een overdekt terras met inbouwspots en met glazen panelen afsluitbaar.
Boven is het wat simpeler dan bij jou, 4 gewone slaapkamers van 14,16,16 en 18 m2, grote berging van 10m2 en een ruime badkamer met grote inloopdouche, groot bad, toilet en in verhouding veel te klein badkamermeubel (dubbele wasbak).

Uiteraard staat het in Limburg, heb ik maar 4,15 are grond en is het maar HOB, maar voor ruim 250k minder kan ik daar wel mee leven :).

Ons huis, andere regio: https://splendid.be/nl/aanbod/3306077/landelijk-wonen-in-herent-op-een-boogscheut-van-brussel-in-3020-herent/3474730

Als ik het dan goed voor heb heeft de bouw rond de 470k incl btw gekost? Ben zelf ook steeds benieuwd naar andere prijzen. 😃

Dan begin het ook te korten voor jullie. Hopelijk is het een goede oplevering en hou je er nog een goed gevoel aan over. 🙂

Hier komt volgende week iemand langs voor een offerte om de tuin te nivelleren. Gaan we zien of we voor grasmatten gaan of inzaaien. Achterste stuk zal wel inzaaien worden, omdat daar een bloemenweide komt.

Oprit/terras is al reeds voorzien en omheining ook een stuk. De rest komt wanneer de tuin genivelleerd is.

Bij ons zit een eigen externe architecte erop om alles na te kijken. Zij wijst ons op de gebreken. Ik denk dat wij als leek heel veel niet zouden gezien hebben en ook zouden ‘tevreden’ geweest zijn…
Die mannen werken al dag en nacht op dezelfde manier ;), dat is dan ook hun excuus ‘wij werken altijd zo’.

Daarnaast hebben wij voor heel wat zaken een duurdere opleg gekozen, je ziet dat ze niet weten hoe die uit te voeren en dan de mist ingaan. Met het basis lastenboek (plus wat extra’s) zouden wij waarschijnlijk ook niet zo gevloekt hebben.
Wat ga je eigenlijk doen met al die gebreken? Moeilijk doen bij de voorlopige oplevering? Of het toch aanvaarden?

Wat ga je eigenlijk doen met al die gebreken? Moeilijk doen bij de voorlopige oplevering? Of het toch aanvaarden?
De oplevering is uitgesteld. Was normaal vorige vrijdag.

Kan zijn dat ze toch opleveren na het bouwverlof met nog openstaande zaken. Laatste schijf wordt ingehouden zolang de gebreken niet hersteld zijn. Ons buren hebben dat ook gedaan.

Ze zijn aan nog een woning in de straat bezig (nog in ruwbouwfase, zelf nog niet winddicht). Er is vaak genoeg weekvolk in de buurt om de punten op te lossen zeker. Zo gaat het toch bij ons buren bij wie ze november 2022 opgeleverd hebben.

De oplevering is uitgesteld. Was normaal vorige vrijdag.

Kan zijn dat ze toch opleveren na het bouwverlof met nog openstaande zaken. Laatste schijf wordt ingehouden zolang de gebreken niet hersteld zijn. Ons buren hebben dat ook gedaan.

Ze zijn aan nog een woning in de straat bezig (nog in ruwbouwfase, zelf nog niet winddicht). Er is vaak genoeg weekvolk in de buurt om de punten op te lossen zeker. Zo gaat het toch bij ons buren bij wie ze november 2022 opgeleverd hebben.
Succes ermee! Hopelijk komt het allemaal goed.. Niets zo erg als veel geld betalen voor een nieuwbouw met zo'n (esthetische) gebreken.

Ik vraag maar omdat ik 5 jaar geleden een volledige renovatie heb gedaan van ons huis dus kon toen nog inschatten wat een nieuw huis kost. Maar ik zou eventueel een nieuwbouw willen plaatsen met een budget rond de 500k en vroeg mij af wat ik daar tegenwoordig voor kan neerpoten.
Hier incl verven en zo goed als alles af zitten we rond de 600k enkel bouw huis.

Kan wel wat geld af (goedkopere keuken, vloer, deuren, ...)
De technieken zijn wel uitgebreid hier, maar daar zit ik aan de prijs van standaard afwerking door alles zelf te doen.

+/- 230m² bruto oppervlakte.

Hier ook nog eens update posten, nu bezig met de gevelsteen.
Nog wel wat werk, maar in principe wel tevreden met de vorderingen.
Zeker gezien we tot nu toe quasi alles zelf gedaan hebben (uitgezonderd gieten van de wanden v.d. kelder) en er maar 2 dagen per week er aan werken.
Blij met hoe de gevelsteen er in werkelijkheid uitziet! :)

https://ibb.co/J3nXSgV
https://ibb.co/WxHwp7X
https://ibb.co/YtZfRC8
https://ibb.co/Sf68P7R
https://ibb.co/FhcDGvQ

Mooie gevelsteen 👌

Hier incl verven en zo goed als alles af zitten we rond de 600k enkel bouw huis.

De technieken zijn wel uitgebreid hier, maar daar zit ik aan de prijs van standaard afwerking door alles zelf te doen.

Inclusief grond neem ik aan?

Ok merci.

Ik was aan het kijken naar van die sleutel op de deur projecten en vraag me dan of deze prijzen realistisch zijn:

En niet gewoon verkoopspraat. Die prijzen zijn natuurlijk wel met de goedkoopste keuken, vloeren , etc... Anders zou ik voor 500k inclusief wel een goede woning kunnen bouwen. Zeker als we niet SOD gaan die zowiezo duurder zijn.

Staat (alweer) huis te koop in onze wijk, staat er nog maar 3j schat ik
Het is al verkocht :D

Ze hebben iemand in dienst die de kleine dingen achteraf komt oplossen (nou ja hier toch, of die ook zo ver gaat weet ik niet)
Ok merci.

Ik was aan het kijken naar van die sleutel op de deur projecten en vraag me dan of deze prijzen realistisch zijn:

En niet gewoon verkoopspraat. Die prijzen zijn natuurlijk wel met de goedkoopste keuken, vloeren , etc... Anders zou ik voor 500k inclusief wel een goede woning kunnen bouwen. Zeker als we niet SOD gaan die zowiezo duurder zijn.
Je pakt er wel net 1 uit waarvan hier al posts verwijderd zijn wegens druk vanuit dat bedrijf :laugh:

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan