Michel Drets
Well-known member
Neen gelijmdOok zwevend?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Neen gelijmdOok zwevend?
Sorry, kousen in sandalen is niet echt mijne stijl.Moesten uw tenen daar nu echt bij?![]()
16 april ingediend, 24 april offerte gekregen, 25 april goedgekeurd en morgen (23 juni) komen ze de aansluiting doenHoelang duurt dat voordat fluvius een offerte geeft na aanvraag van een nieuwe aansluiting?
2 juni ingediend en nog altijd niets hier

Best eens bellen als het te lang duurt. Offerte zelf ging vrij snel, je moet ze dan online goedkeuren maar hun telefoontje voor een afspraak bleef maar uit. Heb zelf gebeld en de week erop kreeg ik al een afspraak.Hoelang duurt dat voordat fluvius een offerte geeft na aanvraag van een nieuwe aansluiting?
2 juni ingediend en nog altijd niets hier
Gevolgen zijn een geldboete.Vandaag mijn energieprestatiecertificaat ontvangen van mijn nieuwbouwwoning (E-peil 16)
Er staat ook "Er is niet voldaan aan de ventilatievereisten". En dit staat in de EPB aangifte:
![]()
Heeft dit gevolgen ofzo? Het lijkt alsof de toevoer naar de berging,badkamer en wc niet voldoende zijn.
Is een sleutel op deur. Woning was al af toen ik het kocht. Er werd mij niet verteld dat de ventilatie niet conform was.Gevolgen zijn een geldboete.
100€ per 25m³/h dat je niet haalt.
Zelf ventilatie gelegd of door aannemer? Of werk je met een sleutel op de deur firma?
Even aan de juiste persoon richten; dit klopt voor geen knijt, hier zijn volgens mij doorstroomopeningen en inregelingen van ventilatie door elkaar gehaald. Daarnaast zijn de getallen achter de komma onmogelijk in te meten. Uw EPB-verslaggever is aan het klossen geweest. Opnieuw indienen!Vandaag mijn energieprestatiecertificaat ontvangen van mijn nieuwbouwwoning (E-peil 16)
Er staat ook "Er is niet voldaan aan de ventilatievereisten". En dit staat in de EPB aangifte:
![]()
Heeft dit gevolgen ofzo? Het lijkt alsof de toevoer naar de berging,badkamer en wc niet voldoende zijn.
Ondertussen een plan gemaakt met HomeByMe en echt ontzettend tevreden over. Gemakkelijk in gebruik en enorm veel mogelijkheden zowel qua exterieur als interieur.Oh, merci voor de tips, ik kende beide applicaties niet.
Ga mij daar volgende week eens mee bezig houden
Normaal worden toch meestal lastenboekprijzen excl BTW getoond in een offerte en achteraan de BTW erbij geteld. Net om deze reden dus. Uw standaardprijzen zouden absoluut ook aan 6% moeten zijn wanneer je voldoet aan de voorwaarden.Een vraagje i.v.m. de vermelde btw van het lastenboek. Deze werd bv aangeboden aan 15000 euro voor de keuken BTW inbegrepen. Bij de leverancier werd het nettobedrag van de factuur vermeld op basis van 21 procent BTW m.a.w. 12397 eur. Op de bedragen van de meerwerken is steevast 6 procent aangerekend. Mijn vraag: waarom werd er in het lastenboek eveneens geen 6 procent aangerekend? Volgens mijn bouwpromotor "is de 6% btw (voor meerwerken buiten het standaardbudget van het lastenboek) die ik momenteel geniet een tijdelijke gunstregeling van de overheid voor personen die aan bepaalde voorwaarden voldoen (oa afbraak en heropbouw) en dat de inclusieve prijzen in het lastenboek steeds inclusief 21% btw is omdat dit gewoon zo de standaard is".
Waarom werden de standaardprijzen niet aan 6 procent aangerekend aangezien dit een afbraak en opbouw betreft maar wel aan 21 procent?
Die 6% geldt bij afbraak en heropbouw voor de volledige aanneming hé. Ik snap niet goed dat die firma dat enkel voor meerwerken buiten het standaard lastenboek rekent, dat slaagt op niks.Omdat die 6% een gunst regeling is die van toepassing tijdelijke duur is, waar niet iedereen voor in aanmerking komt.
Ik kom 100% in aanmerking voor die 6% die geldt bij afbraak en heropbouw. We snappen eveneens niet waarom onze bouwpromotor die 6% enkel heeft toegepast voor meerwerken. Bedankt voor je informatie alleszinsDie 6% geldt bij afbraak en heropbouw voor de volledige aanneming hé. Ik snap niet goed dat die firma dat enkel voor meerwerken buiten het standaard lastenboek rekent, dat slaagt op niks.
Is geen enkele reden waarom dit maar voor een stuk geldt.Omdat die 6% een gunst regeling is die van toepassing tijdelijke duur is, waar niet iedereen voor in aanmerking komt.
Is er een manier om alsnog een rechtzetting te verkrijgen m.a.w. die 15% nog te recupereren?Is geen enkele reden waarom dit maar voor een stuk geldt.
Wat wel kan zijn is dat ze 21% aanrekenen, omdat ze niet zeker waren dat de koper voor 6% in aanmerking kwam.
Maar dan is de 6% niet enkel op de meerwerken, maar op het geheel.
Mij komt dit over als effe 15% marge pakken verwachtende dat de koper er niets van kent.
Natuurlijk moet je dan wel gegarandeerd zeker zijn dat je gegarandeerd recht hebt op die 6%...