De nieuwbouw-topic!

Weet iemand hoe je "bruto bouwvolume" moet interpreteren in het kader van een RUP zonevreemde woningen? In het RUP staat dat je bij het herbouwen van de woning een maximaal bruto bouwvolume van 1000 m3 moet respecteren.
 
Heb juist een voorontwerp van onze stabiliteitsstudie gekregen, iemand die mij snel even kan vertellen wat die K waarde is? Krijg niet meteen een antwoord van de ontwerper dus misschien dat iemand het hier even weet?

cz6xhxB.png



Hier ook aan een nieuwbouw avontuur gestart.

Ik ben nogal iemand die privacy bewust is en ben deze week tot volgende bedenkingen gekomen.

Tijdens de procedure van de bouwaanvraag is er ook een gedeelte openbaar onderzoek.

Hier gaat de gemeente dus doodleuk het gekende gele papier gaan aanplakken waarop door jan en alleman je Naam en adres kan lezen.

Vermist er daarnaast volgens de geldende procedure elke aanpalende eigenaar persoonlijk via een aangetekende zending op hoogte gaat gebracht worden is de stad/gemeente dus je persoonlijke gegevens aan het rondstrooien. Het laatste kost ook wat , dus je betaald ook deze aangetekende zendingen ( stel je eenvoor dat je een huis gaat bouwen naast een appartementsgebouw en iederen is daar eigenaar….)


Als je al moeilijk doet voor die €50 van de aangetekende verzendingen, dan ga je nogal verschieten wat die nieuwbouw gaat kosten :tongue:
 
Hier ook aan een nieuwbouw avontuur gestart.

Ik ben nogal iemand die privacy bewust is en ben deze week tot volgende bedenkingen gekomen.

Tijdens de procedure van de bouwaanvraag is er ook een gedeelte openbaar onderzoek.

Hier gaat de gemeente dus doodleuk het gekende gele papier gaan aanplakken waarop door jan en alleman je Naam en adres kan lezen.

Vermist er daarnaast volgens de geldende procedure elke aanpalende eigenaar persoonlijk via een aangetekende zending op hoogte gaat gebracht worden is de stad/gemeente dus je persoonlijke gegevens aan het rondstrooien. Het laatste kost ook wat , dus je betaald ook deze aangetekende zendingen ( stel je eenvoor dat je een huis gaat bouwen naast een appartementsgebouw en iederen is daar eigenaar….)
De gemeente gaat dat geel papier niet plaatsen.
Jij moet het papier plaatsen foto's van trekken en op het omgevingsloket zetten en dan start de procedure.

Lijkt me ook normaal dat de buren een aangetekende brief krijgen, om op de hoogte te zijn wat er gaat gebeuren.
En wat en hoe er komt.
 
De gemeente gaat dat geel papier niet plaatsen.
Jij moet het papier plaatsen foto's van trekken en op het omgevingsloket zetten en dan start de procedure.

Lijkt me ook normaal dat de buren een aangetekende brief krijgen, om op de hoogte te zijn wat er gaat gebeuren.
En wat en hoe er komt.
Klopt niet altijd. Bij ons (Lille) deed de gemeente dat.
 
Heb juist een voorontwerp van onze stabiliteitsstudie gekregen, iemand die mij snel even kan vertellen wat die K waarde is? Krijg niet meteen een antwoord van de ontwerper dus misschien dat iemand het hier even weet?

cz6xhxB.png
K 100/100/5 = kokerprofiel afmetingen 100mm x 100mm (staal: wanddikte 5mm)
K 140/290 = kolom 140mm x 290 mm (beton)
K 140/400 = kolom 140mm x 400 mm (beton)
B 140/350 = balk
 
Heb juist een voorontwerp van onze stabiliteitsstudie gekregen, iemand die mij snel even kan vertellen wat die K waarde is? Krijg niet meteen een antwoord van de ontwerper dus misschien dat iemand het hier even weet?

cz6xhxB.png






Als je al moeilijk doet voor die €50 van de aangetekende verzendingen, dan ga je nogal verschieten wat die nieuwbouw gaat kosten :tongue:
K = kolom
B = balk
Die cijfertjes zijn dimensies

edit: te laat
 
Thanks! Dan heeft die een kolom geplaatst voor het midden van ons schuifraam... ga dan maar eens vragen of dat geen poutrel kan worden dan.
 
De gemeente gaat dat geel papier niet plaatsen.
Jij moet het papier plaatsen foto's van trekken en op het omgevingsloket zetten en dan start de procedure.

Lijkt me ook normaal dat de buren een aangetekende brief krijgen, om op de hoogte te zijn wat er gaat gebeuren.
En wat en hoe er komt.
Hier werd dat gewoon door de gemeente opgehangen en weggehaald hoor.
 
Geel papier voor omgevingsvergunning en dergelijke hangt zoals gezegd inderdaad af van gemeente tot gemeente.
Hier werd dat aanplakken ook gewoon voor ons gedaan.
Ik heb ook geen weet van buren die nog een aangetekend schrijven hebben ontvangen van onze verkavelingswijziging of omgevingsvergunning, maar zou kunnen.
 
Ja het papier is door de gemeente opgehangen, maar dan hebben ze nadien dus ook alle aanpalende bewoners in kennis gesteld via aangetekend schrijven en wij mogen dat betalen...
 
Heb juist een voorontwerp van onze stabiliteitsstudie gekregen, iemand die mij snel even kan vertellen wat die K waarde is? Krijg niet meteen een antwoord van de ontwerper dus misschien dat iemand het hier even weet?

cz6xhxB.png






Als je al moeilijk doet voor die €50 van de aangetekende verzendingen, dan ga je nogal verschieten wat die nieuwbouw gaat kosten :tongue:
Ik doe niet moeilijk over de 50€ , ik doe moeilijk over inbreuken om mijn rechten als datasubject
 
Gaat me over wat een gemeente allemaal zomaar deelt met jan en alleman, zonder uw medeweten of goedkeuring.

Als je je informeert weet je dat wel, dat is een standaard procedure.
Wil je dat niet kan je dat vermijden door niet te bouwen.

Maar trust me, niemand die zich interesseert in zo een geel plakaat, laat staan om je persoonlijke privesfeer. Ik zie in de buurt regelmatig van die plakaten. Ben nog nooit gaan kijken tbh.
 
Ik heb al bv klanten gehad. En dan staat op de bouwaanvraag (geel papier) hun firmanaam , ofwel enkel gegevens van de architect.

Het moet dus wel kunnen, maar waar die loophole zit weet ik niet.
 
Ik heb al bv klanten gehad. En dan staat op de bouwaanvraag (geel papier) hun firmanaam , ofwel enkel gegevens van de architect.

Het moet dus wel kunnen, maar waar die loophole zit weet ik niet.
Dat zijn mensen die bouwen via hun zaak. De naam op dat plakaat is degene die de aanvraag heeft gedaan/voor wie de architect de aanvraag heeft ingediend.
 
Ondertussen zit ons deel er op, toch 2 maanden elk vrij moment in de bouw gestoken om sanitair, vloerverwarming en elektriciteit af te krijgen.
Afgelopen zaterdag zijn ze komen chappen, en nu zaterdag begint de plakker dus alles sluit nog steeds zeer mooi op elkaar aan.
 
Als je je informeert weet je dat wel, dat is een standaard procedure.
Wil je dat niet kan je dat vermijden door niet te bouwen.

Maar trust me, niemand die zich interesseert in zo een geel plakaat, laat staan om je persoonlijke privesfeer. Ik zie in de buurt regelmatig van die plakaten. Ben nog nooit gaan kijken tbh.
Dan zal ik een uitzondering zijn want er hangen hier in de buurt niet veel openbare onderzoeken uit die ik niet bekijk in het omgevingsloket. :)
 
Iemand die weet in hoeverre het een probleem is als je een kelder op het plan zet en achteraf deze toch niet doet? Onze dragende grond zit (vermoedelijk) vrij diep afgaand op de sondering van twee huizen verder. We gaan zelf ook nog sonderen, maar het plan zal waarschijnlijk al eerder ingediend worden aangezien het type fundering hier toch geen invloed op heeft.

We moeten dus kijken wat de mogelijkheden zijn en het totale kostenplaatje voor we de knoop doorhakken, maar willen wel graag al wat snelheid pakken aangezien het ontwerp eigenlijk volledig klaar is :) Normaal is het afbreken indien niet vergund (worst case), maar da's hier natuurlijk wat moeilijker :p
 
Iemand ervaring met houten garagepoorten? Isoleert dat wel genoeg? Of hebben jullie gekozen voor eentje met sandwichpanelen met hout er op?
 
Terug
Bovenaan