De Mol 2026 | Aflevering 5: "OMG! Da kan niet" Bezoek, waslijnen en -machines

Wie is jouw mol na deze aflevering?

• Isabel

Stemmen: 21 35,6%
  • Julie

Stemmen: 1 1,7%
  • Maxim

Stemmen: 9 15,3%
  • Yana

Stemmen: 1 1,7%
  • Yannis

Stemmen: 4 6,8%
  • Wout

Stemmen: 23 39,0%

• Totaal aantal stemmers
    59
  • Opiniepeiling gesloten .
Yana eruit, dus dan zal ik maar switchen naar Isabel dus ik weet het ook niet echt. Wout zou een subtielere mol zijn. Maar Isabel is met momenten wel vrij clever.

Ik vond het wel een beetje raar dat ze werd aangewezen als het hebben van een fake bezoeker, want dat was wel overduidelijk mama en dochter. Ja, een tiener (of jongvolwassene?) zal niet altijd even aanhankelijk zijn aan de mama of dat zo openlijk op TV tonen. Dus ik vond het een beetje flauwe keuze, zeker omdat ook TV overduidelijk was dat het niet de broer van Maxim was.

Julie zal misschien elders door de mand gevallen zijn dat we niet gezien hebben bij de ondervraging ofzo, want dat zag je dan wel weer totaal niet op tv.

Ik denk ook dat het veel moeilijker te acteren zou zijn als het niet uw dochter is. Maar soit. Misschien dat Isabel werd gekozen omdat ze al verdacht is bij enkelen zoals Yannis.
Ze vliegt in de armen van haar "vriend" maar geeft geen kus ... was nogal duidelijk op tv vanaf toen.

Ze vliegt in de armen van haar "vriend" maar geeft geen kus ... was nogal duidelijk op tv vanaf toen.
Ah ik dacht dat ze er wel één gaf. Dan heb ik het verkeerd gezien. Het is wel moeilijker om een fake relatie te acteren dan al de rest denk ik.

Moest ik meedoen zouden ze er me altijd uithalen, ongeacht of ik een fake of echte bezoeker heb. Ik ben veel te afstandelijk. Er zou geen verschil zijn qua acteren denk ik, maar ze zouden er me uithalen omdat ik gewoon niet zo intiem van nature zou zijn denk ik. Bovendien zit je nog altijd met vreemden samen (in een spel) en met de tv camera's rondom je heen. Dus je kunt nog altijd ook niet volledig jezelf zijn natuurlijk. De kandidaten zijn daar nu waarschijnlijk wel beter aan gewend en kennen al een beetje beter, maar zeker voor de bezoekers is het ook iets nieuws natuurlijk.

Dat is vreemd, maar dat maakt het juist duidelijk dat ze niks verbergen. Als je een actrice hebt laat je die toch gewoon "ma" zeggen? Nu vallen ze over die "Isa", dus dat zou sowieso een slechte tactiek geweest zijn. En Isabel gaat om met haar kinderen op een manier dat ze zichzelf nog jong kan voelen, "mama" hoort daar niet bij

Mijn broer zijn pluskinderen noemen spreken hun moeder ook gewoon met de voornaam aan. Kan dus gewoon.
Uiteraard ging het in die hypothese niet om een tactiek, maar om een lapsus van de actrice... Waren het pluskinderen, ja? In dat geval snap ik het zeker wel dat je niet mama zegt.

Maar ik probeerde gewoon mee te gaan in de gedachten van Yannis.

Ik vond het ook op tv duidelijker Julie en in iets mindere mate Maxim.

Uiteraard ging het in die hypothese niet om een tactiek, maar om een lapsus van de actrice... Waren het pluskinderen, ja? In dat geval snap ik het zeker wel dat je niet mama zegt.

Je haalt dingen door elkaar.

1. de dochter was de echte dochter, en geen actrice. dus ook geen lapsus.
2. het was ook geen plusdochter, maar gewoon Isabel haar eigen dochter.
3. dat van die pluskinderen ging over mijn broer, als voorbeeld van waar ik het niet abnormaal vind. (dat ging over hun eigen moeder, dus echte kind-moeder band)

Aan zij die Isabel verdenken als mol: waarom in godsnaam zou je als mol het juiste kledingstuk aan Julie aanwijzen??

Isabel is gewoon iemand die af en toe zichzelf probeert verdacht te maken zodat anderen haar zouden verdenken om op die manier haar kansen te vergroten om verder in het spel te geraken. Al dan niet omdat ze weet wie de mol is. Een beetje gelijk die Annelies uit Zuid-Afrika.

Het ligt er te vingerdik op en ze probeert zichzelf iets te nadrukkelijk verdacht te maken. Tegelijkertijd doet ze veel on-molachtige dingen en haalt ze regelmatig wel geld binnen zoals met die 6 boeken.

Aan zij die Isabel verdenken als mol: waarom in godsnaam zou je als mol het juiste kledingstuk aan Julie aanwijzen??
Het probleem is wie we dan moeten verdenken. Wout haalt bvb 500 euro binnen bij de kledinglijn. Julie 500, Maxim 1000 (en die ging er heel snel over).

Ik herinner me wel uit "achterafbeelden" van vorige seizoenen dat een mol soms iets fout probeert te doen, maar het dan per ongeluk toch juist doet, wat mooi in contrast staat met vele kandidaten die hun best doen voor een proef en het dan per ongeluk laten mislukken. Totale verwarring om zo de mol te vinden.

Ik vind ook dat Isabel er wat dik op lijkt te liggen, maar ik wil haar daarom niet per se uitsluiten. Ik zoek nog wel verder.

Deze afl ook gezien ondertussen en blijf bij Wout als hoofdverdachte met een Julie die ik nog niet wil of durf uitsluiten.

Isabel ook heel duidelijk in deze aflevering dat ze geen mol is. Zegt tegen Julie welk kledingstuk ze moet aantrekken en duidt dan ook nog eens Maxim & z'n fake-broer aan, ja dan moet je mij toch eens uitleggen hoe zij een mol kan zijn. Dan is het gewoon een slechte mol. Ook veel te druk en aanwezig om de mol te zijn me dunkt.

Ik vind de proeven in de laatste paar afleveringen trouwens wel echt tof gedaan.

Deze afl ook gezien ondertussen en blijf bij Wout als hoofdverdachte met een Julie die ik nog niet wil of durf uitsluiten.

Isabel ook heel duidelijk in deze aflevering dat ze geen mol is. Zegt tegen Julie welk kledingstuk ze moet aantrekken en duidt dan ook nog eens Maxim & z'n fake-broer aan, ja dan moet je mij toch eens uitleggen hoe zij een mol kan zijn. Dan is het gewoon een slechte mol. Ook veel te druk en aanwezig om de mol te zijn me dunkt.

Ik vind de proeven in de laatste paar afleveringen trouwens wel echt tof gedaan.
om eerlijk te zijn, wie ook de mol is, ik vind het sowieso al een slechte mol. de pot is laag, omdat er al een paar grote bedragen uit gehaald zijn. niet omdat er weinig gescoord wordt in de proeven.

Er zullen wel regels bepaald zijn door de productie wat wel en niet kon qua vragen ;)
Zonde in feite. Laat de mensen out of the box denken. Dat de proef dan sneller is afgelopen, so be it. Kunnen we eens lachen.
Je kan de rest opvullen met feelgood-tv, want laten we eerlijk zijn, daarvoor kijken veel mensen 's avonds bij eender welk programma.
Moest ik meedoen zouden ze er me altijd uithalen, ongeacht of ik een fake of echte bezoeker heb. Ik ben veel te afstandelijk. Er zou geen verschil zijn qua acteren denk ik, maar ze zouden er me uithalen omdat ik gewoon niet zo intiem van nature zou zijn denk ik.
Ex uitnodigen. Dan is de intimiteit niet nodig.

Terug
Bovenaan