De Mol 2022

De Mol 2022

De geschiedenis herhaalt zich was toch overduidelijk deze aflevering?
QUOTE van Ruth int begin, zij die een verfbom over zich kreeg.
En in de aflevering ontplofte er herhaaldelijk een bom met een timer.

Die vijzen moeten er toch standaard weer uit?
Een kameraad van mij heeft dat onlangs toch ook gehad.

De kans lijkt mij heel groot dat ze nooit meer 100% haar elleboog gaat kunnen gebruiken.
Niet volledig kunnen strekken bijvoorbeeld zit er dik in als ik vergelijk met mensen die ik ken wiens elleboog is gebroken.
Dat is niet altijd het geval. Er zijn ook complicaties waarbij het plaatje/de bouten permanent blijven zitten.

Overdrijf much? Die situaties die jij beschrijft zijn volledig verwaarloosbaar en met zeer weinig risico.
Zwemmen met een open wonde (want dat is een tattoo die net gezet is) in een (vuile) zee is gewoon vragen om problemen.

Appelen met peren vergelijken dus wat jij hier doet.
Dit is anders ook wel beetje overdreven. Je kan een tattoo van die grootte heel makkelijk bedekken met wat plastic folie (+ evt tape) zonder dat er nog maar een druppel water aan kan.

Ik ben vorig jaar naar Centerparcs geweest toen ik enkele dagen ervoor een serieuze snee had opgelopen in mijn vinger. Na het zwemmen was m'n vinger even droog als ervoor, dus dat kan met een tattoo van dat formaat ook perfect.

bon, al dat geneut terzijde, voor mijn eerste mol-seizoen in jaren dat ik volg... "kvinnekik dat allemaal wel wreed plezant om volgen". Het feit dat alles misloopt, tjah...c'est la vie zeker. "improvise, adapt, overcome".

Ik amuseer mij. missie geslaagd. :cool:

Dit is anders ook wel beetje overdreven. Je kan een tattoo van die grootte heel makkelijk bedekken met wat plastic folie (+ evt tape) zonder dat er nog maar een druppel water aan kan.

Ik ben vorig jaar naar Centerparcs geweest toen ik enkele dagen ervoor een serieuze snee had opgelopen in mijn vinger. Na het zwemmen was m'n vinger even droog als ervoor, dus dat kan met een tattoo van dat formaat ook perfect.
Kan idd zeker en vast. Nu, een verse tattoo kan je best zo veel mogelijk laten ademen in losse kledij, dus geen rechtstreekse zon en geen afdekking de eerste dagen. Maar als je dat idd efkes waterdicht maakt voor een opdracht, zal dat zeker geen kwaad kunnen

"permanent" is toch iets voor het leven, vind ik dan. nu gaat ze een lange revalidatie tegemoet, maar of dat permanent is?

en met alle respect: als die vijzen en platen er terug moeten uit gehaald worden, is toch teken dat er iets fout mee was? ik ben nu geen chirurg, maar zo'n ingreep doet ge toch niet "zomaar"? als dan maanden later blijkt dat er géén vooruitgang is, en er alles terug uit moet, dan was dat toch gewoon een foute inschatting?
Het zou me verbazen mocht ze daar niet permanent iets aan over houden. Al is het maar 1% invaliditeit. Ze heeft geluk dat ze nog jong is al is ze ook geen 20 meer. Een tiener die zoiets meemaakt zal misschien nog volledig herstellen, maar iemand van 32? Ik ben er niet zeker van.

Ik denk dat dit type proef (springen) er al quasi elk jaar heeft ingezeten.
Elk jaar idd. Meteen de hoofdreden waarom 2 mensen uit mijn vriendenkring zich nooit hebben ingeschreven.
Als blijkt dat er frequent ongevallen zijn met die sprong ginder, dan heeft de productie fouten gemaakt door het risico te nemen, maar anders is dat gewoon brute pech. Je kan dit programma niet maken zonder risico's te nemen. Ik zie hier zelfs de proef waar Nele zich blesseerde vernoemd worden als onverantwoord, maar jongens ... hebben jullie ooit in een jeugdbeweging gezeten? Want da's het soort dingen die ze 10-jarigen laten doen hé.
Dit toch vooral he.
Overdrijven is toch een grote kunst hier zenne. Als je niks meer mag doen waar je u mee kan blesseren ga je een seizoen hebben waarin er elke dag €200 te verdienen is met schaken, dammen of monopoly.
Het is brute pech en doodjammer voor Anke maar ik geloof nooit dat ze de kandidaten aan iets zouden laten meedoen dat niet deftig gecheckt is op voorhand. Bij een normale bungeejump kan ook altijd iets misgaan trouwens.

In elk geval weer geweldige proeven eigenlijk.
Die timeloop was hilarisch en bij die rope jump was dat rad echt een leuke toevoeging eerlijk gezegd. Qua locatie denk ik veruit het minste seizoen maar qua proeven zaten er toch echt wel al een paar heel toffe dingen tussen hoor.

Elk jaar idd. Meteen de hoofdreden waarom 2 mensen uit mijn vriendenkring zich nooit hebben ingeschreven.

Mja wat is dat voor een excuus. Je kan ook mee doen aan de mol en dan niet springen bij die ene proef he. (zie Emanuelle bv.)

Die proeven zijn ook niet altijd even gevaarlijk. Die ene keer dat ze aan een brug boven het water hingen en zich moesten laten vallen: akelig, maar de kans op een serieuze kwetsuur is quasi nihil.

Die proeven zijn ook niet altijd even gevaarlijk. Die ene keer dat ze aan een brug boven het water hingen en zich moesten laten vallen: akelig, maar de kans op een serieuze kwetsuur is quasi nihil.
En als je wat zoekt zal je ook daar ongelukken voor vinden. Want dat is nu eenmaal àltijd mogelijk. Zowel bij een gewone bungee jump als bij die kabel aan die brug als bij het parachutespringen van enkele jaren geleden.

Ongelukken kan je gewoon nooit 100% vermijden tenzij je gewoon alle spektakel uit je programma haalt, en dan nog. Uiteindelijk is Nele afgevoerd omdat ze struikelde tijdens een spelletje van de scouts he... Bart is op ongeveer dezelfde manier op zijn bek gegaan bij zijn sprint tijdens die olympische spelen proef maar die heeft er niks aan overgehouden terwijl Alina een breuk had van een stom dansje te doen buiten de proeven door.

Puur statistisch gezien is het gevaarlijkste dat de kandidaten elk jaar moeten doen met de auto rijden want daar gebeuren het meeste ongelukken ;)

En als je wat zoekt zal je ook daar ongelukken voor vinden. Want dat is nu eenmaal àltijd mogelijk. Zowel bij een gewone bungee jump als bij die kabel aan die brug als bij het parachutespringen van enkele jaren geleden.

Ongelukken kan je gewoon nooit 100% vermijden tenzij je gewoon alle spektakel uit je programma haalt, en dan nog. Uiteindelijk is Nele afgevoerd omdat ze struikelde tijdens een spelletje van de scouts he... Bart is op ongeveer dezelfde manier op zijn bek gegaan bij zijn sprint tijdens die olympische spelen proef maar die heeft er niks aan overgehouden terwijl Alina een breuk had van een stom dansje te doen buiten de proeven door.

Puur statistisch gezien is het gevaarlijkste dat de kandidaten elk jaar moeten doen met de auto rijden want daar gebeuren het meeste ongelukken ;)
Ik dacht dat van de auto eigenlijk bij de vorige aflevering toen ze lagen te slapen in de auto en Uma aan Yens vroeg of het nog lukte om te rijden voor hem. :unsure:

Het zou me verbazen mocht ze daar niet permanent iets aan over houden. Al is het maar 1% invaliditeit. Ze heeft geluk dat ze nog jong is al is ze ook geen 20 meer. Een tiener die zoiets meemaakt zal misschien nog volledig herstellen, maar iemand van 32? Ik ben er niet zeker van.
Idd. Mijn vrouw heeft op haar 26 ook een stevige enkelbreuk gehad met vijzen en een operatie tot gevolg. Vandaag de dag (18 jaar later) sukkelt ze er soms nog mee. Dan zwelt gans haar enkel op. Lange wandelingen zitten er ook niet meer in.

Idd. Mijn vrouw heeft op haar 26 ook een stevige enkelbreuk gehad met vijzen en een operatie tot gevolg. Vandaag de dag (18 jaar later) sukkelt ze er soms nog mee. Dan zwelt gans haar enkel op. Lange wandelingen zitten er ook niet meer in.
Yeah ik spreek zelf uit ondervinding. Ik heb 7-8 jaar geleden een accident gehad met de moto. Er was zelfs niks gebroken maar mijn knieën zijn forever FUBAR. Eigenlijk zou ik jaar in jaar uit wekelijks 2-3 keer kine moeten doen de rest van mijn leven om ze in conditie te houden.

Eens ze gesneden hebben ga je daar meestal wel last van blijven hebben. Mijn heup kan weken geen pijn doen en dan plots sta je op en voel je het wel heel de dag zonder verklaarbare reden.

Dus het zou me erg verwonderen dat ze na 2 zulke operaties daar niks meer van gaat voelen en al zeker aan een elleboog die je altijd gebruikt.

Eens ze gesneden hebben ga je daar meestal wel last van blijven hebben. Mijn heup kan weken geen pijn doen en dan plots sta je op en voel je het wel heel de dag zonder verklaarbare reden.

Dus het zou me erg verwonderen dat ze na 2 zulke operaties daar niks meer van gaat voelen en al zeker aan een elleboog die je altijd gebruikt.

Ook al komt het goed, het zijn meestal die plaatsen die op latere leeftijd artrose kunnen ontwikkelen. En dat is zo jammer als je er dan over nadenkt hoe zoiets is kunnen gebeuren.
Moet een serieuze pijnlijke ervaring geweest zijn als haar gewicht de slag met het touw heeft veroorzaakt…

Terug
Bovenaan