De Mol 2022

De Mol 2022

Rechercheur staat er toch bij, dat zie ik als "politie", of toch zeker "ordehandhaving".

En zelfs moest ik dat niet weten... zou het dan plots een slechtere kandidaat zijn?
ik denk dat ze in de war zijn door de "godsdienstleerkracht" comment.
alsof je niet weet dat dat Uma is, fzo.

Amai die sprong mogen ze toch ook sluiten, wat voor een onverantwoord kut systeem dat er nog verantwoordelijkheid bij de springer wordt gelegd.
Er zijn daar in het dagelijkse leven ongetwijfeld ook mensen zoals Manu die een crisis krijgen en daar uiteindelijk toch van afspringen, die kan je toch niet meer vertrouwen om nog een taak goed uit te voeren...
Jouw mening deel ik ook.

Ik heb vooral het probleem met "verantwoordelijkheid bij de springer", te meer in een spel als dit.

ik denk dat ze in de war zijn door de "godsdienstleerkracht" comment.
alsof je niet weet dat dat Uma is, fzo.
Ach zo?

Uma is godsdienstleerkracht in wording, in plaats van godsdienstleerkracht dus daar was ik fout in dan om te beweren dat ze godsdienstleerkracht was. Maar de vier evangelisten is anderzijds ook maar een detail. je gaat geen slechtere leerkracht worden omdat je op dat moment dat eventjes niet weet in de heat of the moment. Op het moment dat de leerlingen dat zullen moeten leren of dat in het lespakket zal ze dat wel weten, en persoonlijk vind ik godsdienst niet belangrijk dus daar til ik niet aan.

Maar inderdaad godsdienstleerkracht in wording, in plaats van godsdienstleerkracht.

Ook wel erg toevallig dat Yens een bananenpak draagt bij de bananenproef.
Gilles verwees daar zelfs naar, maar het was wel grappig. Maar volgens mij heeft hij dat al gedragen eerder toen Uma een opmerking gaf van "zeg kijk eens naar uw eigen stijl" of zoiets? Was dat niet hetzelfde pak dan en toen zat Philippe er nog in.

Ook wel erg toevallig dat Yens een bananenpak draagt bij de bananenproef.
Vind ik juist niet. De ochtend voor die proef lagen ze met 5 in dat bed en werd er al gezegd dat het naast hun verblijfplaats een bananenplantage was. Als je dan een outfit mee hebt met bananen, zou ik het voor de lol ook aandoen.

2. over zijn eigen vraag die fout was "ja, ik zeg dat het door de zon is, en Yens gaat direct akkoord. da's wel mollen natuurlijk" da's toch ook een wtf logica als ge niet de mol zijt

met die sprong ook: ok, hij springt en heeft 1.000 extra, mààr: hij denkt wel dat Yens aan het liegen is over wat hij gedraaid heeft.
Hij zei gewoon dat áls Yens de mol is, dat hij uiteraard snel akkoord zou gaan en niet zou tegenspreken. Niet dat hij per se openlijk aan't saboteren was. Eigenlijk was dat een vrij betekenisloze verklaring

Ik denk dat veel kandidaten gewoon vertrekken met de ingesteldheid dat ze alles moeten meepakken wat ze kunnen
En Yens zei dacht ik "+1000 euro".
Dat kan nog steeds pasvragen voor iedereen zijn of een minbedrag. Ik denk niet dat het iemand echt kan schelen dat er 750€ uit de pot gaat.

Volgend jaar kunnen de eliminatievragen vervangen worden door 1 vraag: wie is de volgende kandidaat die vanwege mentale of fysieke problemen naar huis moet. Mannen, mannen, mannen.

Ik hoop dat Manu er tot de laatste aflevering inblijft: die heeft meer amusementsgehalte dan jullie zien. En wacht maar: die komt in de finale nog achter het gordijn uit.

Waarom Anke hier zo opgehemeld wordt, dat begrijp ik niet. Voor mij een 'gewone' kandidaat.

Gilles was ongetwijfeld signalen aan het doorgeven aan de mol bij dat rad draaien.
Kan Manu niet uitstaan en hoop dat ze er snel uit is, maar toen ze vroeg wat er boven en onder die -1000 stond had ze het wel chapeau gedaan, direct schaakmat.

Gilles was ongetwijfeld signalen aan het doorgeven aan de mol bij dat rad draaien.
Kan Manu niet uitstaan en hoop dat ze er snel uit is, maar toen ze vroeg wat er boven en onder die -1000 stond had ze het wel chapeau gedaan, direct schaakmat.
Ik was ook onder de indruk :p

Mocht Yens de mol zijn (wat ik totaal niet geloof), dan heb ik toch de indruk dat ze het bij de productie dit seizoen ook opgegeven hebben tijdens het editen van de afleveringen. Er zijn deze aflevering toch veel 'mollenstreken' van hem duidelijk in beeld gebracht (Hopelijk als bliksemafleider voor de kijkers).

Ik denk dat mijn uiteindelijke like/dislike van dit seizoen toch zal afhangen wie uiteindelijke de mol zal zijn. (Eigenlijk is iedereen behalve Yens goed, met mn reden hierboven)

Ik blijf bij mijn keuze van Manu, instinctief gaan we voor de sterkste capabele kandidaten, maar de productie kan even goed voor Manu kiezen.
Ze is ook alweer het minst verdacht, dus dat is tot nu toe een goede mol.

Ze heeft ook overtuigend niet gesprongen.

Ik blijf bij mijn keuze van Manu, instinctief gaan we voor de sterkste capabele kandidaten, maar de productie kan even goed voor Manu kiezen.
Ze is ook alweer het minst verdacht, dus dat is tot nu toe een goede mol.

Ze heeft ook overtuigend niet gesprongen.
Of ze verdacht wordt weten we nog niet, daarvoor moeten we wachten tot de laatste afl. Al hoop ik eerder dat ze niet de mol is.

Waarom Anke hier zo opgehemeld wordt, dat begrijp ik niet. Voor mij een 'gewone' kandidaat.
Ik vind haar een leuke kandidaat omdat ze zich 100% in elke opdracht smijt, en minder bezig lijkt met "ik moet mezelf verdacht maken", wat vreemd genoeg al een verfrissing is om te zien. Jammer genoeg heeft ze zich in deze opdracht iets te veel gesmeten.

Ten tweede: de schietopdracht vond ik indrukwekkend. Normaal in dat soort opdrachten zie je kandidaten die het moeilijk hebben met iets of maar zij deed dat zo indrukwekkend dat ze die ingehuurden gewoon uitschakelde keer op keer. Voor mensen die zeggen dat vrouwen niet kunnen omgaan met een geweer, anke proves you wrong.

En derde punt wat ik heel mooi vond is dat ze eigenlijk wel een steun is voor Manu, of voor Philippe wanneer zij het moeilijk hadden en wanneer Manu moest springen toch supporterde voor haar, ook al was het vanuit het perspectief van het spel niet in haar eigen belang.

Dat vind ik mooi. Ik vind het echt een fantastische en aangename persoonlijkheid.

En als je op zo een manier eruit moet, dat is pijnlijk en wens je niemand toe. Dat speelt ook mee.

Zonder dit forum was ik vandaag vergeten dat er een nieuwe aflevering van de mol was :unsure:
Terwijl ik voorgaande jaren er eigenlijk altijd de hele week naar uitkeek.

Ongelofelijk veel pech gewoon, niet normaal. Het jammere gevolg daarvan is dat dit seizoen gewoon het slechtste ooit is. Zonder twijfel.
Ook die bestemming is oersaai. Vandaag voor de eerste keer matig interessante natuurbeelden gezien. Over de cultuur van die eilanden weet ik ook nog niks (dat is er misschien gewoon weinig).

Tijdens die opdracht op het plein en met de bom vond ik eigenlijk dat iedereen (buiten Manu) raar gedrag vertoonde. Alleen Yens en Uma nog extra raar (Yens veel foute dingen gesuggereerd, Uma veel tijd verspeeld tijdens het telefoneren).
Mijn indruk van Sven is dat hij vaak opdrachten in de juiste richting stuurt (dus niet iets dat de mol zou doen).

Ik heb net de 2 laatste aflevering en gekeken. Dat Bert er uit ging gaan was voor mij een logische. Ik heb mij wel net als Yens enorm zitten erger en aan zowel de proef met de glijbanen als die met het schieten. Hoe is het mogelijk dat ze meer dan 20 pogingen nodig hebben om een vierletterwoord te maken? Wel grappig dat die ene bezoeker het niet meer aan kon zien en dan gaan tellen is. Waarna het ook lukte in 3 pogingen. Hoe moeilijk kan het zijn om consistent naar beneden te gaan en de 1e keer te kijken naar de timing en die bij te stellen?

Yens zijn theorie bij het schieten was ook logisch. Je merkte ook zijn frustratie toen die 3 idioten zijn theorie niet bleke te begrijpen. Goed voor Manu natuurlijk. Anke was daar ook mijn mol niet.

En ja De laatste aflevering... Dood jammer voor Anke. In het begin was ik geen fan van haar maar ze ontpopte zich wel tot een kandidate zoals ik ze graag heb: mensen die ook eens voor de pot willen gaan in plaats van elkaar zo veel mogelijk in de zak te zetten.
Dat o geval is ook weer een bewijs voor mij waarom ik zo dingen nooit zou doen op reis. 10000 man spring daar af en die boel wordt waarschijnlijk nooit eens geïnspecteerd. Ook raar dat ze de verantwoordelijkheid bij zoiets een deel bij de springer leggen. Het viel mij trouwens op dat bij iemand anders (Yens denk ik) de spring ook niet 100% vlot ging.

De 'groundhog day proef' vond ik echt geweldig. Zoiets zou mij op het lijf geschreven zijn.

Mijn mol is voorlopig Uma. Zowel op de pmantage als bij het afwassen zat ze waar ze moest zitten.

Terug
Bovenaan