De Mol 2022

De Mol 2022

Good old hln heeft mij al gespoilt over het einde. Toffe proeven (zit nu aan de bananen) maar wel jammer dat de leukere kandidaten er uitgaan door problemen (fysiek en mentaal) en we nog steeds met Emanuelle opgezadelt zitten

Edit: na de Bert en Ernie vraag zit ik nog meer op Uma als mol

Laatst bewerkt:
Ik vind het echt waar doodzonde, en de opdrachten inderdaad zijn gewoon onverantwoord

Is gewoon onvoorzichtig, da zou nooit mogen kunnen dat met zo'n adrenaline opdracht er dingen kunnen mislopen zoals uw arm breken. Is al even onvoorzichtig als midden in een groep op een oneffen woestijn gebied vol stenen ineens zeggen "de vloer is lava 5 - 4 -3 ...".

EDIT: Ze is blijkbaar nog steeds dagelijks naar de kine aan het gaan voor haar revalidatie... En dat voor iemand met een job bij de politie.

Veiligheid zou altijd boven moeten staan, en zoiets is dus niet zonder risico. Los van de mentale druk die er bij komt te kijken.

Uit vrije wil zou ik het sws niet doen, maar als je dan toch in het teken v/h programma daar staat, dan wil je het wel doen. Dus die drukfactor mag je niet onderschatten. Ik krijg daar geen kick van. Ik zou eerder reageren: "goed dat dit goed is afgelopen, ben blij dat ik het gedaan heb zodat ik niet mijn hele leven lang spijt heb dat ik het niet heb gedaan".

En nu ik dit heb zien slecht aflopen, doe ik dit soort dingen nooit onder welke omstandigheid dan ook. Als ik dan een lafaard ben, so be it. Maar dit is het gewoon niet waard, zeker niet omdat ze nog steeds moet revalideren.

Ik vind het zelfs moeilijker te slikken dan de mol die ze hebben moeten vervangen, omdat het uiteindelijk de oplossing was waar iedereen het best uit kwam. Dit vind ik een zeer erg zure nasmaak. Ik word er niet echt happy van.

Laatst bewerkt:
De manier waarop de pasvragen verdiend konden worden vond ik wel goed.
Na de vorige seizoenen waar de pasvragen in het rond gestrooid werden in ruil voor een pak geld is het dit jaar toch wel een verademing.

De manier waarop de pasvragen verdiend konden worden vond ik wel goed.
Na de vorige seizoenen waar de pasvragen in het rond gestrooid werden in ruil voor een pak geld is het dit jaar toch wel een verademing.

Dit is overigens al eens toegepast in de mol in nedeland: het rad en dan onderling discussiëren en dan de knoop al dan niet doorhakken.

Goeie proef, spijtig van het incident.

Ik dacht dat wanneer je valt, je juist het instinct hebt om dingen vast te grijpen. Dat je dan juist iets moet loslaten lijkt me dus mentaal iets complex.

Leek me trouwens een heel raar systeem zo dicht tegen de rotsen. Het was precies een combinatie van een deathride en bungee jump.

En wat als Anke De Mol was geweest? “Dan was het zonder twijfel game over. Dan hadden we de camera’s uitgezet en een einde gemaakt aan de opnames.”

Over de revalidatie:

Ook nu sukkelt Anke nog met de elleboog. “Ik werd met de ambulance weggevoerd naar het ziekenhuis in Gran Canaria. Het was duidelijk dat het een zware operatie zou worden, dus ben ik gerepatrieerd en gingen we direct naar de spoed in België. Ze hebben mij geopereerd, met als gevolg: veel pinnen en platen er in. Er was weinig vooruitgang dus hebben ze me opnieuw geopereerd en alle vijzen er weer uitgehaald. Daarna kreeg ik zwellingen en twee weken later werd ik nog eens geopereerd Het gaat nu eigenlijk nog altijd niet goed.”

Ik denk dat dit type proef (springen) er al quasi elk jaar heeft ingezeten. Dit was natuurlijk nog wat anders met dat touw dat je moest loslaten, ik kan me niet inbeelden dat daar niet af en toe eens zo'n blessures worden opgelopen. Maar op zich is het eigenlijk echt een wonder dat het 10 seizoenen geduurd heeft vooraleer er eens echt serieuze kwetsuren werden opgelopen. Er raakten vorige jaren ook al eens mensen gekwetst, maar niet in die mate dat ze naar huis moesten. Echt een behekst seizoen dit.

Als blijkt dat er frequent ongevallen zijn met die sprong ginder, dan heeft de productie fouten gemaakt door het risico te nemen, maar anders is dat gewoon brute pech. Je kan dit programma niet maken zonder risico's te nemen. Ik zie hier zelfs de proef waar Nele zich blesseerde vernoemd worden als onverantwoord, maar jongens ... hebben jullie ooit in een jeugdbeweging gezeten? Want da's het soort dingen die ze 10-jarigen laten doen hé.

En wat als Anke De Mol was geweest? “Dan was het zonder twijfel game over. Dan hadden we de camera’s uitgezet en een einde gemaakt aan de opnames.”

Over de revalidatie:

Ook nu sukkelt Anke nog met de elleboog. “Ik werd met de ambulance weggevoerd naar het ziekenhuis in Gran Canaria. Het was duidelijk dat het een zware operatie zou worden, dus ben ik gerepatrieerd en gingen we direct naar de spoed in België. Ze hebben mij geopereerd, met als gevolg: veel pinnen en platen er in. Er was weinig vooruitgang dus hebben ze me opnieuw geopereerd en alle vijzen er weer uitgehaald. Daarna kreeg ik zwellingen en twee weken later werd ik nog eens geopereerd Het gaat nu eigenlijk nog altijd niet goed.”
Die elleboog gaat nooit meer de oude zijn, hopelijk geraakt hij ooit wel pijnvrij.

voor mij is Sven de mol. met die quiz, die verdenkingen achteraf:
1. iedereen zegt aan de kooi: ja, 't is Bert, gemakkelijke vraag, spijtig dat we niet genoeg tijd hadden. Sven achteraf "iedereen weet toch dat dat Ernie was??"
2. over zijn eigen vraag die fout was "ja, ik zeg dat het door de zon is, en Yens gaat direct akkoord. da's wel mollen natuurlijk" da's toch ook een wtf logica als ge niet de mol zijt

met die sprong ook: ok, hij springt en heeft 1.000 extra, mààr: hij denkt wel dat Yens aan het liegen is over wat hij gedraaid heeft.

Ik dacht dat wanneer je valt, je juist het instinct hebt om dingen vast te grijpen. Dat je dan juist iets moet loslaten lijkt me dus mentaal iets complex.
Vind ik ook. Ze gaat daar wellicht de rest van haar leven last van ondervinden, terwijl ik eigenlijk wel haar één van de beste kandidaten ooit vond. Een greepje

En voor mensen die vaak klagen over "zij is godsdienstleerkracht en kent de vier evangelisten niet" etc. type mensen. Dat ze bij de politie werkt... was te zien in de schietproef.

FQp2t-yXEAMdPp9

FRIm9J4WQAI0D4-

FRIlK4RWYAQRzKa

Ik denk dat dit type proef (springen) er al quasi elk jaar heeft ingezeten. Dit was natuurlijk nog wat anders met dat touw dat je moest loslaten, ik kan me niet inbeelden dat daar niet af en toe eens zo'n blessures worden opgelopen. Maar op zich is het eigenlijk echt een wonder dat het 10 seizoenen geduurd heeft vooraleer er eens echt serieuze kwetsuren werden opgelopen. Er raakten vorige jaren ook al eens mensen gekwetst, maar niet in die mate dat ze naar huis moesten. Echt een behekst seizoen dit.

Als blijkt dat er frequent ongevallen zijn met die sprong ginder, dan heeft de productie fouten gemaakt door het risico te nemen, maar anders is dat gewoon brute pech. Je kan dit programma niet maken zonder risico's te nemen. Ik zie hier zelfs de proef waar Nele zich blesseerde vernoemd worden als onverantwoord, maar jongens ... hebben jullie ooit in een jeugdbeweging gezeten? Want da's het soort dingen die ze 10-jarigen laten doen hé.
Ja OK, maar dan moeten ze ook niet beweren dat ze alle proeven goed bekijken en zelf testen zodat er zo goed als zeker geen ongevallen kunnen gebeuren. Want dat was hier zeker niet het geval.

Zag er pijnlijk uit. Dacht al wat doet die nu, beetje te enthousiast met hare kop half naar beneden springen. Gaat er vrees ik nog heel lang aan herinnerd worden.

Zo wint Manu sebiet de mol nog :) Al verbaasde ze wel weer met dat bord van buiten te leren.

voor mij is Sven de mol. met die quiz, die verdenkingen achteraf:
1. iedereen zegt aan de kooi: ja, 't is Bert, gemakkelijke vraag, spijtig dat we niet genoeg tijd hadden. Sven achteraf "iedereen weet toch dat dat Ernie was??"
2. over zijn eigen vraag die fout was "ja, ik zeg dat het door de zon is, en Yens gaat direct akkoord. da's wel mollen natuurlijk" da's toch ook een wtf logica als ge niet de mol zijt

met die sprong ook: ok, hij springt en heeft 1.000 extra, mààr: hij denkt wel dat Yens aan het liegen is over wat hij gedraaid heeft.
Ik verdenk ook Sven. Ook toen hij daar die bananen schoot. Hij schudde ze er precies eerst uit en liet dan de rekker schieten terwijl de andere zich af vroegen waar die banaan gevlogen was.

In het beeld erna kon je die banaan nog altijd bij zijn voet zien liggen terwijl hij ze ook gewoon kon opgepakt hebben om opnieuw te schieten.

Heeft daar dan ook een vraag kunnen oplossen, maar was maar een klein bedrag dus ideaal om buiten verdenking te vallen bij de mensen thuis.

En komt voor de rest niet echt veel in beeld.

Vind ik ook. Ze gaat daar wellicht de rest van haar leven last van ondervinden, terwijl ik eigenlijk wel haar één van de beste kandidaten ooit vond. Een greepje

En voor mensen die vaak klagen over "zij is godsdienstleerkracht en kent de vier evangelisten niet" etc. type mensen. Dat ze bij de politie werkt... was te zien in de schietproef.

FQp2t-yXEAMdPp9

FRIm9J4WQAI0D4-

FRIlK4RWYAQRzKa
:unsure:
Een van de beste kandidaten ooit maar ge weet precies niet wie ze is:rofl:

dat cliff jumpen is blijkbaar een soort nationale attractie op dat eiland. dus er zullen er waarschijnlijk al tienduizenden dat gedaan hebben. er zit nu één bij die een zware kwetsuur heeft opgelopen, en toevallig is dat een deelneemster aan een TV-programma.
maar je kan daar toch niemand iets verwijten, tbh?

dees is hetzelfde, op een andere locatie:

1. volgens mij moet je dat touw gewoon vasthouden, opdat je er niet over zou struikelen bij je aanloop.
2. je ziet in dat filmpje een paar die zelfs héél de ride dat touw vasthouden, zónder gevolgen. Anke heeft gewoon 0.01% fout gedaan, en het heeft zware gevolgen gehad.

is het onverantwoord om een populaire toeristische attractie te gebruiken als proef? nee toch?

Amai die sprong mogen ze toch ook sluiten, wat voor een onverantwoord kut systeem dat er nog verantwoordelijkheid bij de springer wordt gelegd.
Er zijn daar in het dagelijkse leven ongetwijfeld ook mensen zoals Manu die een crisis krijgen en daar uiteindelijk toch van afspringen, die kan je toch niet meer vertrouwen om nog een taak goed uit te voeren...

Seizoen teveel. Groep boeit me echt weinig. Zat vandaag met de vriendin die werkelijk alle bagger op tv kijkt en zij gaf deze aflevering zelf een 4/10. Is gewoon zeer saaie televisie geworden jammerlijk genoeg.

Terug
Bovenaan