De Mol 2022

De Mol 2022

Gilles zei nochtans dat Bert na aflevering 2 de piste Philippe alweer had verlaten als verdachte, dus het kon wel degelijk.
Tja, anders maak je ook gewoon duidelijk dat het spel voor minstens 1 van de kandidaten eigenlijk al gespeeld was he. DAT zou pas nefast zijn voor het programma.

Niet alles zomaar geloven, zelfs als Gilles het zegt ! 😜

Bert heeft Phillippe volgens mij goed getrolled. Er was helemaal geen slaappraat, maar een test van den Bert om te kijken hoe Phillippe reageerde. Dat is wat uit de hand gelopen en nu durft den Bert niet meer anders te zeggen.

Bert heeft Phillippe volgens mij goed getrolled. Er was helemaal geen slaappraat, maar een test van den Bert om te kijken hoe Phillippe reageerde. Dat is wat uit de hand gelopen en nu durft den Bert niet meer anders te zeggen.
Haha, gewoon bij elke medekandidaat op de kamer proberen te liggen de eerste dagen, en tegen iedereen zeggen: moet je nu eens weten wat je in je slaap gezegd hebt :rofl:

Misschien krijgt Philippe volgend seizoen ook een herkansing, net als Jens :unsure:

En, natuurlijk moet Gilles de Philippe blijven verdedigen als 'dapper' en 'supermol'. Wat zou hij anders moeten zeggen (behalve: niks)? Ja, wij zijn kiekens van de Philippe te kiezen als mol? Die houdt het proper en denkt er het zijn van. Ik zou de gesprekken tussen de productie wel eens hebben willen horen, net nadat Philippe aankondigde dat het niet meer ging.
Inderdaad. Ik heb hier iets gelezen van "tenenkrommende passage" van Gilles in Café de Mol, maar wat moet die man doen? In het bijzijn van Philippe voor gans Vlaanderen hem afbreken op televisie? Zijn gal spuwen naar zijn collega's van de productie? Beetje serieus blijven hè.

Ik denk dat er intern wel andere woorden zijn gevallen en dat ze hier ook gewoon duidelijke lessen gaan trekken naar volgend jaar toe.

Tja, veel kritiek hier. Langs de ene kant vroeg ik mij de afgelopen jaren wel eens af wanneer de mol zich zou verraden of zou stoppen. Wel, nu is het zo ver. Dat kan wel eens na 10 seizoenen.

Ik vind dat ge Philippe niks kunt verwijten. Sommigen liggen hem hier zwak te noemen, maar dat zijn waarschijnlijk mensen die zelf nooit mentale problemen hebben gehad. De productie is wel wat voor te zeggen. Ik zie in Philippe niet direct de sterkste persoon.

De groep begint me zelfs wat te liggen. Die Anke vind ik wel een toffe. Uma is ook prima. De heren Sven en Yens kan ik goed hebben. Met Bert had ik het wat moeilijker in het begin, maar dat is positief veranderd. Alleen Emanuelle kan ik niet echt hebben. Domme beslissingen en veel te hyperactief.

Inderdaad. Ik heb hier iets gelezen van "tenenkrommende passage" van Gilles in Café de Mol, maar wat moet die man doen? In het bijzijn van Philippe voor gans Vlaanderen hem afbreken op televisie? Zijn gal spuwen naar zijn collega's van de productie? Beetje serieus blijven hè.

Ik denk dat er intern wel andere woorden zijn gevallen en dat ze hier ook gewoon duidelijke lessen gaan trekken naar volgend jaar toe.
Vooral Simon Biles en (in mindere mate) Naomi Osaka er niet bij betrokken :D of was dat Xhaet z'n insteek?

Joke’s on you! Dat zit hier vol mensen met mentale problemen!
Dat merk ik aan bepaalde threads :D .

Nee, ik vind dat ge toch wel voorzichtig moet zijn met mentale problemen. Pamperen moet absoluut niet, maar mensen kunnen altijd wel eens in de put vallen.

Kzen precies den enigste die deze wending wel kan smaken :p

Yens, Bert, Sven zijn toch wel aparte gevallen imo :p Hopelijk worden idd de opdrachten wel beter. Amai dat fietsen leek me zo “gemaakt”

Kben al wel zeker dat emanuelle geen nieuwe mol is. De manier waarop ze nonchalant rondkeek en gezichten probeerde af te lezen 🤦 Nuja in geen 100 jaar zal die ooit kans maken op de mol, net zoals Nele -.-

Tja, veel kritiek hier. Langs de ene kant vroeg ik mij de afgelopen jaren wel eens af wanneer de mol zich zou verraden of zou stoppen. Wel, nu is het zo ver. Dat kan wel eens na 10 seizoenen.

Ik vind dat ge Philippe niks kunt verwijten. Sommigen liggen hem hier zwak te noemen, maar dat zijn waarschijnlijk mensen die zelf nooit mentale problemen hebben gehad. De productie is wel wat voor te zeggen. Ik zie in Philippe niet direct de sterkste persoon.

De groep begint me zelfs wat te liggen. Die Anke vind ik wel een toffe. Uma is ook prima. De heren Sven en Yens kan ik goed hebben. Met Bert had ik het wat moeilijker in het begin, maar dat is positief veranderd. Alleen Emanuelle kan ik niet echt hebben. Domme beslissingen en veel te hyperactief.
Ik denk dat er in die groep betere potentiële mollen zitten dan Philippe zelf dus dit kan best goed uitpakken. Hij was gewoon niet geschikt voor die rol, fout van de productie om dat niet goed in te schatten. Zitten er genoeg in die groep die wel makkelijk staalhard kunnen liegen en gaan kunnen mollen als je die interviews zag.

Die jongen was veel te onzeker, al van dag 1, en dat mag je niet zijn lijkt mij. Misschien is het dan het beste om ermee te kappen ja.

Mocht Loic van De Verraders nu in De Mol gezeten hebben, hij zou het niet geloven en denken dat het een mollenstreek is van de produktie en waarschijnlijk zou hij nu al Gilles verdenken… 😂

Wel, er is zeker 1 persoon hier die opgelucht adem haalt: Lifen. :p

Met het maagzuur dat em kreeg van Philippe zal dit dus goed nieuws zijn voor hem. :unsure:
Yep blij dat m er uit is.
Maar stel u eens voor dat ie niet had opgegeven, dan zat ik er tot op het einde mee opgescheept! :unsure:

Mooi, zo die tegenstrijdigheid 🤪

Newsflash, ge kunt mentale problemen hebben én iemand zwak vinden 😯 het één heeft letterlijk niets met het ander te maken.
Mensen kunnen mentaal wat minder zijn, maar daar moeten we niemand verwijten over maken. Dat begrijp je toch hopelijk uit mijn post.

Er zal uiteraard intern besproken geweest zijn wat hier is misgelopen en hoe dit in de toekomst te voorkomen valt, en dat dit niet aan de grote klok wordt gehangen op dit moment (en waarschijnlijk nooit) is ook meer dan logisch. Het was ook goed dat GDC en Philippe in Café de Mol verschijnen om daar dit verhaal te duiden, maar hem daar wat gaan ophemelen als perfecte mol die het toevallig moeilijk had op die moment is toch een beetje wrang. Ik denk dat er ruimte genoeg was om de problematiek bij Philippe aan te kaarten zonder hem af te breken (wat ook niet nodig is) en zonder te hoeven 'liegen'. Zeg dan dat 'hij in de voorproeven altijd uitblonk', dat 'de productie altijd in hem hebben geloofd', dat 'ze nog steeds vinden dat hij het goed gedaan heeft', maar 'dat ze zijn keuze om te stoppen direct volledig aanvaard hebben en respecteren'. Ze hadden waarschijnlijk gewoon schrik van de publieke opinie over deze en aflevering, waarbij deze passage gewoon een zwak staalte crisiscontrol is.

Het meest tenenkrommende is dan idd voornamelijk het aanhalen van de twee topatleten die onder mentale druk zijn gestopt met een competitie. Waarbij Gilles dan letterlijk zegt dat hun mentale problematiek op dat moment geen verandering maakt in het feit dat het goede atleten zijn. En het klopt misschien ook dat onder grote mentale druk kunnen functioneren geen vereiste is om een goede atleet te zijn, maar dit niet te extrapoleren naar een mol. Een hoofdvereiste van een mol is juist wel dat hij tegen die grote druk moet kunnen, en dat maakt in se van Philippe een slechte keuze als mol.

Anyway, hopelijk trekken de komende afleveringen dit seizoen nog wat recht. Ze zullen het nodig hebben. En anders is er altijd een seizoen volgend jaar.

Terug
Bovenaan