De Mol 2022

De Mol 2022

En waar kom ik daar dan juist in tussen? Wie beleter ik om, in u woorden, te kijken zoals hij of zij graag wil?
Je spreekt een waardeoordeel uit over mensen die proberen te achterhalen wie de mol is: "ik snap dat niet ... " waarbij je impliceert dat uw manier van kijken superieur is. Zowat de definitie van gatekeeping.

Je spreekt een waardeoordeel uit over mensen die proberen te achterhalen wie de mol is: "ik snap dat niet ... " waarbij je impliceert dat uw manier van kijken superieur is. Zowat de definitie van gatekeeping.
Er staat wat er staat, dat ik het niet snap, jij bent degene die daar een betekenis aan wil hangen die ik nergens heb uitgesproken. Ik geloof inderdaad niet dat de makers van De Mol op zo'n manier zouden verraden wie effectief de mol is en ik ga me er dus zelf niet mee bezig houden, maar ik heb toch helemaal nergens laten vallen of zelf maar geïnsinueerd dat iemand anders dat niet zou mogen doen?

Uiteraard kan je als kijker niet met zekerheid achterhalen wie de mol is. Dat is vrij cruciaal aan het format, he.
Maar je kan, zeker naar het einde toe, toch echt wel een beredeneerde gok maken :)

Vooral door uitsluiting dan. Voor mij is bv. na 2 afleveringen de kans dat Nele of Emanuelle de mol is bijzonder klein.
Yens daarentegen is ofwel de mol ofwel een heel sterke kandidaat (die erin slaagt zichzelf subtiel verdacht te maken).
De rest is voor mij nog 'grijs', maar dat verandert naarmate het seizoen vordert...

Er staat wat er staat, dat ik het niet snap, jij bent degene die daar een betekenis aan wil hangen die ik nergens heb uitgesproken. Ik geloof inderdaad niet dat de makers van De Mol op zo'n manier zouden verraden wie effectief de mol is en ik ga me er dus zelf niet mee bezig houden, maar ik heb toch helemaal nergens laten vallen of zelf maar geïnsinueerd dat iemand anders dat niet zou mogen doen?
Nja, als jij "ik snap niet dat mensen nog altijd denken... " geen waardeoordeel vindt, dan is dat maar zo :)

Het is al 22 jaar geleden sinds ik laatst naar de mol keek, maar ik vond het best amusant om er weer in te raken. Valt me op dat de deelnemers veel meer bezig zijn met hun eigen slaagkansen dan met die van de groep. Waarschijnlijk gewoon omdat het algemeen tactische inzicht na zoveel jaren veel meer doorontwikkeld is. Best jammer. Vroeger had ik echt de indruk dat het een team vs de mol was, en nu is het eerder ieder voor zich.

Dit moet toch wel de saaiste opdracht zijn in de 7 seizoenen die ik tot dusver zag. Veel te ingewikkeld om te volgen en ook om te doen en vergezocht. Heeft imo nog weinig met de mol te maken, dit soort opdrachten.

Zo moeilijk vind ik dat niet, alleen zijn er 2 personen die het moeilijk gaan maken: de mol en Uma bij het duiken :biglaugh:

Edit: Manu ipv Uma

Laatst bewerkt:
3de week dat teletekst niet deftig werkt. Chance dat het nog redelijk te volgen is zonder.

Een irritante figuur als Nele kan echt het plezier uit een programma als dit zuigen. 😅 Precies de zus van de Philippe van (denk) vorig jaar. En allejezus, wat een irritant geluid dat die produceert, precies alsof die een jarenlang dieet van groene michel en schuurpapier achter de rug heeft.

Een irritante figuur als Nele kan echt het plezier uit een programma als dit zuigen. 😅 Precies de zus van de Philippe van (denk) vorig jaar. En allejezus, wat een irritant geluid dat die produceert, precies alsof die een jarenlang dieet van groene michel en schuurpapier achter de rug heeft.
Ook geen fan van en wat een idioot is die Manu. Zo saboteren. Tijd rekken bij de foto's en dan nog is bij dat duiken.

Terug
Bovenaan