De Mol 2022

De Mol 2022

Yens is de mol volgens mij en als die manu idd op yens heeft gestemd dan is ze heel dom, want als hij de mol niet was geweest was ze gesjost. Nu is ze niks wijzer als ze dus op die Yens heeft zitten stemmen.

Spijtig van Jens en Toon. Proeven waren op zich wel boeiend en zaten goed in elkaar maar gewoon zo lomp. Nele blijft irritant, precies of ze staat nog altijd voor haar klasje. Al was haar opzettelijk gemol van de vorige aflevering hier niet te bespeuren: zij vond de reus en ook tijdens het koken deed ze niet perse iets lomp

Qua mol zit ik voor de moment op Philippe

Laatst bewerkt:
Vooral jammer van Jens natuurlijk, die jongen is een meme-generator :laugh:.
Als Tegen de Sterren Op nog op VTM draaide, ging die sowieso daar weer in terugkomen. Dat zag je duidelijk in Cafè de Mol, maar sympathieke gast echt waar.

Yens toch ook niet bepaald El sympatico, best onrespectvol naar Manu toe.
Ik zou mij ook kapot ergeren in die positie als kandidaat. Je doet mee aan een spel, en je lot hangt vast aan de andere kandidaat. Op het einde kan je wel nog "ja" of "neen" kiezen, maar dat wist je op dat moment nog niet. Ik begrijp zijn reactie ergens wel. Als je met handen en voeten dat moet gaan uitleggen, zou het mij ook frustreren.

Volgens mij spelen Uma en Bert sinds de date "onder 1 hoedje". Of ze weten het van elkaar hoe het zit, geen idee hoe ik het moet verwoorden.
Ja die kans zit er best in. Gaan ook de meer interessante personen zijn om naar te kijken ook denk ik voor de komende weken.

Emmanuelle heeft trouwens altijd al in een positie gezeten waar ze minste invloed heeft (onder de grond, bevraagd worden, als eerste koken, kruiswoordraadsel + leeuw en eerste keer schermen, geen cruciale positie in de vloer is lava opdracht.
Ze zat bij die piraten-opdracht net perfect. Het gereedschap is cruciaal bij de proef, het was ook het verzamel en startpunt dus ze is altijd op de hoogte van hoe de proef op dat moment loopt. Sowieso moest ze een duel doen met die piraat (want 20 minuten zijn zo voorbij) waardoor ze al zeker bijdraagt aan het mogelijks verliezen.

En kom op, El Léon en uwe frank valt niet? Als iemand die Spaans kan?
Ook het ganse date gedoe vond ik te gespeeld.

En de geschiedenis herhaalt zich, of misschien niet? kan slagen dat er volgens mij nog nooit iemand met een andere huidskleur de mol is geweest. Al moet ik de archieven daar eens voor nakijken.

Zo. Net even uitgesteld gekeken en wat een teleurstelling en verbazing. Toch wel even geschrokken van de duo eliminatie en het invullen van de vragenlijst alsook de afvallers. Zonde, twee leuke heren die deze saaie groep best wat leven konden inblazen.

Zelfs als je nog meer nadenkt ondanks de onopvallende posities die Manu heeft, wat heeft ze gedaan vandaag in de aflevering?

Koken? Kan je weinig uit afleiden.
Zeggen dat je een fysieke opdracht wilt, en dan kruiswoordraadsel doen, leeuw raden en schermen (oké, kan ze misschien niet aan doen).
Kruiswoordraadsel is bijna volledig door Toon gedaan
Bij het schermen verliest ze, maar daar viel ze niet zo in op, wel enig fysieke proef.
Maar dan die leeuw, en iedereen focust op Toon. Maar Manu is blijkbaar Portugees, leeuw betekent daar Leão. En een regel zou zijn dat in Portugees van Spaans die ão naar on verandert. Ze kan blijkbaar ook een woord Spaans niet te zien. Leo = latijn, Lion = frans/engels. Er staat een afbeelding bij en ze krijgen al vijf letters (en dan hebben ze het over een hond of een ram). Geef dat ene deel van de proef in een lagere school, en ze weten al direct waar die figuur staat. In de lagere school zouden ze dit zelfs direct weten, dan roepen ze het allemaal naar de leerkracht.

Dat is bewust fake mollen of een tactiek door elkaar te testen, maar mij ga je niet wijs maken dat ze dat niet wisten.

Ik heb verder het gevoel - ook door de chaotiek - en de vreemde montage op het einde/duo's dat er iets moet gebeurd zijn, want veel focus of organisatie is er niet, alsof ze eigenlijk allemaal ergens anders mee bezig waren en te weinig oog hadden voor de opdracht. Dat er "twee spreiders" eruit vliegen, bewijst dat ze ofwel op de verkeerde kandidaten gespreid hebben ofwel dat er al heel veel weten in welke richting ze moeten gaan, terwijl de tactiek van Anke van de meerderheid (x2) hun dan redt, door de vermenigvuldiging door het met 2 kandidaten in te vullen.

Laatst bewerkt:
Leon, is da geen film?:unsure:
Die Manu is echt zo simpel, ik erger mij als kijker daar zelfs al 2 afleveringen aan. Laat staan dat ge als kandidaat meedoet.

Zwakke groep en oninteressante kandidaten. Tot nu toe zwakste seizoen ooit.

De meest kleurrijke figuur in een vrij kleurloze groep valt af. Doodzonde.
Dat die 2 de Mol niet waren was wel duidelijk.

Emmanuelle, wat is dat? Waarom cast je in hemelsnaam zo iemand voor dit programma.

Ik vond dat dategedoe wel een geniale twist, maar ik heb echt wel met momenten uitlachtv-vibes en het voelt echt raar aan. Het kan zijn dat het het seizoen te veel is (nu toch wel). De mol wordt echt wel gemaakt door het monteren en niet door het programma zelf meer.

Misschien zijn de proeven ook gewoon met momenten te moeilijk of is het concept van als kandidaat zelf saboteren hetgeen wat het programma zelf de das omdoet? De casting is voorspelbaar en belachelijk aan het worden. Het zijn dezelfde type kandidaten die terugkeren, alsof er geen variatie is tussen wat hier rondloopt in België, of lijken we allemaal zo op elkaar.

Tja... hopelijk dat Anke of Bert, misschien Uma wint. De andere mannen vind ik zo onopvallend en saai, en de andere vrouwen stoor ik me aan.

Met Nele en die Emanuelle gan we idd geen hoogstaande tv te zien krijgen :unsure:

Op een gegeven moment zat die Nele op dat strand ook te zagen dat ze beter moesten gaan spelen. GTFO

Manu lijkt me idd gewoon ook oprecht simpel. Zou het ook gek vinden als ze zulke dommigheid zouden tonen als het echt gemol was. Yens is een hoofdverdachte maar eigenlijk heb ik geen idee momenteel. De opdrachten zijn te chaotisch om veel info uit te halen.

Iemand een citroengeste? :unsure:

Ik vind dat die Yens bijzonder weinig bijdraagt aan het slagen van proeven. Vooral onzinnige zaken voorstellen (a la "laten we de trapladder opmeten, ja dat zal de reus misschien zijn" :wtf:). Vind hem erg verdacht (+ dan nog het dagboek op het einde, waarbij de mol schrik heeft dat iedereen hem/haar nu verdenkt... zou perfect passen in de gedachte "Yens die klaagt over Manu als partner, omdat zij denk dat hij de mol is, en ze hebben de eliminatie toch overleefd").

Maar bon, ook vooral 2 opdrachten die gedoemd waren om te mislukken.

Manu lijkt me idd gewoon ook oprecht simpel. Zou het ook gek vinden als ze zulke dommigheid zouden tonen als het echt gemol was. Yens is een hoofdverdachte maar eigenlijk heb ik geen idee momenteel. De opdrachten zijn te chaotisch om veel info uit te halen.
Zoals de Oostkantons die in West-Vlaanderen liggen? (Seizoen met Eline als mol)

Ik vind dat die Yens bijzonder weinig bijdraagt aan het slagen van proeven. Vooral onzinnige zaken voorstellen (a la "laten we de trapladder opmeten, ja dat zal de reus misschien zijn" :wtf:). Vind hem erg verdacht (+ dan nog het dagboek op het einde, waarbij de mol schrik heeft dat iedereen hem/haar nu verdenkt... zou perfect passen in de gedachte "Yens die klaagt over Manu als partner, omdat zij denk dat hij de mol is, en ze hebben de eliminatie toch overleefd").
Zou ook verklaren waarom "de mol zich onzeker voelt". Maar ja we zullen het wel zien volgende week zeker, misschien dat er dan eea duidelijk wordt, en andere kandidaten meer naar de voorgrond treden omdat de twee "leutemakers" eruit zijn.

Emmanuelle heeft trouwens altijd al in een positie gezeten waar ze minste invloed heeft (onder de grond, bevraagd worden, als eerste koken, kruiswoordraadsel + leeuw en eerste keer schermen, geen cruciale positie in de vloer is lava opdracht.

ik weet het niet bij dat schermen hoor. als je ziet wie er daar aan de vlag staat: zij en Toon. wie van die 2 lijkt het evenwichtigste? Toon toch? zet hem als eerste, en de anderen hebben al 20 minuten om terug te komen, zodat iemand anders als tweede zou kunnen gaan. nu gaat zij als eerste, en zijn ze al direct 10 minuten kwijt.
als die Emmanuelle effectief Spaans spreekt, is het toch wel raar dat die de link léon/leeuw totaal niet kan leggen.
en als koppel hebben zij en die Yens zich toch enorm verdacht gemaakt

Bert heeft zich imo toch ook weer (te opvallend) verdacht gemaakt? Bij die timelapse doet die zelfs geen moeite meer om buiten beeld te gaan.
en dan stelt die voor om het duurste gerecht compleet te laten vallen? en dan te focussen op een gerecht waar ze het hoofdingredient niet eens van hebben? "we hebben die patat toch prefect uitgebeeld?" euh nee, want niet elk dialect krijgt een patat op hun gezicht he.
en dan met dat duiken: absoluut mee willen, en dan na 1 keer proberen alles aan Jens over laten?
ook gewoon Uma gevolgd met haar tactiek van "we focussen elk op 1 iemand"

kan natuurlijk ook dat Nele vorig jaar op Filip zat omdat die zo lomp was, en nu dacht "da's eigenlijk gewoon de perfecte tactiek"

Als ze nu inderdaad alles op haar partner Yens heeft ingezet en ze gaat nu door, betekent dit dat ze ofwel enorm veel chance heeft gehad ofwel één van die twee effectief de mol is…
Want hoe dom kan je zijn op uw partner in te zetten als je denkt dat die de mol is?

En dan zou het misschien de underdog kunnen zijn en dan is Emmanuelle effectief de mol…

Bwa, zij zat toch het bloed van onder zijn nagels te halen met haar domme uitspraken
Welke domme uitspraken? Kan me niets herinneren van tijdens dat diner, of tijdens het invullen van de proef?

Ik zou mij ook kapot ergeren in die positie als kandidaat. Je doet mee aan een spel, en je lot hangt vast aan de andere kandidaat. Op het einde kan je wel nog "ja" of "neen" kiezen, maar dat wist je op dat moment nog niet. Ik begrijp zijn reactie ergens wel. Als je met handen en voeten dat moet gaan uitleggen, zou het mij ook frustreren.
Maar hij deed zo kattig tegen haar ná de "ja/nee" keuze hé. Wat absoluut absurd is.

Hij zat die Manu dan nét niet dom te noemen omdat ze totaal niet deed wat hij wilde, maar de enige dommerik in de groep is toch Yens? Als ik kandidaat ben en ik wéét dat ik niet de mol ben en de kans is groot dat mijn partner op mij wilt inzetten, dan ga ik gewoon uit elkaar. Fuck de groepspot. Je kan toch onmogelijk én beslissen om samen te blijven én dan lastig zijn om de consequenties van het samenzijn. Dat is gewoon van twee walletjes willen eten.

Alsook, ik denk dat Yens en Toon toch wel hebben getoond dat er geen ideale strategie was. Maximaal spreiden en zo hopen er door te geraken bleek geen succesrecept te zijn. Uiteindelijk moet je dus altijd wel een keuze maken.

Terug
Bovenaan