De Mol 2021

De Mol 2021

Ze hadden inderdaad de kandidaten niet onbeperkt moeten laten bieden voor een vrijstelling, maar straks mag de mol niets meer doen, want allemaal te gemakkelijk geld uit de pot. In de dossiers mag hij niet kijken: te gemakkelijk geld uit de pot. Overbieden mag hij ook niet doen: te gemakkelijk geld uit de pot.
Vergeet niet dat Annelotte eerder ook nogal makkelijk ging voor de pasvragen, en niet voor de 5000 euro en Sven ook 7.600 euro bood. Philip keek in de dossiers (als laatste, dus productie had controle want Jasmien had er al in gekeken voor hem).
Iedereen heeft wel iets gedaan dat niet in het belang van de groepspot was. Waarom is er eigenlijk een mol? :thinking:
Ben wel benieuwd wie Jasmien verdacht als mol, want iedereen van het groepje dames ligt er uit buiten Annelotte, en ze feliciteerde, als enige, Lennart met de vrijstelling.
Het is toch weer goed gemonteerd allemaal.

Ze hadden inderdaad de kandidaten niet onbeperkt moeten laten bieden voor een vrijstelling, maar straks mag de mol niets meer doen, want allemaal te gemakkelijk geld uit de pot. In de dossiers mag hij niet kijken: te gemakkelijk geld uit de pot. Overbieden mag hij ook niet doen: te gemakkelijk geld uit de pot.
Vergeet niet dat Annelotte eerder ook nogal makkelijk ging voor de pasvragen, en niet voor de 5000 euro en Sven ook 7.600 euro bood. Philip keek in de dossiers (als laatste, dus productie had controle want Jasmien had er al in gekeken voor hem).
Iedereen heeft wel iets gedaan dat niet in het belang van de groepspot was. Waarom is er eigenlijk een mol? :thinking:
Ben wel benieuwd wie Jasmien verdacht als mol, want iedereen van het groepje dames ligt er uit buiten Annelotte, en ze feliciteerde, als enige, Lennart met de vrijstelling.
en niet vergeten: ze dacht op dat moment dat ze er maar 3 zou krijgen.

Er is voor mij wel een verschil tussen onbeperkt geld uit de pot halen en gewoon geen geld verdienen door 'voor pasvragen te gaan' als mol als je mag kiezen. Onbeperkt geld uit de pot halen heeft niets meer met het sturen van de opdracht te maken, zoals de mol in andere opdrachten tracht te doen.

In Nederland is er sinds jaar en dag een opdracht waarbij je zelf mag kiezen hoeveel je biedt op pasvragen/vrijstellingen. Na pakweg 2 jaar is dat helemaal uit de hand gelopen en halen de kandidaten tijdens zulke opdrachten altijd meer geld uit de pot dan de mol 'molt' in het hele spel. Dat slaat voor mij compleet nergens meer op.

Oh ja. Een paar goede beroepen samenzetten in een groep en vrijstellingen of pavrsgen met eigen kapitaal laten betalen 😂 dat ze dat pad nog niet bewandeld hebben.

Ik vond De Mol altijd een fantastisch programma, maar ik heb al enke jaren het gevoel dat er elk jaar 10 mollen inzitten.
Het probleem is een beetje dat de deelnemers ook allemaal de vorige seizoenen goed bekeken hebben en alle tactieken daaruit gehaald hebben.
Dus moeten ze telkens weer voor een twist zorgen in het nieuwe seizoen. Al is dat jammer genoeg niet altijd even positief.

Het is ook best wel opvallend hoe Lennaert steeds anderen beschuldigt. Dat is toch iets wat heel vaak in vorige seizoenen gebeurde dat de Mol steeds anderen beschuldigde. Voelt zich precies steeds in de verdrukking als mol en probeert hiermee de druk van zichzelf af te zetten en probeert dan maar iemand anders verdacht te maken.

En die verwijzing naar Annelotte die 5000 euro en Jasmien 2000 euro verkwanselt. Goe geprobeert maar weeral eerst Philippe beschuldigen van "Philippe, wat is uw uitleg" en daarna verwijzen naar Annelotte & Jasmien. Te doorzichtig mol. Daarbij, die 5000 euro en 2000 euro vlogen dacht ik niet uit de pot. Dat was dacht ik gewoon de keuze tussen pasvragen of geld maar dat geld was nog niet verdiend en zat dus nog niet in de pot. Dat is toch wel nog iets anders dan 10 000 euro rechtstreeks geld uit de pot te halen.

En bij de interviews zegt hij net iets te vaak dingen die ge nooit als kandidaat zou zeggen maar wel als Mol bedenkt om te zeggen. Plus ge zag in de laatste aflevering ook weer iedereen nadenken - in de zetel na die proef met de brieven - wat de mol zou gedaan hebben. Maar ge ziet die Lennart dan nooit meedenken. Als gewone kandidaat zou hij zeker en vast dan meedenken met de groep wat de mol zou gedaan hebben.

Ik blijf nog steeds - sinds aflevering 2 - 100% achter Lennart als mol. Sven zit al steeds samen met Lennart op de kamer. Ik denk dat ie ook weet dat Lennart de mol is. Philippe sinds deze aflevering zal het nu ook wel weten. De vraag is indien Annelotte het weet. Ik denk het wel.
Volledig mee akkoord. Ook hier sinds aflevering 2 Lennart als mijn hoofdverdachte en das met de week duidelijker geworden voor mij.

Moet wel zeggen dat ik mijn wenkbrauwen moest fronsen bij zijn laatste move, maar ik zie in de rest (zeker na de exit van Jasmien) écht geen mol.

Als Philippe de mol zou blijken te zijn, dan is hij de beste mol in jaren. Maar ik geloof er niet in.
De slechtste zul je bedoelen? Na afl 2 zat 3/4 van de kijkers op hem als mol. Te obvious.

Sven of Annelotte, toen Sven zonder veel tegenwerking die pasvragen aan Annelotte liet...

Ofwel is Sven de mol en konden die pasvragen hem niet schelen, ofwel is Annelotte de mol en weet Sven dit reeds met zekerheid.

Ik denk dat Sven op dat moment oprecht gewoon niet wist wat hij moest doen. Moest te veel nadenken wat een goeie beslissing zou kunnen zijn. Een mol is op voorhand gebriefd en zou nooit de volledige tijd constant hard nadenken wat hij moet doen. Dat sluit voor mij net Sven uit.

Ik ben meer en meer overtuigd dat dat filmpje er gewoon is ingestoken om Noah verdacht te maken.
Het zou namelijk niet eerlijk zijn om van 1 kandidaat al 100% zeker te zijn dat hij de mol niet is.
Met Corona lijkt het me verstandig dat ze een backup mol hadden voorzien. En die kon ook nog effectief in spel komen via die proef

De slechtste zul je bedoelen? Na afl 2 zat 3/4 van de kijkers op hem als mol. Te obvious.
En na aflevering 3 alweer niemand meer, wat is uw punt? Elke aflevering wordt er steeds iemand "geframed" en zie je in de polls die persoon met stip bovenaan staan.

Dat 'te obvious' mollen is echt zo'n bullshit. Gewoon het feit dat iedereen 'te obvious' sabotage uitsluit als een mogelijke molactie, maakt het een goeie molactie. Echt waar, ik hoop dat ze er ooit zo'n mol in steken, da's gewoon lachen in het gezicht van mensen zoals jij die een soort heilig scriptie volgen als het om molacties gaat.

Het probleem is een beetje dat de deelnemers ook allemaal de vorige seizoenen goed bekeken hebben en alle tactieken daaruit gehaald hebben.
Dus moeten ze telkens weer voor een twist zorgen in het nieuwe seizoen. Al is dat jammer genoeg niet altijd even positief.
Alleen moet die twist zijn dat je als kandidaat wordt afgestraft als je gaat mollen. Want nu is het inderdaad 9 fake mollen en 1 echte

Het begint al bij de selectie. Selecteer wat meer interessante mensen die ook voor de groepspot willen gaan.

Het begint al bij de selectie. Selecteer wat meer interessante mensen die ook voor de groepspot willen gaan.
Ik denk dat dat niet altijd even gemakkelijk is. Je kan op voorhand wel zeggen: “ik ga vol voor de groepspot, ik ga niet voor pasvragen of vrijstellingen”. Maar dan zit je opeens heel ver in het spel, ben je nog niet zeker van je mol en wil je uiteraard in het spel blijven. Daarnaast zijn heel wat medekandidaten jou al voorgegaan door wel voor pasvragen te gaan, enz.

Je kan niet voorspellen hoe je in een bepaalde situatie zal reageren tot je in die situatie zit.

Er is voor mij wel een verschil tussen onbeperkt geld uit de pot halen en gewoon geen geld verdienen door 'voor pasvragen te gaan' als mol als je mag kiezen. Onbeperkt geld uit de pot halen heeft niets meer met het sturen van de opdracht te maken, zoals de mol in andere opdrachten tracht te doen.

In Nederland is er sinds jaar en dag een opdracht waarbij je zelf mag kiezen hoeveel je biedt op pasvragen/vrijstellingen. Na pakweg 2 jaar is dat helemaal uit de hand gelopen en halen de kandidaten tijdens zulke opdrachten altijd meer geld uit de pot dan de mol 'molt' in het hele spel. Dat slaat voor mij compleet nergens meer op.

Ik vind dat ook. De opdracht was interessanter geweest als de persoon die het tweede hoogste had geboden de vrijstelling kreeg ofzo.
10000 euro uit de pot halen is 4x erger dan 5000 euro laten schieten. Ik vermoed dat Lennart de mol is maar dat hij de ronde heeft gespeeld zonder voorkennis van buitenaf om het op die manier toch fair te maken.

- Annelotte zou mij verwonderen, of het moet echt een straffe actrice zijn.
- Philip zou geniaal zijn maar dat lijkt mij zo goed als onmogelijk
- Sven is mijn tweede keus, moest het Lennart niet zijn.

Ik vind dat ook. De opdracht was interessanter geweest als de persoon die het tweede hoogste had geboden de vrijstelling kreeg ofzo.
10000 euro uit de pot halen is 4x erger dan 5000 euro laten schieten. Ik vermoed dat Lennart de mol is maar dat hij de ronde heeft gespeeld zonder voorkennis van buitenaf om het op die manier toch fair te maken.

- Annelotte zou mij verwonderen, of het moet echt een straffe actrice zijn.
- Philip zou geniaal zijn maar dat lijkt mij zo goed als onmogelijk
- Sven is mijn tweede keus, moest het Lennart niet zijn.
Dat moet ge mij toch eens uitleggen :P

Terug
Bovenaan