De Mol 2021

De Mol 2021

Wat ben je met een grote groepspot als je uit het spel ligt?
"De ervaring", dat is toch exact hun excuus om altijd geld uit te pot te halen?

Het idee van het spel is, dat je tegen een mol speelt. Momenteel wordt er helemaal niet tegen een mol gespeeld aangezien de pot zowat terug op het niveau van dag 1 staat. Als ze nu nog zo'n opdracht er in steken, dan is de pot leeg...

In plaats van voor geld te spelen dat de kandidaten kunnen winnen, zouden ze eens een seizoen kunnen doen waarin je geld inzamelt puur voor een goed doel naar eigen keuze. Er zullen nog steeds meer dan genoeg mensen zich inschrijven (want voor het geld doen ze het duidelijk niet), maar dat maakt het ethisch al een lastigere keuze om voor een vrijstelling of pasvragen te gaan als je niet voor je eigen bankrekening maar die van hulpbehoevenden speelt.

En waarom niet? Ge kunt niet beter hebben dan dat er een kandidaat die op u zit en dat duidelijk maakt, er uit gaat...
Serieus man, als de vraag is "wat is het lievelingsgetal van de Mol", dan lijkt het mij niet de bedoeling dat de Mol tegen iedereen 8 antwoordt, en dan in het geniep tegen de eindredactie "hihi ik heb gelogen, het is eigenlijk 7".

Dat moet ge mij toch eens uitleggen :p
10000 uit de pot van 17600 is een verlies van 56%
om van 7600 terug naar 17600 te gaan moet er 131% bijkomen

5000 uit de pot van 22600 is een verlies van 22%
om van 17600 terug naar 22600 te gaan moet er 28% bijkomen

4,5 keer zo erg dus :D

10000 uit de pot van 17600 is een verlies van 56%
om van 7600 terug naar 17600 te gaan moet er 131% bijkomen

5000 uit de pot van 22600 is een verlies van 22%
om van 17600 terug naar 22600 te gaan moet er 28% bijkomen

4,5 keer zo erg dus :D
ahnee hé, want 4x 5000€ uit de pot is:
1x 5000/22600 22%
1x 5000/17600 28%
1x 5000/12600 40%
1x 5000/7600 66%

OFWEL

20000/22600 88%

Gelukkig kunt ge bij de bakker niet met procenten betalen en kan je best met absolute getallen rekenen in het geval van geld :p

Die geven het gewonnen geld aan een goed doel. Rocky heeft dit jaar het geld gegeven aan Favela street dacht ik.
Ik denk niet dat dat een officiële regel is, maar in praktijk gaat het inderdaad zo.

Gelukkig kunt ge bij de bakker niet met procenten betalen en kan je best met absolute getallen rekenen in het geval van geld :p
Uw redenatie volg ik niet 100%, pun intended.

Het gaat om de drawdown en hoeveel moeite er moet gedaan worden om terug aan het bedrag te komen.
Daytraders houden daar ook rekening mee want verliezen is altijd zwaarder dan (terug)winnen.

attachment.php

Ik vind de prijzen in de winkels trouwens ook harder stijgen in procenten dan dat ze ons met de inflatie doen geloven :D

Laatst bewerkt:
"De ervaring", dat is toch exact hun excuus om altijd geld uit te pot te halen?

Het idee van het spel is, dat je tegen een mol speelt. Momenteel wordt er helemaal niet tegen een mol gespeeld aangezien de pot zowat terug op het niveau van dag 1 staat. Als ze nu nog zo'n opdracht er in steken, dan is de pot leeg...
Je wilt dat die ervaring zolang mogelijk duurt he. Het idee van het spel is dat je de mol ontmaskert en zoveel mogelijk informatie over hem/haar te weten komt. Het geld is bijzaak.

Ik vind het ook niet oké dat er zo makkelijk 10.000 euro uit de groepspot kan, maar mensen als jij willen echt naar een totaal ander programma kijken heb ik het gevoel ...

Je wilt dat die ervaring zolang mogelijk duurt he. Het idee van het spel is dat je de mol ontmaskert en zoveel mogelijk informatie over hem/haar te weten komt. Het geld is bijzaak.

Ik vind het ook niet oké dat er zo makkelijk 10.000 euro uit de groepspot kan, maar mensen als jij willen echt naar een totaal ander programma kijken heb ik het gevoel ...
Het concept van het programma is: "er zit een mol (in functie van de redactie) in het programma die zoveel mogelijk geld uit de pot moet halen. De bedoeling is dat de kandidaten dit verhinderen door de mol te ontmaskeren en ervoor te zorgen dat zijn molstreken mislukken". In uw concept zou een kandidaat ook kunnen zeggen "ik doe geen enkele opdracht mee, ik observeer gewoon altijd", dan is de kans groot dat hij de mol zal zien, maar het is wel oersaaie tv. Het doel van het programma is niet de mol ontmaskeren, maar ervoor zorgen dat de pot zo hoog mogelijk wordt.

Het concept van het programma is: "er zit een mol (in functie van de redactie) in het programma die zoveel mogelijk geld uit de pot moet halen. De bedoeling is dat de kandidaten dit verhinderen door de mol te ontmaskeren en ervoor te zorgen dat zijn molstreken mislukken". In uw concept zou een kandidaat ook kunnen zeggen "ik doe geen enkele opdracht mee, ik observeer gewoon altijd", dan is de kans groot dat hij de mol zal zien, maar het is wel oersaaie tv. Het doel van het programma is niet de mol ontmaskeren, maar ervoor zorgen dat de pot zo hoog mogelijk wordt.
Neen, dat is het concept dus niet. Het is duidelijk dat jij gewoon een heel ander programma verwacht dan wat de mol altijd al geweest is ... Da's jouw goed recht natuurlijk, maar het zou wel fijn zijn moest je beseffen dat jij een fundamenteel ander programma wil wanneer je hier komt zagen.

Laatst bewerkt:
Het zou toch zalig grappig zijn dat er geen menselijke mol is dit jaar en dat alle vragen verwijzen naar Isidoor (die zorgt voor afleiding, wat een mollenstreek :LOL: )

Neen, dat is het concept dus niet. Het is duidelijk dat jij gewoon een heel ander programma verwacht dan wat de mol altijd al geweest is ... Da's jouw goed recht natuurlijk, maar het zou wel fijn zijn moest je beseffen dat jij een fundamenteel ander programma wil wanneer je hier komt zagen.
Maar wat is het concept volgens u dan wel? Want als het niet is om de geldpot zo vol mogelijk te krijgen, waarom is er dan uberhaupt een geldpot?

Hier moet ik Sir.Killalot gelijk geven. Bij de mol hebt ge alle belang om uw idee over wie de mol is geheim te houden tot het einde.
Hem ontmaskeren en zijn molstreken verhinderen in de groep haalt uw eigen kansen om te winnen drastisch naar beneden.

Het zou toch zalig grappig zijn dat er geen menselijke mol is dit jaar en dat alle vragen verwijzen naar Isidoor (die zorgt voor afleiding, wat een mollenstreek :LOL: )
Letterlijk wat ik daarnet ook dacht :rofl:

Maar wat is het concept volgens u dan wel? Want als het niet is om de geldpot zo vol mogelijk te krijgen, waarom is er dan uberhaupt een geldpot?
Vier posts hierboven en je hebt die post al geciteerd :unsure:

Wel, wat houdt mensen dan tegen om gewoon geen enkele moeite in een opdracht te steken?
Niets, maar wat de collega-posters hierboven zeggen gaat er voor zorgen dat dat niet snel voorvalt.

We hebben trouwens wel al kandidaten gehad die, al dan niet door (al dan niet gespeelde) onkunde, nooit iets bijdroegen aan opdrachten. En er zijn al veel kandidaten geweest die zich in bepaalde proeven niet 100% smeten omdat ze bepaalde verdachten wouden observeren. Da's nu eenmaal het spel.

Het mooie aan De Mol blijft ook dat in principe 'iedereen' kan meedoen. Zolang je een beetje spontaan bent, maakt het niet uit of je jong, oud, handig, onhandig, sportief, onsportief, slim, dom, achterdochtig of net heel naïef, competitiebeest of sfeermaker bent. Daardoor zitten er soms ook gewoon echte dutsen tussen die door onkunde het leven van de mol heel makkelijk maken. Maar die mix van persoonlijkheden, en het feit dat het allemaal heel herkenbare personen zijn, dat is toch de grote aantrekkingskracht van het programma. Maak dat programma met 10 sportieve competitiebeesten en er is niets meer aan.

Laatst bewerkt:
In plaats van voor geld te spelen dat de kandidaten kunnen winnen, zouden ze eens een seizoen kunnen doen waarin je geld inzamelt puur voor een goed doel naar eigen keuze. Er zullen nog steeds meer dan genoeg mensen zich inschrijven (want voor het geld doen ze het duidelijk niet), maar dat maakt het ethisch al een lastigere keuze om voor een vrijstelling of pasvragen te gaan als je niet voor je eigen bankrekening maar die van hulpbehoevenden speelt.

Liever € 6000 voor mijn goed doel dan € 12 000 voor jouw goed doel, dus ik bied bij deze € 6000 uit de groeps-pot.

Goed doel is overigens relatief, ik geef je vandaag nog een lijstje met goede doelen die ik als nutteloos (bv. zwerfkatten redden, alsof katten niet zelfredzaam en kleine moordmachientjes voor wilde vogels zijn) tot zelfs gevaarlijk (bepaalde religieuze "goede" doelen) zou bestempelen.

In Mexico hebben ze trouwens zo'n proef (de Mexican standoff) gedaan in een vervallen winkelcentrum, waarbij ze konden kiezen tussen pasvragen, €1000 in de eigen zak (dus niet de groepspot) of aan een goed doel. Er waren er 2 die voor pasvragen gingen, 1 voor eigen zak en de rest ging voor de goede doelen.

Terug
Bovenaan