De Mol 2021

De Mol 2021

Ik verdenk Philip niet, vooral o.w.v. zijn redelijk unieke persoonlijkheid.
Cru gezegd, iemand die sociaal gezien zo 'raar' is, die past niet in het profiel van een mol.

Ik in mijn Lennart tunnel denk/hoop bij die 10000€ roof dat de productie hem de opdracht heeft uitgelegd en dat hij zelf heeft moeten beslissen hoe hij het spel zou spelen en dat hij geen extra info kreeg over de andere kandidaten. Indien het zo gegaan is kan ik zeker leven met die min 10000€.

Lennart's vliegwerk heeft voor mij zijn mol status wel helemaal beklonken. Je kan eenieder hier in die sim steken en met een klein beetje uitleg ga je erin slagen dat vliegtuig min of meer level en rechtdoor te laten vliegen. Wat het meeste opviel was de aankomst in Brussel. Ondertussen zijn ze (in realtime) al een uur en half aan het vliegen. Op dat moment heb je sowieso door dat als je snelheid verliest je gas moet bijgeven. Maar in de plaats laat hij het vliegtuig gewoon uit de lucht vallen...
volgens de instructies van Philippe was het little miss "na anderhalf uur heb ik door dat mijn stoel verkeerd staat" die de snelheid moest regelen.
Voor de geloofwaardigheid van het programma moet het Annelotte of Sven zijn.
Philip doet al vanaf aflevering 1 in het volle zicht alles mislopen, hij heeft nog net geen mollenkostuum aan en Lennard mag zowaar even bijna heel de pot leegmaken. Dan kan het goed het laatste jaar zijn want dat is het programma onwaardig.
hiding in plain sight he. waarom dat het programma onwaardig zou zijn, weet ik eigenlijk niet... de bedoeling is de boel saboteren en niemand die u vindt. Als dit een tactiek is die werkt, waarom is dat dan onwaardig?
Ze hadden moeten verbieden dat de mol mee zou bieden, zou wat eerlijker geweest zijn.
misschien heeft de mol sowieso niet geboden he...
Sven zat strategisch niet goed in die eerste groep en kon ook niet op de 5 vrouwennamen komen, zoiets moet er toch ingeprent zijn hé. Hij kon ook geen 5 sterke dranken opnoemen die in Long Island Icea tea zaten. Door het niet te raden gaf hij in elk geval de kans weg om een boekje af te schieten. Had hij er trouwens eentje geraakt ? Ik weet het niet meer, maar moest ik in die positie zitten, ik zou in elk geval mijn best doen. Of dat met die tweede mol was bullshit natuurlijk, dat kan ook nog altijd.
ik zou ook geen 5 ingrediënten van een Long Island Ice Tea kunnen noemen hoor. da's zo'n beetje als die kerel dat geen 5 champion's league winnaars kan noemen: als ge dat niet volgt, is dat moeilijk.
en die 5 vrouwennamen, zo die eerste dag? hoelang kennen ze elkaar daar al? sommige mensen zijn nu eenmaal niet zo vlot met namen

Die 5 namen zou ik ook niet kunnen onthouden, maar 5 ploegen die de champions league gewonnen hebben? Gok dan gewoon?
Zelfs mijn vrouw vond dat maar raar en kon er op 5 sec al een aantal opnoemen terwijl voetbal haar niet interesseert ...
Iedereen heeft toch al van Real Madrid, Barcelona, Bayern München etc gehoord?

Die 5 namen zou ik ook niet kunnen onthouden, maar 5 ploegen diende chamoions league gewonnen hebben? Gok dan gewoon?
Zelfs mijn vrouw vond dat maar raar en kon er op 5 sec al een aantal opnoemen terwijl voetbal haar niet interesseert ...
Het is natuurlijk allemaal gemakkelijk praten uit onze luie zetel, maar sta daar maar is in het midden van een maisveld en ge moet een vraag beantwoorden die totaal niet in uw interessegebied ligt.

Welke 5 ploegen spelen in de NBA? Ik kan er vast 2 opnoemen, maar daar zal het ook zowat stoppen.

Het is natuurlijk allemaal gemakkelijk praten uit onze luie zetel, maar sta daar maar is in het midden van een maisveld en ge moet een vraag beantwoorden die totaal niet in uw interessegebied ligt.

Welke 5 ploegen spelen in de NBA? Ik kan er vast 2 opnoemen, maar daar zal het ook zowat stoppen.
Dat kan je toch niet vergelijken aangezien NBA in België totaal niet gevolgd wordt.

Vraag aan elke vrouw naar de naam van een paar goeie voetbalploegn en letterlijk elke vrouw zegt Barcelona en Real Madrid.

Die 5 namen zou ik ook niet kunnen onthouden, maar 5 ploegen die de champions league gewonnen hebben? Gok dan gewoon?
Tuurlijk, maar er zijn duust andere ploegen. Ge moet maar weten welke in de champions league horen. Ik had zelf AA Gent, Anderlecht en die shizzle geantwoord. Wat weet ik nu dat da niet Belgisch is :unsure:

Lennart's vliegwerk heeft voor mij zijn mol status wel helemaal beklonken. Je kan eenieder hier in die sim steken en met een klein beetje uitleg ga je erin slagen dat vliegtuig min of meer level en rechtdoor te laten vliegen. Wat het meeste opviel was de aankomst in Brussel. Ondertussen zijn ze (in realtime) al een uur en half aan het vliegen. Op dat moment heb je sowieso door dat als je snelheid verliest je gas moet bijgeven. Maar in de plaats laat hij het vliegtuig gewoon uit de lucht vallen...
Dat is echt nog niet zo simpel hoor. Ik heb ooit nog in een straaljager simulatie gezeten, die dan nog eens helemaal meebewoog, dus ik had dat nog als voordeel. En ik ben daar ook op momenten compleet in gedesoriënteerd geweest.

Dat kan je toch niet vergelijken aangezien NBA in België totaal niet gevolgd wordt.

Vraag aan elke vrouw naar de naam van een paar goeie voetbalploegn en letterlijk elke vrouw zegt Barcelona en Real Madrid.

Dat is weer erg kort door de bocht hoor. Sommige mensen zijn daar gewoon niet mee bezig. We zullen het dan zetten op, noem 5 Belgische tennissers/tennisters die op dit moment actief zijn op WTA/ATP-toernooien.

Dat is weer erg kort door de bocht hoor. Sommige mensen zijn daar gewoon niet mee bezig. We zullen het dan zetten op, noem 5 Belgische tennissers/tennisters die op dit moment actief zijn op WTA/ATP-toernooien.
Idd, voetbalfans beseffen misschien niet altijd dat er ook heel veel mensen totaal niet geïnteresseerd zijn in voetbal en bijgevolg er helemaal niks over kennen.

5 actieve Belgische tennisspelers, dat zou ik ook niet kunnen denk ik... Flipkens? Mertens, Rochus.... Clijsters eigenlijk ook opnieuw? En een of andere Bemelmans ofzoiets? :p Enfin, ge hebt een punt.

da's zoals een beetje als de Star Wars aflevering bij Lego Masters, daar zat ook een duo wiens kennis over star wars niet verder kwam dan dat het films waren. die gasten moesten bvb vragen of de stormtrooper die naast hun stond nu aan de goeie kant of aan de slechte kant stond.

als iets niet in uw interesseveld valt, weet je er gewoon niks over. net zoals mensen die de mol niet volgen géén idee zullen hebben wie Isidoor is.

da's zoals een beetje als de Star Wars aflevering bij Lego Masters, daar zat ook een duo wiens kennis over star wars niet verder kwam dan dat het films waren. die gasten moesten bvb vragen of de stormtrooper die naast hun stond nu aan de goeie kant of aan de slechte kant stond.

als iets niet in uw interesseveld valt, weet je er gewoon niks over. net zoals mensen die de mol niet volgen géén idee zullen hebben wie Isidoor is.
Geweldige televisie dat. De Darth vader mansion.. nou dat moet ik opzoeken. sorry heb niks gevonden op google :lol:

Uiteraard zal niet perfect elke vrouw dat zeggen maar ge snapt mijn punt wel.
Dat is iets dat bijna dagelijks op het nieuws, in de krant, op reclame, op internet verschijnt/over gesproken wordt.

Van NBA hoort ge hier nooit iets. Dat kunde toch niet vergelijken?
Ook al boeit voetbal u geen hol en leeft ge onder een steen, dan nog hebt ge van Barcelona,Real Madrid, Manchester United, Ronaldo of Messi gehoord.

Maar als ge al weet dat ge er wrslk geen 5 gaat vinden kunde inderdaad beter gewoon verder doen ipv tijd te verliezen.

Uiteindelijk zou het "maar" 2400 meer zijn dat de mol zo uit de pot haalt, want Sven had al 7600 geboden.
We krijgen de volgorde niet te zien waarin de kandidaten hun bod uitbrengen, dus ik verwacht dat de mol (Lennart) als laatste het hoogste bod mocht uitbrengen.

Voor de rest ben ik het er helemaal mee eens dat de productie meer opdrachten moet maken waar de kandidaten echt moeten samenwerken en proberen om samen de mol te saboteren. Nu lijkt het alsof iedereen probeert te saboteren.

Waren er vroeger geen opdrachten waarbij er enkel een persoonlijk voordeel kon zijn na het slagen van een groepsopdracht? Op die manier kan je ervoor zorgen dat de gewone kandidaten niet bewust gaan mollen, want de opdracht moet slagen, maar ze gaan wel wat afgeleid worden van de hoofdopdracht om een persoonlijk voordeel te bekomen.
Dan nog is dit not done. Je laat kandidaten naar harte lust bieden op een vrijstelling. Dat op zich vind ik al belachelijk zo laat in het spel. En dan geef je hen eigenlijk geen kans om de vrijstelling effectief te bemachtigen, want de mol overbiedt hen toch en neemt dus behalve de vrijstelling ook nog eens €2400 extra af. Dat kan je toch niet maken.

Als er hierna nog een seizoen komt en Lennart blijkt effectief de mol, dan is met deze actie een heel gevaarlijk precedent geschapen. Wie gaat er ooit nog zijn best doen voor proeven, wetende dat de mol een blanco cheque heeft die hij laat in het spel kan inzetten waarmee hij naar harte lust geld uit de pot kan spelen? Dat kan je als een beetje programmamaker echt echt echt niet maken.

Als Lennart de mol is, is hier een basis gelegd om de kandidaten in het volgende seizoen nóg minder voor het geld te laten spelen dan ze in dit seizoen doen.

Op basis van de eerste afleveringen blijf ik bij Annelotte, maar vanaf aflevering 4 zou Sven ook nog eventueel gekund hebben.

Dan nog is dit not done. Je laat kandidaten naar harte lust bieden op een vrijstelling. Dat op zich vind ik al belachelijk zo laat in het spel. En dan geef je hen eigenlijk geen kans om de vrijstelling effectief te bemachtigen, want de mol overbiedt hen toch en neemt dus behalve de vrijstelling ook nog eens €2400 extra af. Dat kan je toch niet maken.

Als er hierna nog een seizoen komt en Lennart blijkt effectief de mol, dan is met deze actie een heel gevaarlijk precedent geschapen. Wie gaat er ooit nog zijn best doen voor proeven, wetende dat de mol een blanco cheque heeft die hij laat in het spel kan inzetten waarmee hij naar harte lust geld uit de pot kan spelen? Dat kan je als een beetje programmamaker echt echt echt niet maken.

Als Lennart de mol is, is hier een basis gelegd om de kandidaten in het volgende seizoen nóg minder voor het geld te laten spelen dan ze in dit seizoen doen.

Op basis van de eerste afleveringen blijf ik bij Annelotte, maar vanaf aflevering 4 zou Sven ook nog eventueel gekund hebben.
Als niemand gekeken had dan ging er geen geld uit de pot verdwijnen.
Dan zouden de kandidaten in het volgende seizoen eerder meer voor het geld gaan.

volgens de instructies van Philippe was het little miss "na anderhalf uur heb ik door dat mijn stoel verkeerd staat" die de snelheid moest regelen.

hiding in plain sight he. waarom dat het programma onwaardig zou zijn, weet ik eigenlijk niet... de bedoeling is de boel saboteren en niemand die u vindt. Als dit een tactiek is die werkt, waarom is dat dan onwaardig?

misschien heeft de mol sowieso niet geboden he...

ik zou ook geen 5 ingrediënten van een Long Island Ice Tea kunnen noemen hoor. da's zo'n beetje als die kerel dat geen 5 champion's league winnaars kan noemen: als ge dat niet volgt, is dat moeilijk.
en die 5 vrouwennamen, zo die eerste dag? hoelang kennen ze elkaar daar al? sommige mensen zijn nu eenmaal niet zo vlot met namen
Ik wil maar zeggen. Moest hij de mol zijn dan wist hij die antwoorden wel want hij heeft er dan maanden op kunnen oefenen 🤷🏻‍♂️

waarom zou je je eigen positie in gevaar brengen door daar te mollen ?

3 mogelijkheden.

1) hij was de mol niet
2) er was geen tweede mol en dat wist hij
3) hij wist als mol zijnde de vragen toch niet. (Wat me zeer onwaarschijnlijk lijkt)

Laatst bewerkt:

Daarbovenop vind ik het ook weinig waarschijnlijk dat de mol zelf in de dossiers heeft gekeken. Want dat is ook veel te gemakkelijk 4000 euro mislopen. Het enige tegenargument zou kunnen zijn dat de mol zou weten dat er al iemand anders de dossiers heeft ingekeken (Jasmien), maar dat is een groot vraagteken, en dan nog...

Ik vond De Mol altijd een fantastisch programma, maar ik heb al enke jaren het gevoel dat er elk jaar 10 mollen inzitten.

Ik zou vol voor elke opdracht en de groep gaan. Misschien moet ik mij eens inschrijven 😊

Terug
Bovenaan