De Mol 2021

De Mol 2021

Waarom zou een mol da doen? Geen enkele kandidaat zou da doen, dus dan weet ineens iedereen wie de mol is
Waarom niet? Als ge echt zeker zou zijn van iemand dat die de enveloppe niet geopend heeft, zou ge nog kunnen denken, als ik ALLES inzet, en ik gok op iemand dat ik zeker weet dat ze dat niet zouden doen, dan hou ik sowieso dat geld in de pot. Is wel een serieuze gok maar kom :)

Dat is niet moeilijk, maar op die manier echt opzettelijk de kijkers (en enkel de kijkers) misleiden, dat hebben ze denk ik nog nooit gedaan.
hebben ze in het verleden dan al ooit echt aan de kijkers op zo'n manier duidelijk gemaakt dat een kandidaat 100% zeker de mol niét is?

Blij dat Jasmien er uit is, maar wel goed van haar dat ze lennard proficiat wenste.

Die Annelotte zo doen terwijl ze zelf al vollenbak gemold heeft. Zal wel fake zijn anders zou het ongeloofelijk hypocriet zijn.

Als mol kan je dit jaar gewoon vol voor de opdrachten en het geld gaan als je toch weet dat het op het einde van de dag alles of niks is. Dus in feite hoef je alleen de laatste opdracht doen mislukken.

hebben ze in het verleden dan al ooit echt aan de kijkers op zo'n manier duidelijk gemaakt dat een kandidaat 100% zeker de mol niét is?
Maar nee, ik wil ook niet beweren dat het sluitend bewijs ofzo is he. Het is gewoon 1 van de redenen dat het onwaarschijnlijk is dat Philip de mol is.

Als mol kan je dit jaar gewoon vol voor de opdrachten en het geld gaan als je toch weet dat het op het einde van de dag alles of niks is. Dus in feite hoef je alleen de laatste opdracht doen mislukken.

Ik vind het daarom ook wel jammer dat er zo'n zaken in zitten. Dat was met Bart ook al zo, en nu weer. Dat vermindert toch de merite van een kleine pot wat.

Denk dat sommigen vergeten dat de mol wel degelijk specifieke instructries krijgt over hoe hij/zij kan/mag mollen. De vele kemels van Philippe lijken me daardoor al niet mogelijk als mol want veel te opvallend.

Geen idee waarom Annelotte geen goede mol zou zijn. Lijkt me net een van de weinige deelnemers die vaak anderen probeert te misleiden (in tegenstelling tot de kemels van Philippe en de matig uitgevoerde eigen proeven/passiviteit van Lennart bijvoorbeeld). Paar leuke "molstreken" van Annelotte toch wel. Enkele voorbeelden:
  • het verkeerd aanleren van het pianostukje aan Kevin in afl. 2 is bij mij de eerste "trigger" geweest. Lijkt me een perfecte molstreek (zeer subtiel als het niet ondekt zou geweest zijn door Katrien...). Denk dat Katrien toen lang Annelotte verdacht heeft, maar plots toch is geswitched (wellicht omdat ze dacht dat Annelotte wel goed haar best deed met de herstbeelden-proef) en er toen meteen uitlag.
  • de herfstbeelden-proef: Annelotte kijkt eerst nog eens net weg op het moment dat Sven in beeld kwam. Pas nadat Katrien zelf naar het andere scherm leek te gaan kijken, grijpt Annelotte in en merkt ze "als eerste" op dat er iemand verschijnt op de herstbeelden...
  • karaoke-proef: ze geeft zelf veel goede antwoorden, maar geen enkele keer het 3e (en alles beslissende) goede antwoord. Dit was telkens Jasmien.
  • de hondentel-proef: Annelotte lijkt inderdaad plots het "goede" antwoord te willen geven, maar Philippe wil niet meer volgen. We krijgen natuurlijk niet alles te zien, alles is montage. Lijkt perfect mogelijk dat Annelotte al voordien verwarring heeft willen zaaien en Philippe er genoeg van had (en haar wellicht verdacht als mol). Zou wel aantonen dat Annelotte zeer ver durft gaan in het manipuleren van de kandidaten (wat als Philippe toch volgt?), maar zou opnieuw heerlijk zijn als molstreek (misschien verwacht ik teveel van de mol...! :laugh:)
  • bewust snel over iets anders beginnen als het gaat over het koordje in afl. 6 (misschien te duidelijk in beeld om de mol te zijn?). Klopt dat ze bij de andere schilderijen het goed leek te doen, maar de verdubbeling is er hierdoor toch mede niet gekomen (want niet alles was juist). Ze kan als mol ook moeilijk alle tips negeren die ze doorkrijgt natuurlijk want dan weet elke kandidaat dat ze mol is. Even meedoen en wat geld mee binnenhalen is hier onvermijdelijk, maar bij het finale schilderij wel de boel serieus tegenwerken.
  • het bewust laten slagen van de papieren vliegproef in afl. 6. Hierboven al uitgelegd door anderen dat de instructies van de toren wellicht veel nuttiger zouden geweest zijn (timing etc.). Tijd verkwanselen en de instructies laten voorlezen door Philippe die er niets van kent. Het lijkt me zeer goed mogelijk dat dit exact de instructie was voor de mol. Die vliegproef lijkt me ook typisch iets wat de mol kan inoefenen want lijkt me zeer moeilijk om plots op korte tijd goed te kunnen (zie ook Philipp en Sven die er helemaal niets van bakten). Doet me wat denken aan de loopproef in de tram/metro van Gilles waarbij hij erg zijn best doet, maar hij goed genoeg wist dat het toch voor niets zou zijn.
Ik mag hopen dat het niet Lennart is wegens de 10k. Zelfs al zou het goed geacteerd zijn, zou ik 10k (waarom dit bedrag dan ook?) op die manier eruit halen absoluut "not done" vinden voor de mol.

Sven zou best nog kunnen, maar ik haal weinig molgedrag uit de acties van Sven. Bewust zeer snel wandelen in de afdaalproef met de wijnglazen (want hij is er zelf heel goed in wegens zijn beroep) zodat de rest faalt met de glazen/minder tijd hadden om druiven te pletten, zou ik wel een zeer leuke molstreek hebben gevonden.

Al sinds aflevering 2 zit ik (vooral) op Annelotte en dit blijft zo. Jasmien/Lennart ook wel terloops hier en daar in het vizier gehad.

Ik vind het daarom ook wel jammer dat er zo'n zaken in zitten. Dat was met Bart ook al zo, en nu weer. Dat vermindert toch de merite van een kleine pot wat.
Er mag zeker zoiets in zitten, moeten zelfs... Want dat zorgt voor intrige en spanning. Behalve dan dit seizoen, waar je gewoon op voorhand weet dat eender welk bedrag los de vuilbak in gaat vanaf het woord pasvraag nog maar uitgesproken wordt.

En net nu hebben ze zo 4 opdrachten op 6 afleveringen, met nog een halve finale te gaan. Grote kans dus dat er volgende week nog zo eentje in zit. Het is alsof ze hun hele programma hebben uitgewerkt en dan de casting hebben laten doen door iemand die totaal niet mee was met de inhoud van dit seizoen.
Want dit had hele leuke tv kunnen opleveren als je er een paar Joeri's insteekt... Of al zeker als je een Phillip en Jasmien thuis laat. Want er is gewoon 0,0 spanning nu. Een paar kandidaten gaat d'office voor eigen gewin, hoeveel groepsverlies je er ook tegenover zet.
Dat is trouwens hun goed recht he, ik had ook gekeken in die dossiers bv.

Er mag zeker zoiets in zitten, moeten zelfs... Want dat zorgt voor intrige en spanning. Behalve dan dit seizoen, waar je gewoon op voorhand weet dat eender welk bedrag los de vuilbak in gaat vanaf het woord pasvraag nog maar uitgesproken wordt.

Ik had het eigenlijk vooral op het bieden voor die vrijstelling.
Maar dat terzijde, is dat toch echt niet specifiek aan dit seizoen? Zie Bart vorig jaar, 10K voor een vrijstelling en die ging gewoon nog meer bieden als er geen limiet was geweest.

Eens spelen voor pasvragen en daar "wat" geld voor opofferen, sure. Maar het loopt precies wel de spuigaten uit. Het gaat vaak over pasvragen, nu weer die vrijstelling. Dan moet je als Mol niet eens per sé veel uitsteken om toch een zeer kleine pot over te houden, zoals @skywriter al zei. En dat vind ik jammer.

Heb het ooit eens op 9lives neergepend. De eerste 3 seizoenen van De Mol bevatten toch opvallend minder psychologische spelletjes met pasvragen en vrijstellingen en dat geeft volgens mij een betere balans aan het spel. Je had tenminste deftige groepspotten op het einde en slechts 1 mol. Nu is iedereen constant mol - iedereen wil zichzelf verdacht maken en er zijn te veel kansen op eigen gewin in het spel ingebouwd. Wat maakt de echte mol dan nog echt? Omdat hij meer voorkennis heeft?

Het format zou een beetje meer moeten inzetten op pure opdrachten zonder dat er staartjes aan vasthangen, en een groepspot zou niet kleiner mogen worden dan hij al is. Ik kan me vergissen maar de seizoenen waar Michiel De Vlieger nog presentator van dienst was, waren toch minder 'complex'.

EDIT: beetje in lijn met wat eniac hierboven neerpent.

Ze zouden wellicht weer meer vrijstellingen moeten geven als beloning "bovenop" het geld in plaats van als alternatief. Denk dat dit vroeger vaker het geval was? De "beste" kandidaat heeft zo ook meer voordeel.

Ik juich de complexiteit en de mindfuck spellen toch wel toe hoor. Dat moet zeker niet verdwijnen. Maar klopt dat het nu wel volstrekt logisch is (en zo wordt gevonden door de kandidaten) om voor pasvragen/vrijstellingen te gaan in plaats van geld.

Ik had het eigenlijk vooral op het bieden voor die vrijstelling.
Maar dat terzijde, is dat toch echt niet specifiek aan dit seizoen? Zie Bart vorig jaar, 10K voor een vrijstelling en die ging gewoon nog meer bieden als er geen limiet was geweest.
Bart kwam er in mijn geheugen sowieso veel beter mee weg (misschien ook omdat die effectief veel geld in de pot heeft gestoken na zijn vrijstelling. Het meeste van alle deelnemers zelfs als ik me niet vergis)
Voor de rest herinner ik het me niet meer zo zuiver maar ik denk dat er vorig seizoen precies veel minder geld door ramen en deuren is gegooid voor pasvragen en vrijstellingen (op Bart int begin na dus)
Je had die hele onderhandeling bij dat parachutespringen (en dat was heel cool) en dan dat met die koffers. Geen idee of ik er nog vergeten ben.
Jaar ervoor kan ik me precies enkel die tunnels vd Vietcong herinneren met een vrijstelling, maar waarschijnlijk vergeet ik nog wel teen of tander hoor.

Eens spelen voor pasvragen en daar "wat" geld voor opofferen, sure. Maar het loopt precies wel de spuigaten uit. Het gaat vaak over pasvragen, nu weer die vrijstelling. Dan moet je als Mol niet eens per sé veel uitsteken om toch een zeer kleine pot over te houden, zoals @skywriter al zei. En dat vind ik jammer.
Ik vind dus ook dat het precies overdreven veel is dit seizoen. En dan nog eens zonder enige spanning.
Een combinatie van de kandidaten en het aantal van die opdrachten lijkt me. Dus jammerlijke samenloop zeker?

Infeite is een vrijstelling toch al straf genoeg voor de rest lijkt me. Ik snap dan ook niet goed waarom dat nog erger moet gemaakt worden door aan de groepspot te zitten. Ik zou dat meer als een bonus zien voor die ene persoon dan als een straf voor de hele groep.

Een beetje intriges en wat drama is natuurlijk goed. Maar zoals anderen hier zeggen is het een beetje van het goede (slechte) te veel.

Heb het ooit eens op 9lives neergepend. De eerste 3 seizoenen van De Mol bevatten toch opvallend minder psychologische spelletjes met pasvragen en vrijstellingen en dat geeft volgens mij een betere balans aan het spel. Je had tenminste deftige groepspotten op het einde en slechts 1 mol. Nu is iedereen constant mol - iedereen wil zichzelf verdacht maken en er zijn te veel kansen op eigen gewin in het spel ingebouwd. Wat maakt de echte mol dan nog echt? Omdat hij meer voorkennis heeft?

Het format zou een beetje meer moeten inzetten op pure opdrachten zonder dat er staartjes aan vasthangen, en een groepspot zou niet kleiner mogen worden dan hij al is. Ik kan me vergissen maar de seizoenen waar Michiel De Vlieger nog presentator van dienst was, waren toch minder 'complex'.

EDIT: beetje in lijn met wat eniac hierboven neerpent.

Helemaal mee akkoord.
Van mij mag er eens 1 keer op een seizoen zo een echte mindfuck inzitten, maar ze gaan er los over (zeker dit seizoen).

Misschien wilden de programmamakers op die manier proberen te compenseren dat ze 'maar' naar Duitsland gaan. Meer spanning door meer psychologische spelletjes met pasvragen enz.

dit seizoen, in de bunker. 2 teams, als 1 van de 2 teams op de knop drukt, blazen ze hun eigen eliminatiestoelen op. maar daar gingen zowiezo 2 mensen naar huis gaan. maw: iedereen van het winnende team vrijstelling, de rest 40 à 60 percent kans om naar huis te gaan.

• karaoke-proef: ze geeft zelf veel goede antwoorden, maar geen enkele keer het 3e (en alles beslissende) goede antwoord. Dit was telkens Jasmien.
Annelotte deed niet mee aan de karaoke proef aangezien op dat moment de pianoproef deed. Wel kan ze Kevin bewust op de remtoets hebben laten duwen door hem het stuk foutief aan te leren.

Annelotte deed niet mee aan de karaoke proef aangezien op dat moment de pianoproef deed. Wel kan ze Kevin bewust op de remtoets hebben laten duwen door hem het stuk foutief aan te leren.
Inderdaad, foutje. Dat was nog Dami, degene die ik verdacht als mol na aflevering 1. Een onjuiste "mengeling" van molacties in hoofde Finisterra...

De remtoets en een slecht concert van Kevin dan wel door de slechte training tijdens de pianoproef.

Ik zie Philip dat spelletje nog winnen eigenlijk. Hij kan niet veel praktische dingen, maar hij heeft precies wel een heel goed geheugen (pianoproef, maar ook gisteren met die gekleurde bolletjes). En hij heeft al aangegeven dat hij denkt te weten wie de mol is.

Terug
Bovenaan