De Mol 2021

De Mol 2021

1) Eerst en vooral straf dat ze er zo snel mee weg was. (misschien op voorhand geoefend?)
2) Op zich hadden ze voor die landing blijkbaar niet zoveel aan die handleiding, door het parcours goed te doen zijn ze niet naar de toren gegaan voor hulp bij het landen
Dat eerste is een terecht punt.
Dat tweede. We weten eigenlijk niet goed hoe goed die handleiding was, want het ging al snel fout op iets relatief eenvoudig (landingsgestel).
Als ze naar de controletoren moesten bellen, ging er voor het landen héél veel geld af de teller werd er gezegd. Dus ja, moet je als mol dat risico pakken?

Als het Annelotte blijkt te zijn, dan wil ik deze keer in ieder geval héél graag de 'making of' zien :p

Voila, exact ook de reden waarom ik Annelotte niet verdenk. Af en toe wat zand in de ogen strooien ok, maar sommige acties zou ik toch niet goed begrijpen. Waarom zou ze als mol in godsnaam dat vliegtuigje goed doorheen dat parcours loodsen? Logischer zou zijn dat ze eerst het vertrouwen wint van Philip en Sven, zodat zij iets hebben van 'probeer jij maar', om het vervolgens niet te laten lukken. Het is ook een proef waarin het helemaal niet zou opvallen. En ze zijn er wel meer voorbeelden van haar.

Eigenlijk zat Philip gisteren (wederom) telkens wel in een hele goede positie om te saboteren, zowel bij de 7-verschillen proef als bij het inkijken van de dossiers (als laatste). Maar goed, het zou een vreemde mol blijven :p

Ja, dat is ook het eerste wat ik dacht na de aflevering.
Met dat vliegtuigje viel op zich niks te winnen he, gewoon genoeg tijd verspillen (en ze waren sowieso al veel tijd kwijt door Philip) zodat er niet meer genoeg tijd over was om de landing in goede banen te leiden, hadden ze de toren gebeld was dat ook niet slecht voor de mol want dan ging er een grote som van de winst af.

Waarom zou een mol da doen? Geen enkele kandidaat zou da doen, dus dan weet ineens iedereen wie de mol is
Dat is net mijn punt met Lennart, als antwoord op wat @Intergalactic schreef.

Ik begin gewoon erg teleurgesteld te zijn in dit seizoen. Ik ben fan van het programma, en o.w.v. corona vond ik het niet erg dat het dit seizoen misschien minder spectaculair ging zijn allemaal. Maar door de keuzes van de productie, met zoveel wel zeer extreme dilemma's, én de kandidaten waarvan er echt niemand ook maar een beetje geïnteresseerd is in het geld, vind ik dit seizoen echt het zwakste ooit.

Komt nog bij dat er naar mijn mening nog weinig kandidaten overschieten als 'goede mol'.
- Philip, echt waar, dat zou de meeste vreemde en sukkelachtige mol allertijden zijn.
- Lennart na de aflevering gisteren, die eventjes mag opschrijven hoeveel geld er uit de pot gaat.
- Annelotte, die als ze de mol zou zijn meer geld heeft binnengehaald dan de meeste kandidaten
- Sven, dat is dan de enige bij wie ik zou denken: ok, dat is een aanvaardbare mol.

Je kan zeggen "kijk dan niet he", en dan heb je gelijk, maar ik vind het anders altijd zo'n cool programma...

Dat is net mijn punt met Lennart, als antwoord op wat @Intergalactic schreef.

Ik begin gewoon erg teleurgesteld te zijn in dit seizoen. Ik ben fan van het programma, en o.w.v. corona vond ik het niet erg dat het dit seizoen misschien minder spectaculair ging zijn allemaal. Maar door de keuzes van de productie, met zoveel wel zeer extreme dilemma's, én de kandidaten waarvan er echt niemand ook maar een beetje geïnteresseerd is in het geld, vind ik dit seizoen echt het zwakste ooit.

Komt nog bij dat er naar mijn mening nog weinig kandidaten overschieten als 'goede mol'.
- Philip, echt waar, dat zou de meeste vreemde en sukkelachtige mol allertijden zijn.
- Lennart na de aflevering gisteren, die eventjes mag opschrijven hoeveel geld er uit de pot gaat.
- Annelotte, die als ze de mol zou zijn meer geld heeft binnengehaald dan de meeste kandidaten
- Sven, dat is dan de enige bij wie ik zou denken: ok, dat is een aanvaardbare mol.

Je kan zeggen "kijk dan niet he", en dan heb je gelijk, maar ik vind het anders altijd zo'n cool programma...
Sven is volgens mij de enige die echt voor het geld probeert te gaan.

Maar allez, hoe moeilijk is het om na keuze voor De Mol nog even een stukje selectiegesprek te faken, als ze dat echt willen?

Dat is niet moeilijk, maar op die manier echt opzettelijk de kijkers (en enkel de kijkers) misleiden, dat hebben ze denk ik nog nooit gedaan.

Sven is de mol niet omdat hij altijd oprecht lastig is op iedereen, lijkt me gewoon geen mollengedrag.

Nochtans ook veel geboden, maar de gedachtegang rond zijn bod is wel iets dat een mol misschien niet zou doen. Hij heeft 7.600 geboden zodat het mooi op 10.000 euro komt. Misschien dacht hij "10.000 is nog een mooi bedrag om te winnen". Een mol zou zo niet denken

Vond het weer een topaflevering, nog beter dan vorige week.
Wat betreft de lage pot, ik heb eerder de indruk dat de productie het nogal érg makkelijk gemaakt om geld op te geven voor pasvragen/vrijstellingen plus sommige opdrachten zijn zeer moeilijk. Bij die schilderijen was dat venster inderdaad anders zoals Philip zei maar "ah nee dat telt niet het waren de koordjes". :sarcastic:

Annelies was bij de schilderijen toch degene die zei (toen ze bij de tablet stond): “De bril bij de linkse man, euh rechtse man”?

Annelies was bij de schilderijen toch degene die zei (toen ze bij de tablet stond): “De bril bij de linkse man, euh rechtse man”?
Wie is Annelies en waarom doen er nieuwe kandidaten mee in de Mol? Annelotte bedoel je zekers? Die heeft bij heel die proef wel wat kemels geslagen.

Dit dus he...
Sven is idd nog de enige aanvaardbare mol maar dat is imo ook de enige die er oprecht voor lijkt te gaan.
Ergens hoop ik dus dat hij het is want anders heeft de productie idd gefaald. En dat heeft niks met corona te maken, maar puur met de opdrachten waar er quasi elke week wel een "mindfuck" tussen moest die geld uit de pot haalde. Pas op, met een groep die oprecht voor het geld gaat had dit goede tv opgeleverd he, maar nu? Er is gewoon geen verrassingseffect meer. Gilles had die 4K nog maar uitgesproken en ik zei al tegen mijn vriendin dat ze die kwijt gingen zijn...

En op zich kan het wel:
- Eerste aflevering opvallend in de lach schieten bij de klokken en zo de hints missen
- In dat voetballen vaak voor "eigen geluk" gaan. Op zich zo genoeg goals tegen gekregen
- Regisseur bij de videoclip (maar zo'n impact lijkt dat niet gehad te hebben, al blies hij wel fout op die hoorn)
- Hij liet hem wel heel gemakkelijk doen tegen Annelotte voor die pasvragen (maar dat zou perfect in zijn spel passen natuurlijk)
- Nu een bod dat aanvaardbaar leek (want kom, 2K voor een vrijstelling, met deze kandidaten is dat om te lachen he) maar wel onder dat van Lennaert bleef.

De eerste afleveringen ook gewoon wat arrogant overkomen zodat bepaalde acties "normaal" lijken ipv mollengedrag. En uiteindelijk moest je dit seizoen als mol vooral Phillip zijn ding laten doen he, dat scheelt al rap 25K, zonder dat je er zelf iets voor moest doen...

Toch raar dat mensen hier nog steeds niet snappen dat het programma geëdit wordt. Waaruit kan jij afleiden dat Phillippe dit als laatste kreeg?
De volgorde waarin ze de woonkamer binnenkwamen na de proef was de volgorde waarin ze die proef hebben uitgevoerd. Lennart zei tegen Jasmien 'gij zijt toch langer binnengeweest dan ik'.

Ze kwamen letterlijk in die volgorde nadien de woonkamer binnen. Ja, dat kan een speling van de montage zijn, maar de ondervragingen achteraf wezen er toch op dat wie in de kamer was geweest, naar de woonkamer moest.

Laatst bewerkt:

Het was hier een tijd geleden eens gepost dat hij precies is veranderd van mindset, van ‘mollen’ naar ‘voor het geld gaan’. En als je daar wat op let, lijkt het inderdaad wel zo.. nu, kan ook toevallig zijn ofc. Maar hij was toch heel anders in het begin van het programma.

Met dat vliegtuigje viel op zich niks te winnen he, gewoon genoeg tijd verspillen (en ze waren sowieso al veel tijd kwijt door Philip) zodat er niet meer genoeg tijd over was om de landing in goede banen te leiden, hadden ze de toren gebeld was dat ook niet slecht voor de mol want dan ging er een grote som van de winst af.

Met hulp van de toren waren ze misschien nog wel succesvol geland... met de papieren instructies die doorgegeven worden door een kluns als Philippe proberen een Boeing 737 te laten landen = destined to fail.

Desondanks zit ik niet meer op Annelotte als Mol.

Het was hier een tijd geleden eens gepost dat hij precies is veranderd van mindset, van ‘mollen’ naar ‘voor het geld gaan’. En als je daar wat op let, lijkt het inderdaad wel zo.. nu, kan ook toevallig zijn ofc. Maar hij was toch heel anders in het begin van het programma.
Je hebt vaak kandidaten die de eerste 2 afleveringen zich wat verdacht proberen maken om de eerste rondes te overleven. Je hebt altijd wel 1 of andere tegenspeler die dan op jou gaat gokken. Na een stemronde of 3 pakt dat natuurlijk niet meer...

Of, mocht hij effectief de mol zijn, is er hem gewoon duidelijk gemaakt dat het er allemaal te dik op ligt en hij subtieler moet worden.
Als Phillip de mol is, is dat een handover die hij duidelijk gemist heeft :D

Terug
Bovenaan