De Mol 2021

De Mol 2021

Inderdaad, meesterlijke proeven. Kandidaten vind ik wel tegenvallen dit jaar. De gekozen locaties maken alles wel weer goed. De Mol blijft een productie van hoge kwaliteit, waarbij de kern van het spel eigenlijk niet meer de hoofdzaak is imho :)
Ja, voor de kern van de zaak moet je niet meer kijken. Je ziet enkel wat de productie wil dat je ziet.
En dat vind ik eigenlijk best wel jammer.

Tokyo en Bejing liggen ongeveer even ver uit mekaar als Brussel en Marrakech, Brussel en Ijsland en Brussel en Moscow. Dus dat is niet zoals een Belg en een Nederlander hoor ;). En al helemaal niet als je zijn naam al weet. Dat is gewoon een beetje Westerse ignorance ;).

Maar ik kan het hem vergeven hoor, maar echt snugger komt hij niet vaak over :D
Laat die 'westerse' maar weg hoor, of denk jij dat een gemiddelde Oost-Aziaat zo enkele stereotiepe verschillen in uiterlijk tussen een Oost-Europeaan en een West-Europeaan kan benoemen?

Dat iemand met een (Oost-)Aziatisch uiterlijk altijd een Chinees wordt genoemd, mag van mij zeker stoppen hoor. Da's hier een ingeburgerde benaming die vaak compleet verkeerd is.

Dat je niet weet dat een '-ashi'-achtige naam van een Japanner is... Tsja, dat kan blijkbaar. Is het echt zo gek dat niet iedereen weet hoe aan de andere kant van de wereld namen klinken, mensen eruit zien en welke gebruiken ze hebben? Da's echt niet alleen in 'het westen' hoor.

Knap geacteerd dan wel, dat ze die bokaal zelfs niet op haar hoofd durft te zetten. Dat zou je wel moeten durven als mol dan, want het zou toch gemakkelijker zijn om het wel te doen (en gewoon minder lang uw adem in te houden) dan om te gaan faken dat je panisch wordt...
Als Annelotte de mol is, dan heeft ze net er alle belang bij om de rest te laten geloven dat ze een paniekaanval gaat krijgen in die bokaal. De mol mag geen goede tijd neerzetten, want verdacht. Een middelmatige tijd neerzetten is de neutrale optie voor de mol, maar op een geloofwaardige manier beginnen te freaken, is toch wel het summum om twijfel te zaaien.

Als Annelotte de mol is, dan heeft ze net er alle belang bij om de rest te laten geloven dat ze een paniekaanval gaat krijgen in die bokaal. De mol mag geen goede tijd neerzetten, want verdacht. Een middelmatige tijd neerzetten is de neutrale optie voor de mol, maar op een geloofwaardige manier beginnen te freaken, is toch wel het summum om twijfel te zaaien.
Ik denk niet da zij op die moment nog aan de 3 minuten ging komen dus faken moest ze die doen. Ze hadden net gepeddeld en was waarschijnlijk al buiten adem van da

Ik denk niet da zij op die moment nog aan de 3 minuten ging komen dus faken moest ze die doen. Ze hadden net gepeddeld en was waarschijnlijk al buiten adem van da
Daar gaat het niet over. De mol is iemand die het meer dan 2,5 minuten kan uithouden in een bokaal gevuld met water. Iemand die die bokaal niet eens op haar hoofd durft te zetten, kan de mol niet zijn. Als Annelore inderdaad de mol is en sterk verdacht wordt, dan is dit een tactische meesterzet.

Ja, maar mijn punt is net dat "op een geloofwaardige manier beginnen te freaken" ook risico inhoudt. Dan moet je heel goed kunnen acteren hoor, om voor de ogen van de andere kandidaten geloofwaardig te beginnen panikeren over zoiets.

als mol moet ge toch gewoon heel den tijd goed kunnen acteren? je zit daar heel de reis te liegen tegen de andere kandidaten...

als mol moet ge toch gewoon heel den tijd goed kunnen acteren? je zit daar heel de reis te liegen tegen de andere kandidaten...
Dat is een feit.

De hoge correlatie tussen gecast worden als mol en acteerervaring hebben is niet toevallig...
De allereerste mol ooit had acteerervaring, maar bij al de mollen daarna was dat toch een uitzondering denk ik? Gilles, Pieter, Alina, Eline, Elisabeth... naar mijn weten hadden die geen 'acteerervaring' (wat niet wegneemt dat ze misschien acteertalent hadden uiteraard)

Ik zou geen strak gezicht kunnen houden als mol toen bekend werd gemaakt dat ze met die puzzelopdracht 0 EUR verdienden.

Annelotte keek ook ontgoocheld als de groep hoorde dat ze sneller waren dan de mol met die laatste sprinttest. Terwijl de groep hun vreugde uitriep :p

Annelotte keek ook ontgoocheld als de groep hoorde dat ze sneller waren dan de mol met die laatste sprinttest. Terwijl de groep hun vreugde uitriep :p
Als mol moet het toch zalig zijn om te horen dat ze sneller waren? Des te groter de teleurstelling dat het voor niks was (Gilles zal de mol al geinformeerd hebben dat hij/zij sneller de puzzel heeft kunnen leggen)

Als mol moet het toch zalig zijn om te horen dat ze sneller waren? Des te groter de teleurstelling dat het voor niks was (Gilles zal de mol al geinformeerd hebben dat hij/zij sneller de puzzel heeft kunnen leggen)
Hoe zou hij dat moeten gedaan hebben? Denk je dat het niet opvalt als halverwege een proef ff 1 kandidaat bij de presentator gaat staan?

Bij die videoclip was de laatste opdracht ook de sleutelpositie om een mogelijke verdubbeling te blokkeren, dus om die reden zou ik enkel Annelotte en Lennert als mogelijke mollen opgeven. En Annelotte was best wel gretig om die rol van Philip over te pakken.

Hoe zou hij dat moeten gedaan hebben? Denk je dat het niet opvalt als halverwege een proef ff 1 kandidaat bij de presentator gaat staan?
Het lopen naar de bel was de laatste proef en ze moesten 1 voor 1 apart gaan? Nogal makkelijk voor Gilles om ff te zeggen "ge moet niet sprinten, uw tijd van de puzzel was sowieso beter" ?

(Met de mislukte proeven zoals adem inhouden vrij makkelijk in te schatten qua tijd veronderstel ik)

Zoals in alle voorgaande seizoenen eigenlijk...

Terug
Bovenaan