De Mol 2021

De Mol 2021

Ja, maar we weten niet wat er nog gaat komen. Als ze de mol is, weet zij dat wel. In de volgende aflevering krijgt ze misschien wel de kans om pakweg 5000 EUR uit de pot te laten verdwijnen in ruil voor een vrijstelling. Waar sta je dan met follow-the-money?
tuurlijk, maar op basis van de gegevens die we nu hebben zou Annelotte een onlogische mol zijn en zouden we eerder moeten kijken naar Jasmien en Lennart

Klopt, Sven kon niet meer rechtstaan zonder de bom te laten afgaan.
Ah dat had ik niet gezien.
Mja dan kan je nog altijd Annelotte dwingen om die andere stolp ook te gaan halen/voorlezen he. Sven zat in een ideale positie om Annelotte alles te laten doen wat hij wou want hij kon haar 5 pasvragen zo doen kwijt spelen en hem kostte het er maar 1. Liet zich echt te gemakkelijk opzij zetten dus ik denk echt dat hij meer weet (of enorm zeker van zijn stuk is)
Nu is het vaak of het geld, of de pasvragen, waarbij pro forma de handdoek al in de ring wordt gegooid.
Klopt, ze zouden dit seizoen zelfs perfect zonder mol kunnen spelen. Gewoon genoeg pasvragen droppen en ze moeten geen ene cent uitbetalen.
Hierdoor wordt het als mol toch makkelijk? In de bomproef kon je u laten elimineren in de eerste stemronde, je wist toch dat er sowieso voor pasvragen ging gespeeld worden. Ideaal om iedereen op het verkeerde been te zetten natuurlijk, dat wel.

En ook vooral kandidaten die voor begot 1 pasvraag al alles willen laten vallen.
Als ge nu zegt 5 pasvragen, of een vrijstelling, dan denk ik: ok.

De balans in de groep is een beetje weg dit seizoen vind ik. En de productie heeft er precies wel heel veel willekeur ingestopt:
- Jens die afvalt (dat was gewoon een loterij)
- Namen zoeken in de kerker: als iemand anders toevallig jouw naam vindt, krijg je een vrijstelling zonder zelf iets te moeten doen
- Dat gedoe in de bunker (als je daar toevallig in de verkeerde groep zat, eventueel met mol, dan had je een superhoge kans om af te vallen)
- Nu met die bom: totale willekeur wie op de goede stoel gaat zitten, en zo veel meer kans maakt op pasvragen

Dat zit altijd een beetje in het programma, natuurlijk, maar dit seizoen toch misschien net iets te veel.
Volledig mee eens, er is dit seizoen eigenlijk nog amper een normale eliminatie geweest...

Bij de Nederlandse Mol hebben ze hetzelfde voor gehad, toen er nog 6 kandidaten waren, werden er 2 groepen gemaakt van 3 waarbij 1 groep 3 vrijstellingen won. De Mol zat in uiteindelijk in de verliezende groep. Dat wil zeggen dat je dus 50% kans hebt, ook al weet je wie de mol is en de helft van de kandidaten nog niet...

Imo kunnen ze dan beter het principe van "krijgt zijn scherm niet te zien" gebruiken. Je krijgt dan een extra kans door een proef goed te doen, maar er valt niemand af die eigenlijk beter is.

En ook vooral kandidaten die voor begot 1 pasvraag al alles willen laten vallen.
Als ge nu zegt 5 pasvragen, of een vrijstelling, dan denk ik: ok.

De balans in de groep is een beetje weg dit seizoen vind ik. En de productie heeft er precies wel heel veel willekeur ingestopt:
- Jens die afvalt (dat was gewoon een loterij)
- Namen zoeken in de kerker: als iemand anders toevallig jouw naam vindt, krijg je een vrijstelling zonder zelf iets te moeten doen
- Dat gedoe in de bunker (als je daar toevallig in de verkeerde groep zat, eventueel met mol, dan had je een superhoge kans om af te vallen)
- Nu met die bom: totale willekeur wie op de goede stoel gaat zitten, en zo veel meer kans maakt op pasvragen

Dat zit altijd een beetje in het programma, natuurlijk, maar dit seizoen toch misschien net iets te veel.

Agreed, pasvragen is iets waarvoor je moet werken. Dat zou niet bij willekeur gegeven moeten worden.

Begin van de aflevering bij het ontbijt sprak Gilles over 'een mol in het midden'. Lennart, Samina en Katrien zaten in het midden van tafel.
Op het einde sprak hij over 'minder dan een kwart' over de groepspot van 12600€. Een kwart is 12500€. Neem de 100€ daarvan en nogmaals een kwart daarvan en je hebt '25'. Lennart en Annelotte zijn beide 25j 🤔.

Begin van de aflevering bij het ontbijt sprak Gilles over 'een mol in het midden'. Lennart, Samina en Katrien zaten in het midden van tafel.
Op het einde sprak hij over 'minder dan een kwart' over de groepspot van 12600€. Een kwart is 12500€. Neem de 100€ daarvan en nogmaals een kwart daarvan en je hebt '25'. Lennart en Annelotte zijn beide 25j 🤔.

En deel het door het aantal overblijvende leden, trek er het gemiddeld gewicht van de groep af en doe het maal de scoring index van hun toegangstest voor het programma en je komt op 44, toevallig het huisnummer van de buurman van Jasmien.

Ik zit met annelotte als mol hoofdverdachte,

Aflevering 1: 300€ gewonnen door annelotte

- Annelotte die moet schieten is de ideale positie om de tegenmol toch nog een hak te zetten indien nodig.
- Annelotte beantwoord haar vraag niet goed in de knuffelronde
- Annelotte vindt in de laaste seconde toch nog lennert voor 300€ (om toch nog goed over te komen aangezien er voor de rest niets is gevonden).

Aflevering 2: 1000€ gewonnen
- Hier kan de follow the money theorie niet echt volgen:
Annelotte is blijkbaar toch een geoefend pianospeler dan kan ze hier toch moeilijk zelf iets fout
doen anders ben je 100% zeker de mol
ze had zich volgens lennart (ben zelf geen kenner) een makkelijker stuk aangesmeerd En lennart ook nog eens wat fout zitten laten oefenen zodat die carpoolkaroake ook nog goed remde. Dat is wel een goede molle streek.
- Ze verliest meteen haar 2 wijnglazen.

Aflevering 3: 0 euro gewonnen
- Annelotte is blijkbaar een dierenfan maar misrekend zich plots op het laatste dat er toch een ander geslacht moet zijn.
Had blijkbaar ook dezelfde kleur kousen aan als isidoor zijn tenue.
- Annelotte plooit het hondje mis en zorgt dat er geen gouden dominootje wordt gedrukt

Aflevering 4 1000€ gewonnen
- Hier was Annelotte de mol het minst verdacht en dan wel weer eerder een kandidaat volgens mij
Maar ze zat op de plaats waar het geld te verdienen was.
Annelotte leek me dan weer op tijdens de TV-opdracht te wachten tot Katrien haar kop draaide voordat ze zat te reageren dat er iemand op het scherm kwam. Plaatste haar zo dat katrien sowieso met haar rug wat naar de tv zat + had controle over het bakje. Maar kon wel philip zijn buikopschrift lezen terwijl dat Katrien meer moeite had.
- zat toch ook op een bomstoel en ging ook niet meer naar de geldstolp

Laatst bewerkt:
En deel het door het aantal overblijvende leden, trek er het gemiddeld gewicht van de groep af en doe het maal de scoring index van hun toegangstest voor het programma en je komt op 44, toevallig het huisnummer van de buurman van Jasmien.
Maar ook de leeftijd van de dokter van Sven, dus hier kunnen we niets uit afleiden vrees ik...

Elk jaar het zelfde geklaag online: slechte proeven, slechte mol, slechte kandidaten ... ik vraag me oprecht af waarom jullie in godsnaam met kijken.

Stop gewoon met kijken, dan hoef je hier ook je frustraties niet neer te komen pennen ;)
Maar allez makker.
Een forum is een soortement digitaal café en heeft 2 dus hoofddoelen:
  • Zagen over dingen
  • Mensen of dingen uitlachen
Je gaat toch ook niet enkel op café om te drinken? In groep zagen over/lachen met dingen is leuk.

Ik vond die live-narration zalig, maar ook wel een gemiste kans...

"Lennart, de opvoeder van de groep, merkt op dat er een bom op tafel ligt"... [Lennart blijft dom voor zich uit staren]
"Lennart, de opvoeder van de groep, merkt op dat er een bom op tafel ligt"... [Lennart blijft dom voor zich uit staren]
"Samina merkt op dat er een bom op tafel ligt"
Samina [onenthousiast]: "hé er ligt een bom op tafel"...

Die proef was nog een stukje zaliger geweest als ze enthousiast mee hadden geoveracteerd. :thinking:

ik wacht even op jouw volgende verdachte, dan weten wie er komende week afvalt 😝
Hey nu heb ik een week volgehouden he!

De vorige edities zat ik tenminste op Axel etc die haalde de finale dan nog :unsure: .

Philip, Sven, Lennart, Lottiepoes al niet, t zal Samina zijn dan en daar zaten oa Noah en Katrien zeker niet op als mol. T lijkt me de evidentie zelve.

Wel weer geweldig gespeeld van de mol, de groep zo manipuleren dat ze niet voor de 5000 euro gaan, schitterend gedaan!
Dat was nu ook een opdracht waar je als mol in eender welke situatie goed zit he:
ofwel zit je op een bom-stoel, en dan zorg je dat ze voor pasvragen gaan.
ofwel zit je niet op een bom-stoel, en dan probeer je om te onderhandelen dat je blijft zitten? en worst case moet je weg en is de kans nog enorm dat ze voor pasvragen gaan...

Ik denk dat de makers van de mol wat een probleem hebben dat al hun constructies en opdrachten keigoed werken met "normale" groepen, maar dit amalgaam van kandidaten gewoon niet goed "pakt" als groep.

Het is ook gewoon geen aangenaam seizoen om naar te kijken, en dat ligt niet aan de opdrachten. Het is echt de mensen die het moeten uitvoeren, en de hele dynamiek (of het gebrek eraan) in de groep.

EDIT: normaal heb je zo 1 of 2 kandidaten waar je wat "de weubbes" van krijgt... Hier zijn het allemaal kandidaten die enige vorm van antipathie opwekken, en sommige heel veel.

Laatst bewerkt:
Dat was nu ook een opdracht waar je als mol in eender welke situatie goed zit he:
ofwel zit je op een bom-stoel, en dan zorg je dat ze voor pasvragen gaan.
ofwel zit je niet op een bom-stoel, en dan probeer je om te onderhandelen dat je blijft zitten? en worst case moet je weg en is de kans nog enorm dat ze voor pasvragen gaan...
Maar waarom zou je als mol bewust niet op een bomstoel gaan zitten? Het wegstemmen heeft de mol niet onder controle, dus als het "fout" loopt kun je eindigen met 2 fanatieke kandidaten die elkaar enigszins vertrouwen, de verdeling van de pasvragen té oneerlijk vinden en uiteindelijk toch voor het geld kiezen.

Terug
Bovenaan