De Mol 2021

De Mol 2021

Als ik Sven was, ik had die pasvraag geweigerd en recht gestaan om de bom te laten afgaan. Wat een emotionele bullshit als redenering waarom zij er 5 verdiende.

Ik vind die Philip trouwens een enorm hilarisch persoon, ik moest echt hardop lachen toen hij bezig was tijdens die bomproef. "Ik eet thuis altijd zeer gekruid", "Ik heb net een zeer verfrissend glaasje water gegeten".

De eerste opdracht was eindelijk nog eens mol opdracht zoals ik ze ken. Mooie beelden van de omgeving, toffe opdrachten met wat humor in en de 2 kandidaten die het geld moeten verdienen compleet clueless tot ergens halfweg.
Dat er nog elk seizoen zo'n tunnelvisie heerst bij elke opdracht snapt toch geen mens he? Je zit in de mol en je komt een chalet binnen. Je gaat dan toch eerst eens rondkijken? Als er nu 1 ding is waar je zeker van mag zijn is dat er altijd wel een of andere hint/plotwending in u opdracht zit.

Die bomproef was fantastisch als concept (vooral ook die commentaar van Gilles, bij momenten echt geestig) maar je weet gewoon dat ze zelfs een pot van €30.000 achter de bom mogen steken, dat de kandidaten nog altijd voor die pasvragen gaan. Er is zelfs geen enkele mede kandidaat nog kwaad omdat ze dat gedaan hebben. Dat is toch een mindere evolutie van de afgelopen seizoenen imo. Annelotte wil ik zelfs gerust begrijpen, 5 pasvragen ipv 5K is een nobrainer. Maar 1 pasvraag, een tegenstander met 5 én 5K mislopen? Dat is imo toch al over het randje om zo vlot in mee te gaan. Hij gaat gvd zelfs niet kijken naar die stolp met het geld (als Annelotte blijft zitten kan hij toch nog perfect die 2e stolp openen en kijken wat er in zit niet?)

Ik zou in Sven's geval altijd voor het geld gaan mocht ik er maar 1 krijgen en Annelotte der 5. Er zijn uiteindelijk maar 3 redenen om zo simpel mee te gaan in dit verhaal:
- Je bent zeker dat Annelotte de mol is en redeneert dan gewoon van 1 is beter dan geen.
- Je bent zeker dat Annelotte fout zit met haar mol en weet zo al wie er de volgende aflevering uit vliegt.
- Je bent zelf de mol en het enige dat u interesseert is die 5K uit de pot.
Of je bent gewoon een duts, dat kan ook nog natuurlijk :)

Ondertussen is ook mijn mol eruit en begin ik Jasmien eerder te verdenken als "mijn volk niet" dan als mol. Het enige dat ik haar effectief kan verwijten van bewust mollen is constant zitten stoken. Maar uiteindelijk is het dit jaar weer een seizoen vol kandidaten die er gewoon zelf niks van bakken, waardoor het lastig wordt om een mol te vinden.
Puur door elimenatie zit ik op Lennart en blijf ik Jasmien toch ook wat verdenken. De andere 4 lijken met te enthousiast en/of te simpel.

Ik vind die Philip trouwens een enorm hilarisch persoon, ik moest echt hardop lachen toen hij bezig was tijdens die bomproef. "Ik eet thuis altijd zeer gekruid", "Ik heb net een zeer verfrissend glaasje water gegeten".

Ja idd. Philip moet er nog lang inblijven, die zijn uitdrukking en hoe die doet. Hi-la-risch :lol:

Dat heeft nog nooit zo gewerkt? Da's enkel voor dezelfde aflevering, niets met opsparen
Dat heeft vroeger altijd zo gewerkt. In de Nederlandse mol werkt het ook altijd zo.
En wie heeft er nu een Streamz abonnement besteld na deze Mol aflevering? Beetje reclame maken dachten ze.
ik heb vooral onthouden dat ge moet scrollen op uw smartphone, en dat is al genoeg om het niet te nemen.

Die bomproef was fantastisch als concept (vooral ook die commentaar van Gilles, bij momenten echt geestig) maar je weet gewoon dat ze zelfs een pot van €30.000 achter de bom mogen steken, dat de kandidaten nog altijd voor die pasvragen gaan. Er is zelfs geen enkele mede kandidaat nog kwaad omdat ze dat gedaan hebben. Dat is toch een mindere evolutie van de afgelopen seizoenen imo. Annelotte wil ik zelfs gerust begrijpen, 5 pasvragen ipv 5K is een nobrainer. Maar 1 pasvraag, een tegenstander met 5 én 5K mislopen? Dat is imo toch al over het randje om zo vlot in mee te gaan. Hij gaat gvd zelfs niet kijken naar die stolp met het geld (als Annelotte blijft zitten kan hij toch nog perfect die 2e stolp openen en kijken wat er in zit niet?)
Ik denk dat als Sven opstond, de bom afging. Het lichtje dat verbonden was met de stoel van Annelotte bleef toch branden, als ik me niet vergis, wanneer ze terug ging zitten.

En dedoeme, mijne mol naar huis en ik zie niet meteen een nieuwe verdachte. Ik blijf bij mijn gevoel dat de mol in de pianoproef van aflevering twee zat, dus Philip en Annelotte blijven daarvan nog over. Philip schrap ik wegens te veel fouten en als mol ga je niet tegen die berg slapen. Annelotte dus. Maar dat wringt nog wat.

Edit: het verkeerde stuk van Sonds post gequote en ik weet niet hoe ik het moet aanpassen. Tis maandag zenne.🤦‍♀️

Laatst bewerkt:
Annelotte weet zich opvallend vaak in een strategische positie te manoeuvreren (schutter derde linie, piano, dog walker, bingewatcher, bomstoel) en sinds ze die teckel onder haar hoede heeft genomen, heeft ze ook een perfect excuus wanneer ze wordt afgeleid van de echte actie.

maar ze brengt wel het meeste geld op samen met Philippe

Dus in totaal:
Annelotte: 2066 euro
Jasmien: 413 euro
Lennart: 576 euro
Philip: 2650 euro
Samina: 1535 euro
Sven: 1638 euro

bron: wie is de mol forum

Sorry maar het is toch overduidelijk Lennaert. Ik zou hier tienduizend redenen kunnen geven. Ge moet gewoon Lennaert es volgen sinds de eerste aflevering (nee, echt geen tunnelvisie). Die heeft nu echt nog es geen reet gedaan he voor de groepspot -_- maar blijft wel nog vrij verrassend onopvallend meedraaien.

Maar vandaag ook weer. Als mol wilt ge bij het voetbal zitten want de schuld zal afgeleid worden naar diegene die de goals als keeper binnenlaten of diegene die de vragen fout beantwoorden. Toonde veel inzet bij da voetbal maar heeft nix gedaan. Express hard erin vliegen om dan direct op uwe zij te liggen en dan kunnen die tegenstanders gemakkelijk goals maken. En als er 6/7/8 goals binnen vliegen kan de rest het geld toch ni in de pot houden. Bij het wandelen express eerst een tak gaan zoeken en eronder staan om zeker te zijn dat die vrouwen er ni op zouden gekomen zijn om via de heuvel die tak ervoor te hangen. En aan de bomtafel moest hij nix doen want hij wist toch dat er voor pasvragen ging gegaan worden.

En tegelijkertijd wijst alles er gewoon op dat de rest de mol net niet is. Zelfs met de beste wil van de wereld kan ik geen enkele van die andere verdenken. Da zijn kandidaten die het spel spelen.

De mol kent ook de opdrachten. Bij die tweede opdracht van vandaag met biken/hiken zag je Jasmien vragen van: 'moeten wij naar daaaar?' Allez, zo'n spontane, verraste reactie als kandidate van wat ze moeten doen. En dan Samina die van da pikant eten al eet en verklapt. Als mol weet ge da op voorhand en gaat ge uzelf toch ni verraden zeker? No way. Allez, en da zijn nu echt maar twee dingen van de duusd dingen dak al gezien heb.

Lennart is een beetje een grijze muis. Als hij de mol is, zou ik het alleen wel raar vinden dat hij zich zo afzijdig houdt soms.
Maar hij kan absoluut de mol zijn, haalt super weinig geld binnen, maar toch lijkt het alsof hij altijd moeite doet om de opdracht te doen slagen.
Puur door elimenatie zit ik op Lennart en blijf ik Jasmien toch ook wat verdenken. De andere 4 lijken met te enthousiast en/of te simpel.
Idem. Maar Jasmien heeft voor mij al veel zaken gedaan die ik, als ik de mol was, toch nooit zou doen...

Betreft Lennart: in de aflevering gisteren vond ik het een beetje gek dat ze zo expliciet lieten zien dat hij dat hondje mee naar zijn kamer nam. Alsof we op het einde in de reveal aflevering gaan zien dat hij als mol die hond die avond keihard afleert om op die rode knop te duwen :p

Die pasvragen zijn inderdaad wel deus ex machina, zouden ze er moeten uitlaten.
Pasvragen mogen er in blijven, maar enkel als extra incentive naast de geldprijs. Bijvoorbeeld twee teams die een opdracht tot een goed einde moeten brengen, maar het team dat het snelste is of beste scoort krijgt pasvragen, of een pasvraag om te verdelen.

Nu is het vaak of het geld, of de pasvragen, waarbij pro forma de handdoek al in de ring wordt gegooid.

maar ze brengt wel het meeste geld op samen met Philippe
Ja, maar we weten niet wat er nog gaat komen. Als ze de mol is, weet zij dat wel. In de volgende aflevering krijgt ze misschien wel de kans om pakweg 5000 EUR uit de pot te laten verdwijnen in ruil voor een vrijstelling. Waar sta je dan met follow-the-money?

Lennart doet mij keihard aan iemand denken, maar ik weet niet of het uit mijn privé is of vanop televisie. Iemand die dit gevoel herkent?

Pasvragen mogen er in blijven, maar enkel als extra incentive naast de geldprijs. Bijvoorbeeld twee teams die een opdracht tot een goed einde moeten brengen, maar het team dat het snelste is of beste scoort krijgt pasvragen, of een pasvraag om te verdelen.

Nu is het vaak of het geld, of de pasvragen, waarbij pro forma de handdoek al in de ring wordt gegooid.
En ook vooral kandidaten die voor begot 1 pasvraag al alles willen laten vallen.
Als ge nu zegt 5 pasvragen, of een vrijstelling, dan denk ik: ok.

De balans in de groep is een beetje weg dit seizoen vind ik. En de productie heeft er precies wel heel veel willekeur ingestopt:
- Jens die afvalt (dat was gewoon een loterij)
- Namen zoeken in de kerker: als iemand anders toevallig jouw naam vindt, krijg je een vrijstelling zonder zelf iets te moeten doen
- Dat gedoe in de bunker (als je daar toevallig in de verkeerde groep zat, eventueel met mol, dan had je een superhoge kans om af te vallen)
- Nu met die bom: totale willekeur wie op de goede stoel gaat zitten, en zo veel meer kans maakt op pasvragen

Dat zit altijd een beetje in het programma, natuurlijk, maar dit seizoen toch misschien net iets te veel.

Terug
Bovenaan