De Mol 2021

De Mol 2021

Daar ga ik nu wel totaal niet mee akkoord. De laatste opdracht hoef je als Mol niks te doen, want zodra er persoonlijke voordelen in het spel komen gaat de groep ALTIJD voor de individuele voordelen en niet voor het geld.

Idem met die bunkerproef.

Dat zijn opdrachten die wel heel mooi en spannend zijn, maar als mol moet je daar echt niks doen, de groep verkloot het wel weer zelf door voor pesvragen/vrijstellingen/info te gaan ipv geld.

In dat opzicht vind ik dat De Mol wel een beetje teveel evolueert richting groepsfalen, ik zou liever wat meer sabotage zien van De Mol.

Kunnen ze het aantal afvallers per aflevering niet vasthangen aan de resultaten van de proeven? Bijvoorbeeld als er minder dan 50% van het te winnen geld verdiend wordt vallen er twee kandidaten af, anders maar één. De makers moeten hier natuurlijk wel goed op zien te anticiperen zo dat je plots na 5 afleveringen niet zonder kandidaten zit. Sowieso moet er iets veranderen zodat het team echt bij elke proef gedreven aan één zeel trekt om de opdracht te doen slagen, en de mol echt serieus uit de hoek moet komen om de saboteren.

Wel weer geweldig gespeeld van de mol, de groep zo manipuleren dat ze niet voor de 5000 euro gaan, schitterend gedaan!
Ik ging er nu ook wel van uit dat dit een ironisch bericht was.
Er is geen second sprake geweest om voor het geld te gaan en dat zal ook niet meer veranderen naar het einde toe.

Er komt zeker sleet op de genialiteit van het programma door dit soort zaken. Zal ongetwijfeld herzien worden naar volgend seizoen toe.

Eigenlijk was enkel die eerste echt goed getrapt. Die ene die Samina(?) eruit haalt was toch ook heel slecht getrapt. Als Mol heb je daar toch de kans om aan te sturen op foute antwoorden.

Akkoord, tijdens de wedstrijd kan je ook iets forceren natuurlijk, al heb je je ploegmaats niet echt in de hand natuurlijk. Beide vrouwen waren daar niet echt opvallend

Of je weet als mol dat die vragen door vrouwen nooit beantwoord gaan worden maar pure gok. Heck zelfs als voetbalfan wist ik maar 2 antwoorden zeker en 1 had ik wel goed gegokt.

Dan kan je beter zorgen dat er al meer ballen geschoten mogen worden nee?

Ik ging er nu ook wel van uit dat dit een ironisch bericht was.
Er is geen second sprake geweest om voor het geld te gaan en dat zal ook niet meer veranderen naar het einde toe.

Er komt zeker sleet op de genialiteit van het programma door dit soort zaken. Zal ongetwijfeld herzien worden naar volgend seizoen toe.
Ja, het was inderdaad een ironisch bericht, ik was gewoon vergeten er een smiley achter te plaatsen.

Tja, maar hoe incentiveer je kandidaten die duidelijk meer voor de ervaring, de reis en de 15-minuten roem meespelen om voor het geld te kiezen versus 6 pasvragen?

Bart was vorig seizoen hét voorbeeld bij uitstek van hoever kandidaten bereid zijn om te gaan om toch maar zo lang mogelijk in het spel te blijven.

Beste suggestie tot dusver zou zijn om pasvragen enkel te koppelen aan goede prestaties, niet als een dilemma tegenover geld.

5 pasvragen is ook weer zo'n absurd hoog getal dat je het dan evengoed een vrijstelling kan noemen. Je wordt er ook niet echt wijzer mee, dan vond ik de proef van een seizoen of twee terug waarbij kandidaten hun scherm mochten zien en daarna de proef nog eens mochten invullen, véél interessanter. Als Annelotte echter de mol is, tja, dan blijft dat wél zeer goed Sven gemanipuleerd.

Vond het een fantastische aflevering. Deed me wat denken aan die proef met die koptelefoons waar enkel de mol geen muziek kreeg ofzo iets. Het had nog interessanter geweest moest enkel de mol pikant eten hebben gehad, of als enige geen. :sarcastic:
Die proef waar 1 iemand in een microfoon mocht praten, en achter een raam zaten de anderen met koptelefoon: kandidaten kregen muziek te horen, mol hoorde wat die persoon zei door de microfoon.

Dat was een geweldige proef, toen met mol Gilles denk ik, die er op geoefend had om geen emoties te tonen (niet simpel denk ik).

Er zal zo nog wel iets aankomen in dit seizoen, dat is klassiek naar het einde toe dat de kandidaten op een of andere manier fysiek "dichtbij" de mol mogen komen. Is ook al eens geweest dat de kandidaten in een donkere kamer zaten met hartslagmeter, en dat de mol in die kamer rond wandelde en hun zelfs aanraakte enzo :p

Maar allez makker.
Een forum is een soortement digitaal café en heeft 2 dus hoofddoelen:
  • Zagen over dingen
  • Mensen of dingen uitlachen
Je gaat toch ook niet enkel op café om te drinken? In groep zagen over/lachen met dingen is leuk.
Mag je ook zagen over mensen?

Dat is nu eenmaal de kern van het spel he jongens. Al vertienvoudigen ze het prijzengeld, als je er voortijdig uit ligt maakt het niet uit of er 5000 of 50.000 in de kas zit.

Ik vond het een fantastische aflevering, alles wat De Mol zo goed maakt. Maar geen idee wie de Mol is. Elke keer ik iemand verdenk kan ik ook vijf zaken voor de geest halen die een Mol niet zou doen.
Dit dus. Ik zeg al jaren dat ik liever €10.000 wel zou winnen dan €40.000 niet te winnen. 🤷🏻‍♂️

Ja kijk, dat is dus waarom ze zo'n intense selectie doen in het begin he.
Als iedereen in de groep zo redeneert (wat ben je met de groepspot als je niet wint), dan valt het programma in elkaar.

Vorig jaar met Bart was het al vrij extreem, en dit jaar zijn er precies ook iets te veel van dat soort kandidaten bij.

Als iedereen in de groep zo redeneert (wat ben je met de groepspot als je niet wint), dan valt het programma in elkaar.

Vorig jaar met Bart was het al vrij extreem, en dit jaar zijn er precies ook iets te veel van dat soort kandidaten bij.
Er wordt altijd ferm overdreven over die bedragen. Gisteren ook weer de Gilles: "povere groepspot, maar €12.5k van de €50k die tot hiertoe te winnen was"... de helft van die €50k is bijna per definitie niet te winnen, zelfs als er niet gemold wordt.

De eindpot is altijd grofweg €25-30k, soms wa meer, vorig jaar iets minder maar daar waren we natuurlijk met -€10.4k begonnen. Daarvan wordt er bijna altijd nog een mooie eindspurt ingezet in de laatste 2 afleveringen die er altijd nog een mooie extra bovenop leggen (ergens ook logisch, hoe verder in de serie, hoe groter de equity van de overblijvers in die pot). We zitten halfweg de reeks momenteel en er zit €12.5 pot, das dus perfect op schema voor een nieuwe €25-30k, perfect in lijn met andere jaren. Feit is dat €30k gewoon geen significant bedrag is, dat is gewoon geen life changing money. Moesten we over €300k spreken zou het al iets anders zijn. En dan nog zit je met het probleem dat je zeker in het begin van de serie beter een ronde verder geraakt dan geld in de pot te stoppen dat je maar 1/9, 1/8, 1/7 keer wint...

Ik vind de kandidaten al bij al nog cava, alleen die Jasmien kan verschrikkelijk op mijn systeem werken bij momenten. Ik ben al lang content dat er zo geen k**wijf als die Jolien tussen zit die elke keer iemand niet voor geld speelt zit begint te melken. Gisteren pakt Annelotte 5 pasvragen en iedereen zegt gewoon "good game, well played".

Ik vind Jasmien geweldig, geen idee wat jullie daar tegen hebben.
Geweldig is misschien veel gezegd, maar van mij mag ze ver komen alleszins. Ik zie het probleem ook niet. Liever iemand die voor wat animo zorgt dan zo'n grijze muis als Katrien met alle respect.

Doet me een beetje denken aan Cathy in het eerste vernieuwde seizoen, daar was ook veel onterechte kritiek op imo.

Ik zeg niet dat ik als kandidaat alles bewust om zeep zou helpen, zeker niet. Ik bedoel dat wanneer ik de keuze zou krijgen tussen 1 pasvraag en €2000 of zo, ik altijd voor de pasvraag zou gaan omdat ik er liever langer inblijf én dit voor mij de kansen op winst vergroot.

Los daarvan wordt in de proeven mijns inziens wel inzet getoond door velen. Het is gewoon vaak niet evident. Sven en Philip, zogezegd de twee meest opvallende omzeephelpers, hebben samen voor €2000 gezorgd door die combinatie van hints voor de bingewatchers + overnachten aan die rotswand. Het is gewoon zo dat we op zoek zijn naar iemand die saboteert, en dat daardoor alles wat ervoor zorgt dat een proef niet lukt zowel door de montage als in onze ogen uitvergroot wordt.

Ik vind Jasmien geweldig, geen idee wat jullie daar tegen hebben.
Mijn vrouw en ik moeten ook niet van Jasmien weten. Ik heb zo het gevoel dat zij iedereen mag beschuldigen, maar o wee als iemand haar van iets beschuldigt. Dat mag niet hoor... En ook gewoon zaken verdraaien, terwijl iedereen weet hoe het ineen zit.

Maar ge moet nog altijd wel de mol vinden om te kunnen winnen.
Als de mol niet echt meer hoeft te mollen, is het volgens mij eerder een kwestie van perceptie en gokken. In ieder geval heb ik tijdens die reünie afleveringen nooit een duidelijke uitleg gehoord van de winnaar over wanneer hij op de juiste mol zat, en op basis van wat.

Terug
Bovenaan