808 State
Well-known member
Daar ga ik nu wel totaal niet mee akkoord. De laatste opdracht hoef je als Mol niks te doen, want zodra er persoonlijke voordelen in het spel komen gaat de groep ALTIJD voor de individuele voordelen en niet voor het geld.
Idem met die bunkerproef.
Dat zijn opdrachten die wel heel mooi en spannend zijn, maar als mol moet je daar echt niks doen, de groep verkloot het wel weer zelf door voor pesvragen/vrijstellingen/info te gaan ipv geld.
In dat opzicht vind ik dat De Mol wel een beetje teveel evolueert richting groepsfalen, ik zou liever wat meer sabotage zien van De Mol.
Kunnen ze het aantal afvallers per aflevering niet vasthangen aan de resultaten van de proeven? Bijvoorbeeld als er minder dan 50% van het te winnen geld verdiend wordt vallen er twee kandidaten af, anders maar één. De makers moeten hier natuurlijk wel goed op zien te anticiperen zo dat je plots na 5 afleveringen niet zonder kandidaten zit. Sowieso moet er iets veranderen zodat het team echt bij elke proef gedreven aan één zeel trekt om de opdracht te doen slagen, en de mol echt serieus uit de hoek moet komen om de saboteren.