De medailletabel

Maar waarom kopt de media ook 'Kopecky doet een gooi naar goud' als ze niet eens topfavoriet was? Daar zit hem ook de fout, net zoals bij Casse. Alleen bij Nina vond ik de verwachtingen correct ingeschat.

Kopecky 4de voorlopig , hoeveel 4de plaatsen hebben we al ?
8.
We doen eentje beter dan in Tokio.
2016 waren dat er vier. Deze eeuw zitten we aan 29 vierde plekken.
Op naar 10 in L.A :cheer:.
Met zo'n enorm palmares 1 bronzen medaille voor Kopecky op de Spelen. Dat is toch wel erg teleurstellend.
Ik had het gevoel dat ze er doorzat tijdens deze omnium. Of haar tegenstanders waren simpelweg beter.

'Net niet' is iets typisch Belgisch (dat gevoel krijg ik toch altijd - eigen mening). Het is al beter dan vroeger maar je merkt dit nog steeds op aan die massa's 4de plaatsen.

Vervang alle Belgen die 4des zijn geëindigd door Nederlanders met identiek hetzelfde talent. Volgens mij zijn 4 van die 8 dan een medaille.

Laatst bewerkt:
Vervang alle Belgen die 4des zijn geëindigd door Nederlanders met identiek hetzelfde talent. Volgens mij zijn 4 van die 8 dan een medaille.
Een heel deel van die 4e plaatsen zijn gewoon boven de verwachtingen. Ik denk aan de Tornado’s, Cats of Tim Brys. Vervang die door anderen met hetzelfde talent en die konden even goed 7e zijn geworden.

Australië blijft toch zo'n indrukwekkend sportland. Is toch maar een land van 26 miljoen inwoners. Alsook de kleine buren van het Nieuw-Zeeland die op 19 medailles staan. Die hebben minder inwoners dan Vlaanderen. Knap.
Hoe doet een Nieuw Zeeland het eigenlijk zo goed?
Volgens mij investeren die toch niet bovengemiddeld hoog?
Ook een land met een van de meest hoge obesitas cijfers.

Dat is algemene regelgeving en dus geen subsidies voor voetbal
Ze gebruiken dat geld vooral voor jeugdwerking (aangezien dat ook de regelgevingen is), waarom denk je dat Lefèvre een jeugdploeg heeft? Kost hem eigenlijk amper iets

Algemene regelgeving maar hoeveel van de RSZ-korting gaat naar voetballers en voetbalclubs? 95%? En was dat niet ooit in het leven geroepen door Jean-Luc ‘Club Brugge’ Dehaene?
Volgens een artikel uit 2022 verdiende de gemiddelde Jupiler league speler toen 266 000 euro. Ik kan vergelijken met het jaarbudget van een subtopper in de volleybal in Belgie waar we met ons bedrijf sponsor van zijn. Dat is 250 000 euro. Hoeveel spelers gaan er daar RSZ-korting hebben, denk je?

En jeugdopleiding is drogredenering. Waar halen onze voetbalclubs nog winst uit tegenwoordig? Uit goeie transfers, die dan nog liefst uit de eigen jeugd komen. Heeft Anderlecht pas een gereputeerde jeugdacademie sinds de RSZ-korting? Het is common sense om te investeren in een jeugdopleiding, niet omdat je verplicht wordt door de overheid.

De financien van de voetbalwereld zijn rot. En ondanks genereuze voordelen vanuit de overheid blijven de Belgische clubs kneusjes in Europa. En tenzij je de oliesjeiks hier gaat ontvangen gaat daar niets aan veranderen, hoeveel geld de overheid er ook aan verkwist.

Mentaliteit zal ook wel een rol spelen , niet alles is met geld op te lossen.

Die angelsaksische landen (en ook Nederland) hebben gewoon de mentaliteit om in alles de beste te willen zijn. België heeft dat niet.

Een heel deel van die 4e plaatsen zijn gewoon boven de verwachtingen. Ik denk aan de Tornado’s, Cats of Tim Brys. Vervang die door anderen met hetzelfde talent en die konden even goed 7e zijn geworden.
Ik had de Tornado's (wel met Doom in de ploeg, OK dat is waar) al sinds dag 1 op plaats 4 op mijn blaadje staan. Dat vond ik persoonlijk helemaal geen verrassing en helemaal niet boven de verwachting? Maar goed ieder zijn idee / mening zeker? :)

Over de Cats kan je discussieren en Tim was inderdaad wel een verrassing voor mij.

Die moeten toch een goede sportcultuur hebben, je stuurt niet zomaar 200 atleten naar de Spelen.

De 4e plaats van de Cats is nu toch niet bepaald boven verwachting hoor, integendeel zelfs.

Die moeten toch een goede sportcultuur hebben, je stuurt niet zomaar 200 atleten naar de Spelen.

Ik dacht , maar ben niet zeker dat sport daar iets meer aandacht krijgt in of na school.

Die hebben vrij vroeg gedaan ivg met onze scholen, waardoor er na school nog tijd en fut is om te sporten.

In bvb Australië heerst een heel andere sportcultuur dan bij ons. Vanaf 4u30-5u ‘s ochtends zie je daar mensen op de atletiekpiste, in het zwembad of een fietstraining al afwerken. Zeker regio Queensland bvb.
Goed klimaat, zon gaat vroeg op…
Ondenkbaar om hier een training in de sportclub standaard om 5u ‘s ochtends te laten doorgaan.

'Net niet' is iets typisch Belgisch (dat gevoel krijg ik toch altijd - eigen mening). Het is al beter dan vroeger maar je merkt dit nog steeds op aan die massa's 4de plaatsen.

Nederland heeft 15 vierde plaatsen dus zo typisch Belgisch is het niet :)

Misschien klopt dat, maar willen we echt hier in België die nare hysterische verzengende altijd en eeuwig competititeve Hollandse mentaliteit? Nooit gelukkig en tevreden zijn,, maar altijd op zoek naar beter beter beter....

Of willen we hier gewoon relaxed ons bier blijven drinken en naar de fiets en de voetbal kijken. Klagen over politici; Lukaku en migranten; maar wel onze hypotheek snel aflossen.

Het leven is her goed. In het medailleklassement doen we het best aardig (25e vd wereld). Waarom zou dat meer moeten zijn?

Terug
Bovenaan