De kleine vraagjes topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Iemand daar ervaring mee?
Met die additieven niet, maar wel met een auto die voor dezelfde reden afgekeurd werd. :tongue:

Naar garage gebeld en bij Kia zijn ze blijkbaar ook volop bezig om een betaalbare oplossing te vinden.
Een geluk dat je voor de herkeuring 3 maanden de tijd krijgt tegenwoordig...

Onze andere auto, jaartje ouder en zelfde merk/type, was er gelukkig wel door.

Ik heb dat vroeger ook voorgehad en gewoon additief van Barahl of forte, Marly erin dan tanken en goed stuk rijden alles open en dan is de auto wel in orde.

Vorige week naar de keuring met onze 2de wagen, een Volvo C70 van 2013 met +200K op de teller. Andere jaren altijd een blanco keuringsbewijs, nu is z'n uitstoot zogezegd veel te hoog (meer dan het dubbele van wat toegelaten is). De man van het keuringsstation wist me te vertellen dat er enorm veel oudere dieselwagens dit probleem hebben, aangezien ze nu op een andere manier testen. Ze meten de uitstoot bij stationair draaien ipv eens goed gas te geven en daar het gemiddelde te nemen.
Van de garage intussen ook vernomen dat Volvo zelf bezig is met het testen van bepaalde additieven die voor een schonere uitstoot zouden zorgen. Iemand daar ervaring mee?
Additieven kunnen inderdaad helpen + de motor eens goed heet rijden door af en toe goed in toeren te trekken.

Verder kan er ook een probleem met de lambda sonde zijn. Als die niet goed meer meet krijgt de ecu verkeerde waardes door en kan dit uw benzine/zuurstof mengsel beïnvloeden.

Vorige week naar de keuring met onze 2de wagen, een Volvo C70 van 2013 met +200K op de teller. Andere jaren altijd een blanco keuringsbewijs, nu is z'n uitstoot zogezegd veel te hoog (meer dan het dubbele van wat toegelaten is). De man van het keuringsstation wist me te vertellen dat er enorm veel oudere dieselwagens dit probleem hebben, aangezien ze nu op een andere manier testen. Ze meten de uitstoot bij stationair draaien ipv eens goed gas te geven en daar het gemiddelde te nemen.
Van de garage intussen ook vernomen dat Volvo zelf bezig is met het testen van bepaalde additieven die voor een schonere uitstoot zouden zorgen. Iemand daar ervaring mee?
is dat al een euro5 dan die Volvo?

Maar als ik zo hoor in de omgeving, tzijn er enorm veel die afgekeurd worden met euro 5 diesels die afgekeurd worden. Collega ook. naar garage geweest, roetfilter zit maar voor 10% vol volgens software. Heeft dan zelfs extra regeneratie laten doen, maar noppes. Dan iemand anders, zelfs nieuwe roetfilter laten steken (das dus een kost van 2500-3000 Euro..) en dan zelfs nog niet erdoor...

Maar als ik zo hoor in de omgeving, tzijn er enorm veel die afgekeurd worden met euro 5 diesels die afgekeurd worden. Collega ook. naar garage geweest, roetfilter zit maar voor 10% vol volgens software. Heeft dan zelfs extra regeneratie laten doen, maar noppes. Dan iemand anders, zelfs nieuwe roetfilter laten steken (das dus een kost van 2500-3000 Euro..) en dan zelfs nog niet erdoor...
Yep, euro5.
Hopelijk lukt het dan wel met die additieven..

We hebben onlangs op het werk ook 1 gehad €5 van een oud madammeke met problemen. Roetfilter vervangen hielp niet. Uiteindelijk de volledige uitlaat moeten vervangen om erdoor te krijgen. Katalysator->roetfilter->middenpijp->einddemper.
Airco uitzetten helpt ook als je net boven de norm zit.

We hebben onlangs op het werk ook 1 gehad €5 van een oud madammeke met problemen. Roetfilter vervangen hielp niet. Uiteindelijk de volledige uitlaat moeten vervangen om erdoor te krijgen. Katalysator->roetfilter->middenpijp->einddemper.
Airco uitzetten helpt ook als je net boven de norm zit.
Zijn ze evenstreng of zijn er evenveel "problemen" met een Euro4? (Zonder roetfilter)

Want m'n Ford heeft vorig jaar een opmerking over de ophanging gekregen. Kwil geen kosten daaraan maken als hij door uitstoot zou afgekeurd worden.

Dan ga ik eerst naar de keuring, en evt erna naar de garage en dan herkeuring..

Er is nu nog niet zo lang een nieuwe methode of meettoestel in gebruik genomen om fijne(re) roetdeeltjes te meten.
Dat is nu de reden waarom er meer afkeur is

Mijn nieuwe camionette zou eind oktober binnen zijn. Ondertussen de vw caddy al laten keuren voor verkoop tijdens de periodieke keuring,maar moet nog eens terug gaan voor roet, op zich geen ramp, want de datum schuift zo nog even op. Er staat wel een opmerking over de silentblokken draagarmen en over de banden vooraan.

Wat zou ik nog krijgen vr een vw caddy 1.9tdi van 2006 met 215000 km, gekeurd voor verkoop, maar met die opmerkingen. Hoe vermijd ik louche types. Ik ontzie de "wat is laagste prijs telefoontjes". Ik mik op mensen die een autotje zoeken om zoon of dochter te leren rijden.

Laatst bewerkt:
Zijn ze evenstreng of zijn er evenveel "problemen" met een Euro4? (Zonder roetfilter)

Want m'n Ford heeft vorig jaar een opmerking over de ophanging gekregen. Kwil geen kosten daaraan maken als hij door uitstoot zou afgekeurd worden.

Dan ga ik eerst naar de keuring, en evt erna naar de garage en dan herkeuring..
Zonder roetfilter krijg je de oude test waar ze gewoon de roet meten. Die nieuwe test is specifiek gericht op roetfilters.
Dus voor jou zou dat normaal geen probleem zijn.
Wat was de opmerking van de ophanging?

Zonder roetfilter krijg je de oude test waar ze gewoon de roet meten. Die nieuwe test is specifiek gericht op roetfilters.
Dus voor jou zou dat normaal geen probleem zijn.

Ah, oef.. :biglaugh:

Wat was de opmerking van de ophanging?

Tis wa meer dan enkel ophanging :unsure:

Bijlagen

• IMG_20220911_071116.jpg
    IMG_20220911_071116.jpg
    1.009,1 KB · Weergaven: 13
Ah, oef.. :biglaugh:

Tis wa meer dan enkel ophanging :unsure:
Die stofhoes van de cardan rechts zal je zowiezo moeten vervangen, die andere 2 opmerkingen heb ik ook al enkele jaren staan op mijn camionette (partner €3 1.9D) dat ik gebruik voor het containerpark e.d. Zolang deze niet problematisch worden blijft dat bij een opmerking.
Mijne is zo vorige week vrijdag nog goedgekeurd.

Die stofhoes van de cardan rechts zal je zowiezo moeten vervangen, die andere 2 opmerkingen heb ik ook al enkele jaren staan op mijn camionette (partner €3 1.9D) dat ik gebruik voor het containerpark e.d. Zolang deze niet problematisch worden blijft dat bij een opmerking.
Mijne is zo vorige week vrijdag nog goedgekeurd.
Die stofhoes kan zijn dat ze al vervangen is.

Na die keuring hebben ze rechtsvoor nieuwe rembekrachtiger moeten steken. Dus het kan zijn dat ze dat ineens erbij gedaan hebben.

En anders, zo een grote kost zal da nie zijn zeker?

Die stofhoes kan zijn dat ze al vervangen is.

Na die keuring hebben ze rechtsvoor nieuwe rembekrachtiger moeten steken. Dus het kan zijn dat ze dat ineens erbij gedaan hebben.

En anders, zo een grote kost zal da nie zijn zeker?
Je bedoelt remklauw rechts voor? Bekrachtiger zit in de motorruimte aan uw pedaal. Ja, kan zijn dat het dan mee vervangen is.
Kan je makkelijk zelf zien. Draai uw wiel eens volledig af naar rechts en kijk binnenkant in het midden van je wiel.
post-3148-1423822591,4618.jpg

Dit is een kapotte stofhoes waar vet uit komt. Als deze intact en droog is, dan is ze al hersteld.

Kosten voor zulke herstelling vallen doorgaans wel mee, in de 100€ regio, als je al een knarsend geluid hebt bij afdraaien moet de hele aandrijfas vervangen worden maar dan nog kan je kiezen voor enkel een hoes te laten zetten voor de keuring. Prijzen voor een aandrijfas variëren tussen 250 en 1000€

Gebruiken jullie spaarkaarten bij tankstations? Bijvoorbeeld Smiles bij Q8. Die kan je dan inruilen tegen cadeaubonnen of 5 euro korting bij het tanken. Is dat de moeite om daar mee te starten? Ik staar altijd op die reclame als ik aan het tanken ben.

Ik spaar die smiles elke 2maand toch 1 bon. Tis geen vetpot maar leuk extra.
Gebruiken jullie spaarkaarten bij tankstations? Bijvoorbeeld Smiles bij Q8. Die kan je dan inruilen tegen cadeaubonnen of 5 euro korting bij het tanken. Is dat de moeite om daar mee te starten? Ik staar altijd op die reclame als ik aan het tanken ben.

Onze (oude) Ford kan van binnen soms erg stinken. Altijd als het geregend heeft (of aan het regenen is) ruilt hij heel muf en vochtig.

Is er een gemakkelijke manier om die geur weg te krijgen of te minderen?
Ik heb er al zo een ambi pur ding gebruikt, maar dat doet enkel iets als de blazers vol aan staan. Dus elke keer de auto even heeft stilgestaan duurt het lang tegen de slechte geur weg is.
images

Ik heb al filmpjes gezien dat ze zo iets gelijk een rookbom in de bekerhouder steken, maar geen idee wat dat is en of het werkt.

Ook al gehoord om een bak met kattenbakvulling in de auto te leggen omdat dat de vochtigheid uit de lucht zou trekken. Maar na de 1e bocht of vluchtheuvel ligt Da overal verspreid in de auto..

Ik heb al altijd die Total Club card, nog nooit gekeken wat ik met al die punten kan doen in feite :p

Is dat normaal dat je voor een herkeuring maar zo weinig tijd krijgt? Of is het probleem bepalend voor de termijn?

Afgekeurd wegens defecte richtingaanwijzer in de rechterspiegel, echt man.
Heel toevallig deze morgen nog gezien dat die werkte bij het sluiten van de wagen...en dan krijg ik 14 dagen tijd om te herkeuren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan