De kleine vraagjes topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je op een 3 vaks snelweg op het middenvak rijd, en je hebt ruimte voor je, terwijl op het linkse vak allemaal auto’s rijden. Maar deze wagens beginnen te remmen.

Ben je dan verplicht mee te remmen zodat je niet inhaalt, of mag je dan wel inhalen?

Volgens de wet mag je niet rechts voorbijsteken. Maar als je de intentie niet hebt om dan links in te voegen, ben je eigenlijk niet aan het voorbijsteken. Volgens mij ben je zeker niet verplicht om mee te remmen. Maar het is wel een interessante vraag. Ben ook niet 100% zeker.
 
Als je op een 3 vaks snelweg op het middenvak rijd, en je hebt ruimte voor je, terwijl op het linkse vak allemaal auto’s rijden. Maar deze wagens beginnen te remmen.

Ben je dan verplicht mee te remmen zodat je niet inhaalt, of mag je dan wel inhalen?
Bij file of druk verkeer mag je rechts inhalen blijkbaar, of beter, wordt het niet aanzien als inhalen.
Als de snelheid op het 3e vak zakt onder de 120 door de drukte, en het vak dat jij zit blijft 120 doen, zou dit van toepassing kunnen zijn.

De wegcode spreekt niet over inhalen, wanneer er file of druk verkeer is en het verkeer op de ene rijstrook wat sneller rijdt dan op de andere. Bron: Gratis Rijbewijs Online - https://www.gratisrijbewijsonline.be/theorie/leerstof-rijbewijs-b/links-rechts-inhalen-voorbijrijden
 
Als je op een 3 vaks snelweg op het middenvak rijd, en je hebt ruimte voor je, terwijl op het linkse vak allemaal auto’s rijden. Maar deze wagens beginnen te remmen.

Ben je dan verplicht mee te remmen zodat je niet inhaalt, of mag je dan wel inhalen?
Bij file of sterk vertraagd verkeer mag je rechts inhalen in principe. Alleen is die definitie niet altijd duidelijk. Niet zeker of je dat hier kunt toepassen.

Edit: too slow, zoals hierboven al vermeld dus.
 
Waarom komen mensen van Antwerpen helemaal naar de kust om een 13 in een dozijn auto te bekijken met 215000 km?

Goed , uiteindelijk toch de 1e die afkomt. Bij de wagen veel gepingel en gedoe over vermeende "gebreken", dan 1200 euro plakken op die gebreken. Dude de wagen is gekeurd voor verkoop, je kan er zo met rijden, who cares da de banden nog maar 3 mm hebben vooraan en dat er een opmerking is over de silentblokken. Dat zijn geen gebreken van 1200 euro. Die gebreken stonden vermeld in het zoekertje. Dan nog wat zagen over euro 4, dat stond ook in het zoekertje. Ik gok dat de kopers deze wagen willen doorverkopen als gekeurd. Zoek eens een gezinswagen die gekeurd is voor minder dan 4000 euro.

Kopers dus weer naar Antwerpen met lege handen.
 
Als het allemaal vermeld is, hebben ze geen recht van spreken.
Allemaal om de prijs omlaag te doen, het is ongelofelijk.
 
Ik begrijp nog altijd niet waarom mensen 300 km zouden rijden, wat hen al gauw 40-50 euro kost, voor een auto te bezichtigen waar niks speciaal aan is. Moest het nu een e30M3 zijn ofzo ok, maar een auto waar er meer aanbod van is dichter bij hun huis.
 
Waarom komen mensen van Antwerpen helemaal naar de kust om een 13 in een dozijn auto te bekijken met 215000 km?

Goed , uiteindelijk toch de 1e die afkomt. Bij de wagen veel gepingel en gedoe over vermeende "gebreken", dan 1200 euro plakken op die gebreken. Dude de wagen is gekeurd voor verkoop, je kan er zo met rijden, who cares da de banden nog maar 3 mm hebben vooraan en dat er een opmerking is over de silentblokken. Dat zijn geen gebreken van 1200 euro. Die gebreken stonden vermeld in het zoekertje. Dan nog wat zagen over euro 4, dat stond ook in het zoekertje. Ik gok dat de kopers deze wagen willen doorverkopen als gekeurd. Zoek eens een gezinswagen die gekeurd is voor minder dan 4000 euro.

Kopers dus weer naar Antwerpen met lege handen.
Dat is gewoon de manier van handelen, dagdagelijks hoor ik zo'n verhalen. En altijd komen ze van ver. En altijd is er wel een probleem met de auto waarom ze de originele overeengekomen prijs niet kunnen geven. En door gans dat gezever werken al de plekken waar ik kom nog enkel met deftige handelaren en verkopen liever aan een wat lagere prijs ipv dat altijd terugkerend gezever.
 
Ik begrijp nog altijd niet waarom mensen 300 km zouden rijden, wat hen al gauw 40-50 euro kost, voor een auto te bezichtigen waar niks speciaal aan is. Moest het nu een e30M3 zijn ofzo ok, maar een auto waar er meer aanbod van is dichter bij hun huis.
Ken je geen (bevriende) garagist die de verkoop en al het gedoe van je wil overnemen? Bij ons is dat een paar jaar geleden wel vlot verlopen. Die kennen meestal genoeg opkopers.
 
Ken je geen (bevriende) garagist die de verkoop en al het gedoe van je wil overnemen? Bij ons is dat een paar jaar geleden wel vlot verlopen. Die kennen meestal genoeg opkopers.
Uiteindelijk is er gewoon nog maar 1 iemand komen opdagen. Velen tonen interesse, maken afspraak en komen gewoon niet af.

Straks komt er nog iemand, weer van ver met een soort Hollands/Surinaams accent
 
Wagen verkocht, hou ik best de platen nog 2 weken of lever ik ze in en vraag ik een nieuwe aan? Klopt het dat een plaat 30 euro kost en een andere inschrijving op de oude plaat 26 euro?
 
Mijn analoge is kapot.
Weet iemand of zo een digitale werkt en wat nauwkeurig is?
Niet dat de analoge zo nauwkeurig zijn 😁
3-DFAAEF7-41-EC-4428-80-B1-5-C5094-B73-E78.png
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan