De kleine vraagjes topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
snelste route vanuit brussel naar turijn? op google maps zie ik dat het door frankrijk gaat, maar zou er geen snellere mogelijkheid door duitsland zijn, in de veronderstelling dat je snachts aan 200-220 op de snelweg zou rijden overal waar het kan
 
snelste route vanuit brussel naar turijn? op google maps zie ik dat het door frankrijk gaat, maar zou er geen snellere mogelijkheid door duitsland zijn, in de veronderstelling dat je snachts aan 200-220 op de snelweg zou rijden overal waar het kan

Turijn ligt gans in het westen van Italië. Ge gaat sowieso 200-300km omrijden als ge via Duitsand gaat. Ook al rijdt ge 200+ en enkel op de stukken waar het mag ... dan gaat ge dat nog niet halen.
 
En niet te vergeten dat je niet overal onbeperkt mag.
Op heel veel stukken mag het niet bijvoorbeeld.

763


Even 250 rijden in Duitsland ja. Maar het is een illusie dat je van de Waalse grens tot de Italiaanse 250 kan blazen.
 
Total noob question here, hoeveel km kan je gemiddeld doen met banden?
Volgens mij nog profiel genoeg, maar aan de zijkanten (zeker vooraan) veel kraakjes enzo, precies banden die al 20 jaar droog en stil staan.
Heb er nu ongeveer 52k mee gereden dus zal waarschijnlijk wel bijna tijd zijn voor nieuwe maar zal weer kostelijk grapje zijn. Best direct ook alle 4 doen zeker (hoewel het fwd is)
 
Total noob question here, hoeveel km kan je gemiddeld doen met banden?
Volgens mij nog profiel genoeg, maar aan de zijkanten (zeker vooraan) veel kraakjes enzo, precies banden die al 20 jaar droog en stil staan.
Heb er nu ongeveer 52k mee gereden dus zal waarschijnlijk wel bijna tijd zijn voor nieuwe maar zal weer kostelijk grapje zijn. Best direct ook alle 4 doen zeker (hoewel het fwd is)
vooral kijken naar de slijtageindicator op uw banden. kleine scheurtjes kan je wel hebben, meestal zijn die maar oppervlakkig.
Op banden mag je niet gaan besparen imho, het is het enige dat u op de weg houdt. + dat kost nu toch niet zo gigantisch veel? bij courante maten is het een 150€ per band ongeveer.
 
Total noob question here, hoeveel km kan je gemiddeld doen met banden?
Volgens mij nog profiel genoeg, maar aan de zijkanten (zeker vooraan) veel kraakjes enzo, precies banden die al 20 jaar droog en stil staan.
Heb er nu ongeveer 52k mee gereden dus zal waarschijnlijk wel bijna tijd zijn voor nieuwe maar zal weer kostelijk grapje zijn. Best direct ook alle 4 doen zeker (hoewel het fwd is)
Gemiddeld ruwweg tussen de 40k en 80k kilometer. Je kan gerust enkel de voorste vervangen als de achterste nog goed zijn.
In uw langsgroeven zitten blokjes, als die gelijk zijn met uw profiel zit je aan het wettelijk minimum.
Maar met het seizoen dat op komst is zou ik zeker niet wachten tot ze volledig versleten zijn.
Kleine barstjes kan niet noodzakelijk kwaad.
 
Ik dacht dat de blokjes nog ok waren, en die groeven meer een issue zouden zijn. Daarnet eens gekeken en sommige blokjes zijn effen met de rest van de band. Zal maar eens afspraak maken dan 😝
 
Total noob question here, hoeveel km kan je gemiddeld doen met banden?
Volgens mij nog profiel genoeg, maar aan de zijkanten (zeker vooraan) veel kraakjes enzo, precies banden die al 20 jaar droog en stil staan.
Heb er nu ongeveer 52k mee gereden dus zal waarschijnlijk wel bijna tijd zijn voor nieuwe maar zal weer kostelijk grapje zijn. Best direct ook alle 4 doen zeker (hoewel het fwd is)
Hoeveel kilometers je met een band kan doen verschilt van band tot band en ook wel van je rijstijl.
Eind september heb ik mijn Crossclimate+ laten vervangen (na 5,5 jaar en een dikke 63.000 km) omdat ze zo goed als volledig versleten waren. Nu liggen de nieuwe Crossclimate 2's er op.
 
Ik heb mijn crossclimate's vervangen door de Hankook 4S2 H750 's (of waren het nog de 740's?). Zo'n groot verschil in grip had ik toch nooit verwacht. Die Hankook's kleven aan de weg met superglue ivm die Michelin's.
 
Iemand ervaring met BMW Premium Selection?

Meer bepaald: gaat die 2 jaar garantie uit van BMW zelf, of van de dealer?
Anders gezegd: als ik een BMW uit de PS koop en later iets onder garantie zou willen laten herstellen, moet dat bij de dealer van aankoop (wat aan de andere kant van het land kan zijn) of kan ik er om het even waar mee terecht?
 
Iemand ervaring met BMW Premium Selection?

Meer bepaald: gaat die 2 jaar garantie uit van BMW zelf, of van de dealer?
Anders gezegd: als ik een BMW uit de PS koop en later iets onder garantie zou willen laten herstellen, moet dat bij de dealer van aankoop (wat aan de andere kant van het land kan zijn) of kan ik er om het even waar mee terecht?
Je kunt daar bij andere dealers ook mee terecht.

Enkel als er eventueel een geste mee gemoeid is (grijze zone), dan zul je dat bij de dealer moeten doen waarbij je het hebt gekocht.

Zo heeft de dealer (waar ik die gekocht heb) een verzoek ingediend bij BMW om het toch als een garantiegeval te beschouwen. Het viel niet onder de garantievoorwaarden.
BMW ging daar half mee akkoord en dus 40% korting gegeven en de dealer heeft de rest bijgepast.

Dealer waar ik die op onderhoud deed, die deed niks omdat in de voorwaardes van garantie dat niet gedekt is. Anders werd het wel kosteloos vervangen. Hij zei toen ook moest je die hier gekocht hebben zullen we wel een geste doen.
 
Laatst bewerkt:
De hinder door die werken afgelopen dagen en later deze week aan het viaduct van Merksem, iemand een idee vanaf waar die hinder al begint?
Ik moet zaterdag in het Sportpaleis zijn (eigenlijk aan de Bosuil aangezien ik me daar op de P+R parkeer). De afrit voor het Sportpaleis (komende van Limburg) ligt op zich nog voor het viaduct dus het viaduct zelf passeer ik niet, of kan ik er best van uit gaan dat de hinder en file al een flink stuk daarvoor begint?
 
De hinder door die werken afgelopen dagen en later deze week aan het viaduct van Merksem, iemand een idee vanaf waar die hinder al begint?
Ik moet zaterdag in het Sportpaleis zijn (eigenlijk aan de Bosuil aangezien ik me daar op de P+R parkeer). De afrit voor het Sportpaleis (komende van Limburg) ligt op zich nog voor het viaduct dus het viaduct zelf passeer ik niet, of kan ik er best van uit gaan dat de hinder en file al een flink stuk daarvoor begint?
Gisteren begon die van voor de craeybeckxtunnel 😬
 
Ophangbeugel van mijn motor is over.
Passagierskant
Staat nu bij garagist. Die ging kijken wat het zou kosten.
Onderdeel moet jii bij Vw zelf bestellen. Kon niet ergens anders.
Enig idee wat dit zou gaan kosten?
 
Mijn wagen peugeot 308 sw, bij hoge toeren stottert wat . Als ik plank gas geef ist weer over maar bij 4000rpm verslikt die zich gelijk.
Zouden dat de bougies kunnen zijn ?
 
Mijn wagen peugeot 308 sw, bij hoge toeren stottert wat . Als ik plank gas geef ist weer over maar bij 4000rpm verslikt die zich gelijk.
Zouden dat de bougies kunnen zijn ?
Ja, of bobine's. Oppassen want lang rijden met slechte bougie's kan ook zorgen dat uw bobine's kapot raken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan