De kleine vraagjes topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Toch is hier vragen, want merk dat er sommigen gewend zijn met werken met Carplay. Twee weken geleden tijdens onze vakantie hadden we een panne met onze wagen en kregen we een Ford Fiesta als vervangwagen. Deze wagen had geen gps aan boord, maar had op dat moment uitgevogeld dat ik men iPhone bedraad kon connecteren en hupsake, we hadden gps.
Dit werkte perfect in België, tot we dicht tegen de grens kwamen van Frankrijk, toen was men gps spoorloos verdwenen. Dus ga ik er van uit dat je steeds online moet zijn, indien je via Carplay gps wenst ? Wat me ook opviel is, dat de iPhone zeer warm wordt door gebruik van de gps.
Nu heb ik eens gekeken in de App Store en kon ik bijvoorbeeld TomTom terugvinden, bij deze app zou je ook het land kunnen downloaden.
Heeft er iemand ervaring met TomTom ? Kan je deze app perfect offline gebruiken en hoe zit het met de warmtestraling van je gsm ? Is deze minder warm, door het offline te gebruiken ?
Ja apps zoals Waze en Maps hebben mobiele data nodig om te werken.
Je kan bij Maps ook kaarten downloaden en dan werkt het ook offline.

Maar met de abonnementen van tegenwoordig en de roaming is mobiele data in Europa toch geen probleem meer?

De warmte die je beschrijft het te maken met het feit dat uw scherm constant aan staat en de processor constant onder belasting is, dit creëert warmte.
Is perfect normaal. Maar dat is ook de reden waarom je batterij heel snel leeg gaat bij gebruik van Waze, en je best hem oplaadt terwijl je de app gebruikt.

Toch is hier vragen, want merk dat er sommigen gewend zijn met werken met Carplay. Twee weken geleden tijdens onze vakantie hadden we een panne met onze wagen en kregen we een Ford Fiesta als vervangwagen. Deze wagen had geen gps aan boord, maar had op dat moment uitgevogeld dat ik men iPhone bedraad kon connecteren en hupsake, we hadden gps.
Dit werkte perfect in België, tot we dicht tegen de grens kwamen van Frankrijk, toen was men gps spoorloos verdwenen. Dus ga ik er van uit dat je steeds online moet zijn, indien je via Carplay gps wenst ? Wat me ook opviel is, dat de iPhone zeer warm wordt door gebruik van de gps.
Nu heb ik eens gekeken in de App Store en kon ik bijvoorbeeld TomTom terugvinden, bij deze app zou je ook het land kunnen downloaden.
Heeft er iemand ervaring met TomTom ? Kan je deze app perfect offline gebruiken en hoe zit het met de warmtestraling van je gsm ? Is deze minder warm, door het offline te gebruiken ?
Je kan ook eens de Osmand app proberen. Bij de gratis variant kun je 7 (denk ik?) regio's downloaden, zo kan je bv die regio's op de wifi van je hotel of zo zodat hij tijdens gebruik deze niet constant moet downloaden. Deze werkt dus ook zonder die downloads maar dan haalt hij enkel dat beetje af wat hij nodig heeft tijdens deze rit en wordt het hierna verwijderd.
Er bestaan ook add ons voor zodat je bv zelf je rit kan 'recorden' als gpx file om deze daarna te delen met vrienden en zo.

Onlangs heb ik deze voor de eerste keer gebruikt en ik was verrast hoe goed hij werkte.

De plus versie kost éénmalig 25€ en geeft je bv ongelimiteerde regio's om te downloaden. Ik heb deze aangekocht zodat ik een telefoon zonder sim kaart als vaste GPS kan gebruiken op de moto.

Ik heb al heel vaak gereden met Waze en nu de laatste tijd eens met TomTom Go via carplay.

TomTom go kan perfect offline werken doordat hij zijn kaarten download, maar dan heb je natuurlijk geen live feedback ivm files en dergelijke.

Ik reed altijd heel graag met Waze, maar was het beu dat je zo vaak binnenwegels voorgeschoteld krijgt.
Daarom eens met TomTom aan het proberen en dat werkt ook heel fijn, al is er wel iets minder feedback denk ik ivm mobiele flitsers en files.

Ik heb al heel vaak gereden met Waze en nu de laatste tijd eens met TomTom Go via carplay.

TomTom go kan perfect offline werken doordat hij zijn kaarten download, maar dan heb je natuurlijk geen live feedback ivm files en dergelijke.

Ik reed altijd heel graag met Waze, maar was het beu dat je zo vaak binnenwegels voorgeschoteld krijgt.
Daarom eens met TomTom aan het proberen en dat werkt ook heel fijn, al is er wel iets minder feedback denk ik ivm mobiele flitsers en files.

Google maps en waze zijn beide van google.
Waze prefereert rijden en neemt daar bizarre omwegen voor, google prefereert aankomsttijd en laat je indien de file niet lang is aanschuiven. Maar de eindtijd is vaak redelijk gelijk. Ik prefereer google maps.

Ik gebruik toch ook al een jaar of 4 TomTom, zeker als je met een grote camionet rijdt is waze niet altijd ideaal.

Ik heb overlaatst gelezen op nieuwsite dat als je waze in Duitsland gebruikt, je een boette kan krijgen, zelfde voor flitsmeister.
TomTom vroeg mij of ik waarschuwingen voor flitspalen en dergelijke wou uitschakelen omdat dat verboden was in Duitsland.. Had der beter mijn kloten aan gevaagd, ergens op ne random verkeerswisselaar gaat naar 80 en direct der achter een flitspaal. 103 waar ik 80 mocht, 128 euro..

Bij een oprit van een autostrade waarbij er rechts ook nog een invoegstrook is van auto's die ook de autostrade opkomen van de andere kant. Hebben de mensen op die invoegstrook dan voorrang omdat je moeten ritsen?

Bij een oprit van een autostrade waarbij er rechts ook nog een invoegstrook is van auto's die ook de autostrade opkomen van de andere kant. Hebben de mensen op die invoegstrook dan voorrang omdat je moeten ritsen?
Bij een oprit van de autostrade hebben wagens die de autostrade komen opgereden geen voorrang ookal moet je ritsen.

Bij wegenwerken e.d. hebben ze wel voorrang met het ritsen, als ik mij ni vergis.

Bij een oprit van de autostrade hebben wagens die de autostrade komen opgereden geen voorrang ookal moet je ritsen.

Bij wegenwerken e.d. hebben ze wel voorrang met het ritsen, als ik mij ni vergis.
Denk dat de vraag ging over een "dubbele oprit" waar er een tweede oprit eerst samenvoegt met de eerste oprit voor de eigenlijke invoeging op de autosnelweg.

Als ik me niet vergis wordt een oprit beschouwd als een kruispunt en daar is het dus niet verplicht om te ritsen. Maar die ene inrit die invoegt op de andere oprit zou je wel als een versmalling kunnen beschouwen waar je van 2 naar 1 rijstroken gaat, dus mogelijk is het daar wel verplicht.

Denk dat de vraag ging over een "dubbele oprit" waar er een tweede oprit eerst samenvoegt met de eerste oprit voor de eigenlijke invoeging op de autosnelweg.

Als ik me niet vergis wordt een oprit beschouwd als een kruispunt en daar is het dus niet verplicht om te ritsen. Maar die ene inrit die invoegt op de andere oprit zou je wel als een versmalling kunnen beschouwen waar je van 2 naar 1 rijstroken gaat, dus mogelijk is het daar wel verplicht.

Let op, soms bestaat een oprit uit twee rijstroken die overgaan in één rijstrook vooraleer je invoegt op de snelweg. Waar die twee rijstroken smelten, moet je wel ritsen bij sterk vertraagd verkeer, maar bij het invoegen op de snelweg niet meer. Ook bij verkeerswisselaars waar snelwegen elkaar kruisen, is ritsen niet van toepassing. Uiteraard is het in vele situaties wel hoffelijk.

Het is precies niet persé verplicht bij vlot verkeer. Enkel bij sterk vertraagd.

Is toch ook onmogelijk te controleren natuurlijk.
Vroeger had je effectief zo een coyote hangen en was het duidelijk. Maar nu is dat niet meer zo duidelijk.
Ik vraag mij dat eigenlijk ook af. Tenzij ze het recht hebben om je gsm en de app te controleren zie ik dit eigenlijk ook niet gebeuren.

Vorige week naar de keuring met onze 2de wagen, een Volvo C70 van 2013 met +200K op de teller. Andere jaren altijd een blanco keuringsbewijs, nu is z'n uitstoot zogezegd veel te hoog (meer dan het dubbele van wat toegelaten is). De man van het keuringsstation wist me te vertellen dat er enorm veel oudere dieselwagens dit probleem hebben, aangezien ze nu op een andere manier testen. Ze meten de uitstoot bij stationair draaien ipv eens goed gas te geven en daar het gemiddelde te nemen.
Van de garage intussen ook vernomen dat Volvo zelf bezig is met het testen van bepaalde additieven die voor een schonere uitstoot zouden zorgen. Iemand daar ervaring mee?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan