Ja apps zoals Waze en Maps hebben mobiele data nodig om te werken.Toch is hier vragen, want merk dat er sommigen gewend zijn met werken met Carplay. Twee weken geleden tijdens onze vakantie hadden we een panne met onze wagen en kregen we een Ford Fiesta als vervangwagen. Deze wagen had geen gps aan boord, maar had op dat moment uitgevogeld dat ik men iPhone bedraad kon connecteren en hupsake, we hadden gps.
Dit werkte perfect in België, tot we dicht tegen de grens kwamen van Frankrijk, toen was men gps spoorloos verdwenen. Dus ga ik er van uit dat je steeds online moet zijn, indien je via Carplay gps wenst ? Wat me ook opviel is, dat de iPhone zeer warm wordt door gebruik van de gps.
Nu heb ik eens gekeken in de App Store en kon ik bijvoorbeeld TomTom terugvinden, bij deze app zou je ook het land kunnen downloaden.
Heeft er iemand ervaring met TomTom ? Kan je deze app perfect offline gebruiken en hoe zit het met de warmtestraling van je gsm ? Is deze minder warm, door het offline te gebruiken ?
Je kan bij Maps ook kaarten downloaden en dan werkt het ook offline.
Maar met de abonnementen van tegenwoordig en de roaming is mobiele data in Europa toch geen probleem meer?
De warmte die je beschrijft het te maken met het feit dat uw scherm constant aan staat en de processor constant onder belasting is, dit creëert warmte.
Is perfect normaal. Maar dat is ook de reden waarom je batterij heel snel leeg gaat bij gebruik van Waze, en je best hem oplaadt terwijl je de app gebruikt.